Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 18.02.2019, 18:56:24  »
KySa kertoo Voiman tilanteesta lisää:

Lainauksia:
"Jäänmurtaja Voiman keulapotkurivauriot korjataan Rauman telakalla. Alus lähti Haminan satamasta lauantaina illalla ja saapui Turkuun maanantaina puolen päivän aikaan. Arctia Oy:stä kerrotaan, että Voima jää pariksi päiväksi Turkuun ja siirtyy myöhemmin tällä viikolla Raumalle."

"Arctian mukaan telakoinnin kestoa ei tässä vaiheessa ole syytä arvailla. Vasta Raumalla selviää, kuinka pitkän ajan korjaustyöt vievät."

https://kymensanomat.fi/uutiset/lahella/06040e30-1fda-4ac3-8dc8-1e9b2573ce96

Melko todennäköistä, että Voiman jäätalvi oli siinä...
2
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 16.02.2019, 18:52:14  »
Voima lähtenyt Haminasta kohti Turkua. PortTrafficin mukaan se todellakin on menossa Turun satamaan eikä esim. Naantaliin telakalle.
3
Muut alukset / Vs: Rauma Cata osti kansilastialuksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 16.02.2019, 01:22:14  »
Meriauran operoitavaksi päätyvä Enough Talk on vihdoin päätynyt tutuille vesille. Ohittaa aamuyöllä/aikaisin aamulla Skagenin matkallaan Gdyniaa kohti.
4
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 15.02.2019, 19:16:44  »
Kymen Sanomissa Voiman teknisestä viasta ja itäisen Suomenlahden jäätilanteesta.

Lainaus:
"Voima oli liikkeellä Kotkan edustalla, kun toisen keulapotkurin ympärille sotkeutui ohut nailonköysi. Lopulta köysi pääsi sisään potkuritunneliin rikkoen potkurin tiivisteen. Arctia Oy:n viestintäpäällikkö Eero Hokkasen mukaan mitään haveria tai vastaavaa ei tapaukseen liittynyt, vaan kyseessä on tekninen vika.

Nailonköysi on saattanut olla jonkun kalastajan käytössä merellä.

Voiman saaman vian tarvitsemia korjaustoimia selvitetään edelleen Haminassa. Arctia arvioi, että korjaustöihin menee ainakin kaksi viikkoa. Vielä ei ole selvillä, missä korjaukset tehdään."


"Jäänmurtaja Urhon päällikön Timo Aaltosen mukaan jäätilanne itäisellä Suomenlahdella on helpohko, mutta sen verran jäätä on, että jäänmurtajaa tarvitaan.

— Perjantain vastaisena yönä avustimme yhden aluksen ulos Haminasta. Rankin ja Merikarin välillä oli myös yksi pieni alus kiinni jäissä ja sen avustimme Haminaan.

Aaltonen kertoo, että laivaliikenne nimenomaan Haminaan tarvitsee apua. Kotkan liikenne sujuu ilman murtajaa, sillä voimakkaat länsituulet ovat ajaneet jäät pois Orrengrundin ulkopuolelta. Myös Kaunissaaren itäpuolella on iso avovesialue.

— Rankin kohdalla jääkenttä liikkuu ja pienemmät alukset eivät pääse siitä lävitse."


https://kymensanomat.fi/uutiset/lahella/9cfef4c7-0533-418e-ad04-d516383d0351
7
Muut alukset / Vs: Laivoja upoksiin
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Pitkänen 14.02.2019, 20:05:48  »
Lappeenrannassa uponnut alus on M/S POKU

Etelä-Saimaa


https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/1d3ad27d-c66b-4191-8d3f-cd10518f60e7
8
Muut alukset / Vs: Laivoja upoksiin
« Uusin viesti kirjoittanut Lasse Reunanen 14.02.2019, 18:14:07  »
M/s Tampere taisi painua Ratinan suvannossa. Ja ainakin yksi läheltä piti tilanne on lisäksi ollut.
9
Nosturiongelmia ilmennyt molemmissa aluksissa. Aspon tilinpäätöstiedotteesta lainattua:

"ESL Shippingin uusien alusten käyttöönottoa haittasivat nosturien vakavat tekniset ongelmat, mikä myös heikensi neljännen neljänneksen tulosta. Nostureiden toimittaja Cargotec MacGregor on sitoutunut suorittamaan takuunalaiset korjaustyöt vuoden 2019 ensimmäisen neljänneksen aikana."

"Molempien alusten tehokasta operointia ovat kuitenkin hyvin merkittävästi häirinneet huipputehokkaiksi tarkoitettujen nosturien perinteiseen mekaniikkaan kohdistuneet laajat ja vakavat takuunalaiset ongelmat, joista on aiheutunut varustamolle merkittäviä tuottojen menetyksiä ja ylimääräisiä kustannuksia. Ongelma koskee molempien alusten kaikkia nostureita ja varaosien toimitusajoista johtuen korjaukset arvioidaan saatavan päätökseen vasta vuoden 2019 ensimmäisen neljänneksen lopussa. Aluksia ei tänä aikana voida käyttää täysimääräisen tehokkaasti aiotussa liikenteessä."

"Uusien alusten nosturien vakavista takuunalaisista korjauksista johtuen alusten taloudellinen tulos voi saavuttaa tavoitetason vasta toisesta neljänneksestä lähtien."

https://www.aspo.com/porssitiedotteet/aspo-konsernin-tilinpäätöstiedote-1.1.-31.12.2018
Sivuja: [1] 2 3 ... 10