Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Matkustaja-autolautat / Vs: Apollo myynnissä Kanadassa.
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 14.10.2019, 14:42:15  »
CBC:n artikkeli kolmannella kotimaisella:

https://www.cbc.ca/news/canada/newfoundland-labrador/apollo-scuba-diving-1.5285627

Ylemmät kannet pitänee tyhjentää kaikesta kelluvasta ja purkaa teräslaipioihin asti.
2
Matkustaja-autolautat / Vs: Apollo myynnissä Kanadassa.
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 14.10.2019, 14:37:17  »
Apollolle on luvassa kiintoisa, tai ainakin totaalisesti keskivertolinjasta poikkeava, lopullinen kohtalo. Se nimittäin aiotaan upottaa sukelluskohteeksi St.Lawrence-joen suiston vaiheille.
https://www.sjofart.ax/nyheter/fartygslegend-sanks-blir-dykmal?fbclid=IwAR3s440VESACRa-djfkT3rT6cTg24d4GnLnS0mxzds8FTRADjxydBoHM_lA

Jutusta ei ilmene, mitä Apollon on määrä viedä mukanaan pohjaan, mutta eiköhän laivasta ainakin kaikki vähänkin arvokas tai käyttökelpoinen irtaimisto kanneta maihin ja tankit puhalleta tyhjiksi... ::)
3
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 14.10.2019, 10:41:11  »
Kvarken Link twiittasi lyhyen videopätkän uuden lautan jäämallikokeista:

https://twitter.com/KvarkenL/status/1182593710355288064
4
Muut alukset / Helsingin vesibusseja
« Uusin viesti kirjoittanut Esa Repo 13.10.2019, 23:12:21  »
Hieno merimies-unionin teettämä videopätkä helsingin vesibusseista.

https://www.youtube.com/watch?v=CExpxcBSrRI&feature=youtu.be
6
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Ville Taavitsainen 13.10.2019, 21:26:39  »
eikös se olis ennemminki Gigastar. ja kun senniminen firma on olemassa niin voisi viitata siihen etä lupia pitää kysellä. tai ainakin tarkistaa että onko jokin este
7
Laivakuvaaminen / Vs: Rumimmat laivat
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 13.10.2019, 19:48:20  »
Oheinen norjalaiskippo on kyllä niin hupaisannäköinen vesilläliikkuva, että pakko nostaa vanha aihe ylös:

https://www.vesseltracker.com/en/Ships/Nordskag-I2312121.html
8
Muu merenkulku / Vs: Länsisataman kehittämisestä
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 10.10.2019, 15:41:10  »
Tämä on hassu artikkeli, koska kukaan ei ole ehdottanut kaikkien matkustajaliikenteen satamatoimintojen siirtämistä Vuosaareen; ainoastaan, että nykyistä isompi osa Tallinnan-liikennettä voitaisiin ohjata sinne.
9
Muu merenkulku / Vs: Länsisataman kehittämisestä
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko Salmela 10.10.2019, 14:26:48  »
https://www.verkkouutiset.fi/helsingin-satama-tyrmaa-siirron-vuosaareen/

Helsingin Satama tyrmää siirron Vuosaareen

Helsingin Satama on huolissaan ehdotuksista siirtää satamatoiminnot keskusta-alueelta Vuosaareen.

– Merimatkailussa vaivaton pääsy kaupungin keskustaan on merkittävä vetovoimatekijä, ja suoraan keskustaan saapuvat matkailijat ovat olleet Helsingin strateginen valinta elävän keskustan hyväksi, Helsingin Sataman toimitusjohtaja Ville Haapasaari sanoo.

– Vuosaari, niin toimiva kuin se rahtisatamana onkin, ei olisi likimainkaan yhtä vetovoimainen vaihtoehto matkustajille kuin Katajanokka, Eteläsatama tai Länsisatama, hän jatkaa.

Haapasaari toteaa, että matkustajaliikenteen siirto Vuosaareen edellyttäisi käytännössä massiivista satama-alueen laajentamista merelle päin, meriväylän parantamista ja muun muassa matkustajaterminaalin rakentamista.

– Lisäksi liikenneyhteyksiä pitäisi parantaa ainakin metrolinjan jatkamisella. Kyse on alustavan arvion mukaan puolen miljardin euron investoinneista, ja aikaisintaan valmista voisi tulla 2030-luvulla, hän sanoo.

Tässäkin vaihtoehdossa riskiksi jäisi Haapasaaren mukaan edelleen sataman houkuttelevuus ja vaikutukset matkailuelinkeinoon: Helsingin Satamien kautta kulkevat matkustajat käyttävät pääkaupunkiseudun palveluita noin 700 miljoonan euron verran vuodessa.

Haapasaaren mukaan Helsingin Sataman toiminta edellyttää ennakoitavuutta vuosikymmeniksi eteenpäin.

– Viimeisen kymmenen vuoden aikana satama on investoinut 140 miljoonaa euroa Länsisataman kehittämiseen. Uusi maailmanluokan matkustajaterminaali valmistui pari vuotta sitten. Myöskin varustamot ovat investoineet satoja miljoonia tämänkaltaiseen liikenteeseen. Helsingissä on hyväksytty uusi yleiskaava, jossa on sitouduttu nykyisiin satamatoimintoihin, hän muistuttaa.

Haapasaaren mukaan liikenteen ongelmat keskustan satamiin ovat ratkaistavissa.

– Nykytilanteen parantamiseksi tarvitaan nopeasti toteutettavia toimenpiteitä, kuten ramppiyhteys Ruoholahden sillalle, joka helpottaisi eteläisen Helsingin liikenneyhteyksien lisäksi myös Jätkäsaareen liikennettä. Satama on tehnyt myös onnistuneesti työtä sen eteen, että raskaan liikenteen kasvua on saatu ohjattua Vuosaareen.

– Pidemmällä aikavälillä maanalainen kokoojakatu olisi kannatettava, kauaskantoinen ratkaisu. Jos kokoojakatu ei toteudu, tulee löytää muita kestäviä ratkaisua, Haapasaari toteaa tiedotteessaan.
10
Risteilijät / Vs: Turun telakalle iso risteilijätilaus Costalta
« Uusin viesti kirjoittanut Pentti Heikkilä 08.10.2019, 22:07:16  »
Muutama kuva Ruissalon Saaronniemen rannalta.

https://www.shipspottingturku.fi/costa-smeralda/
Sivuja: [1] 2 3 ... 10