Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Matkustaja-autolautat / Vs: Grimaldi pidentää Cruise Roma/Barcelona alukset
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 20.04.2019, 23:28:51  »
mikäs oli uusi mitta? aika pitkiä ovat jos ennestäänkin on mittaa 225 metriä
Fincantierin tiedotteen mukaan aluksiin tulee lisää mittaa noin 30 metriä:

At the end of the lengthening project, to be carried out by Fincantieri’s Ship Repair and Conversion division, each ship will be about 254 meters long, having a gross tonnage of about 63,000 tons and being able to transport 3,500 passengers, with a 3,000 square meters car deck and over 3,700 linear meters for heavy vehicles.
2
Matkustaja-autolautat / Vs: Grimaldi pidentää Cruise Roma/Barcelona alukset
« Uusin viesti kirjoittanut Ville Taavitsainen 20.04.2019, 19:33:36  »
mikäs oli uusi mitta? aika pitkiä ovat jos ennestäänkin on mittaa 225 metriä
3
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 19.04.2019, 21:00:54  »
Grimaldi tilasi näitä yhteensä 12 kappaletta ja ensimmäisen terästyöt on nyt aloitettu Kiinassa - tosin ei ole tietoa, tuleeko juuri tämä alus Finnlinesille.
Finnlinesin on joko avattava uusia reittejä tai myytävä nykyistä tonnistoaan, jotta näille uusille jättirollikoille edes löytyisi reittejä, joille ne asetettaisiin, jos ja kun jo yksi pidennetty alus joudutaan siirtämään Välimerelle. Kiinnostavia aikoja siis luvassa.
5
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 19.04.2019, 20:41:51  »
Ilmeisesti Finnlines sopinut aiesopimukset 3:sta uudesta 7300 lastimetrin aluksesta. Linkki viime vuoden yhteenvetoon, jonka lopussa mainita asiasta.

https://www.finnlines.com/newsroom/financial-statements-2017-and-financial-review-january-december-2017
Grimaldi tilasi näitä yhteensä 12 kappaletta ja ensimmäisen terästyöt on nyt aloitettu Kiinassa - tosin ei ole tietoa, tuleeko juuri tämä alus Finnlinesille.
6
Muut alukset / Vs: Maailman suurin konttilaiva
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 19.04.2019, 20:37:43  »
Nyt sekä CMA CGM että MSC ovat tilanneet 22.000 TEU:n konttilaivoja, CMA CGM yhdeksän alusta kahdelta telakalta Kiinasta ja MSC puolestaan 11 alusta Daewoolta Etelä-Koreasta. Molempien sarjojen ensimmäiset alukset valmistuvat vuonna 2019.
MSC:n alusten kokoa on ilmeisesti nostettu 23.000 TEU:hun ja ensimmäiset ovat jo laskettu vesille, kuten TÄSTÄ voi huomata.
7
Muut alukset / Vs: Mopro osti Rinalandin takaisin Suomeen, Vekara myyty romuksi
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 19.04.2019, 20:32:23  »
Vekara ei päätynytkään polttoleikattavaksi, vaan huhut kertovat sen päätyneen erään varsinaissuomalaisen varustamon laivastoon. Aluksen AIS-lähetin on koko ajan päällä ja se on edelleen Luonnonmaan rannassa.
8
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 19.04.2019, 10:03:45  »
Oheisen Finnlinesin reittimuutoksen vuoksi Finnsea näyttää ulosvuokratun joko emoyhtiölle tai jollekin toiselle operaattorille, ja on AIS mukaan lähdössä seuraavaksi Espanjan Välimeren rannikolla sijaitsevaan Saguntoon.

https://www.finnlines.com/fi/newsroom/change-finnlines-russian-traffic
9
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 18.04.2019, 14:24:23  »
Urho avusti vielä aamupäivällä Furuvik-nimisen sementinkuljetuslaivan ulos Oulusta, mutta avustuksen jälkeen lähtikin jo Helsinkiä kohti.

Urho näkyy sittenkin avustavan yhä Furuvikiä, vaikka on jo paluumatkalla.

Oheinen Twitter-tili kannattaa laittaa seurantaan:
https://mobile.twitter.com/WinterAuthority
10
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 17.04.2019, 16:22:57  »
Håku julkaissut virallisen tiedotteen ZoFin ja Thetiksen jäänmurtokauden päättymisistä:

https://www.alfonshakans.fi/company/news/thetis-and-zeus-have-completed-their-icebreaking-season/
Sivuja: [1] 2 3 ... 10