Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Varmasti olisi järkevämpää käyttöä, mutta laiva olisi pitänyt ehkä suunnitella paremmin siltä varalta, että kauppaa joskus laajennetaan. Nyt tuo aiemmin mainittu takaportaikko ja erityisesti sisäänkäynti estävät sellaisen aika hyvin.

Oletkos käynyt laivalla? Ihan samalla tavalla sen ylemmän kannen kaupan keskeltä se peräportaikko menee. Miksi se ei toimisi ihan yhtä lailla kantta alempana? Silloinkin vielä se etupuoli 7-kannesta voisi olla ihan normaalia autokantta. Ja tosiaan garagen lopullisen kohtalon näkee varmaan sitten, kun tuo keulan varsinainen sisäänkäynti on ollut jonkin aikaa käytössä ja kaikki autottomat eivät mene perän ahtaan portaikon kautta.
2
Ei siis pidä ihmetellä, jos Megastar seuraavassa rempassa saakin 7.kannelleen maksullisia matkatavarasäilytystiloja ja kenties kaupan laajennuksen ja kasille sieltä väistyvän kaupan tilalle jonkin uuden tarjoilutilan. Niistä kun varmasti saa paremman katteen...
Varmasti olisi järkevämpää käyttöä, mutta laiva olisi pitänyt ehkä suunnitella paremmin siltä varalta, että kauppaa joskus laajennetaan. Nyt tuo aiemmin mainittu takaportaikko ja erityisesti sisäänkäynti estävät sellaisen aika hyvin.
3
Muu merenkulku / Vs: Malta Anchorage
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen tänään kello 01:30:42 »
Hurd's Bank area. Se on 12 mailia Maltan rannikosta. VHF kuuluu hybin. Toimii ankkuripaikkana hyvin. Pohjaan 40-50 metriä. Siitä,on hyvä lähteä itään tai länteen hskurahtiliikenteessä olevan aluksen. Bunkkeripslvelut pelaa.

"Makeavesi" tosin on suolavettä; ainakin ne kolme kertaa kun on siellä otettu. Ei tosin density=1,025, mutta suolaa oli vedessä.
4
Aikani selailtuani löysin tuollaisen:

Lainaus
Henkilöauto parkkiin autotalliin
Maks. 1,9 m korkea ja maks. 5,0 m pitkä
- Vain Megastarin ostosristeilyllä
- Vieraile autolla matkan aikana

Hinta (ainakin satunnaiselle päivälle) 30 €

Reittimatkalle ei garage-paikkaa näyttänyt olevan lainkaan saatava, eikä eikä toisaalta ostosristeilylle ollut muuta autopaikkaa tarjolla, mikä tietysti hiukan vaikeuttaa hintavertailua  ;)

5
Muu merenkulku / Vs: Malta Anchorage
« Uusin viesti kirjoittanut Markku Somerkoski tänään kello 00:06:50 »
Hurd's Bank area. Se on 12 mailia Maltan rannikosta. VHF kuuluu hybin. Toimii ankkuripaikkana hyvin. Pohjaan 40-50 metriä. Siitä,on hyvä lähteä itään tai länteen hskurahtiliikenteessä olevan aluksen. Bunkkeripslvelut pelaa.
6
Laskujeni mukaan tällä päivämäärällä 10.30-lähdöllä Helsingistä oli seiskan garagen etuosassa neljä (4) autoa. Tilaa olisi ollut huomattavasti useammalle, vaikka etummaisen portaikon taakse sijoittuvalle sektorille ei olisi ajettu ketään (ja siinäkin bb-sivustalle olisi mahtunut). Voisikohan kyse siis olla jopa sellaisesta ihmeestä kuin tuotteesta, joka ei kiinnosta asiakkaita? Yläkannen autopaikkahan on ilmeisen tuntuvasti alempaa kalliimpi, ja saavutettu etu vähäinen.
Ei siis pidä ihmetellä, jos Megastar seuraavassa rempassa saakin 7.kannelleen maksullisia matkatavarasäilytystiloja ja kenties kaupan laajennuksen ja kasille sieltä väistyvän kaupan tilalle jonkin uuden tarjoilutilan. Niistä kun varmasti saa paremman katteen...
7
Vapaa keskustelu / Myymäläpäällikkö pitää viskistä
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Hietikko 24.04.2017, 20:47:06  »
8
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking ADCC myyty?
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 23.04.2017, 21:31:50  »
Viimeisimmät uutiset kertovat, että töitä laivalla olisi jo aloiteltu, vaikka nimet paperista vieläkin puuttuvat:
Lainaus
The work, at the level of the technical office and on the ship itself, is being carried out with Vulcano's staff (without auxiliary industry staff) in order to advance the deadlines as much as possible.

Lainattu teksti on Google-käännös paikallisen aviisin espanjankielisestä uutisesta http://www.farodevigo.es/economia/2017/04/20/vulcano-intensifica-obra-ferri-espera/1663485.html
9
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking ADCC myyty?
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 23.04.2017, 19:08:22  »
Saapa nähdä, tuleeko tästä uusi "Regent Sky".

https://en.wikipedia.org/wiki/MV_Regent_Sky
10
Matkustaja-autolautat / Vs: Rullaportaita muilla kuin Viking Sagalla/Songilla
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 23.04.2017, 19:00:45  »
Nostelen tälläisen vanhan ketjun ylös, kun katselin etsin ihan muuta, ja sattumalta törmäsin Stena Germanican (nyk. Vision) tuosta surullisen kuuluisasta Puolan 80-luvun tilausnelikosta, kuviin FoFissa. Myös Germanicassa on olleet lyhyet rullaportaat 8- ja 9. kansien välillä alunperin. Ei siis lainkaan ihmisten ulosvientiin, kuten aiemmin tässä ketjussa mainittujen Song/Saga ja japanilaisvalmisteisten laivojen, vaan ihan kauppa- ja ravintolakannen välillä.

Sitä en tiedä, löytyvätkö portaat myös Scandinavicasta ja El Venizeloksesta (ainakaan HHVFerryn kansikartoissa en tälläisestä löytänyt todisteita), näiden kesken kun saattaa olla suuriakin eroja, sillä rakentaminen oli tosiaankin erittäin takkuista. Germanican sisäkuvat ja kansikartat löytyvät tuolta ->

http://www.faktaomfartyg.se/stena_germanica_1987.htm
Sivuja: [1] 2 3 ... 10