Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Muut alukset / Vs: Alfons Håkans -uutisia
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto tänään kello 14:12:46 »
...hinaaja Helioksen Ruotsiin.
Helioksen uusi omistaja on Rundviks Rederi AB ja se sai nimekseen Bådan, kertoo jälleen Sjöfartstidningen.
2
Muut alukset / Vs: Blackout Finnfellow-aluksella
« Uusin viesti kirjoittanut Pete Lehto tänään kello 13:32:04 »
Tiivistetääs vähän, että mitä on tapahtunut:

-Alle tunti lähdön jälkeen blackout ja ankkuroituminen Eerikvallan ja Airismaan väliin väylän reunaan
-Nelisen tuntia ankkurissa ja kahden hinaajan saattamana takaisin Naantaliin
-Jonkin lähteen mukaan lastia ei voida purkaa
-Jonkin ajan päästä saatu tieto, että jotain sieltä on purettu pois ja siirretty päivälaivaan, ja tämä päivälaiva lähti tästä syystä parisen tuntia myöhässä

YLE uutisoi
– Generaattorin akselin laakeri oli rikkoutunut, kertoo meriturvallisuusjohtaja Torbjörn Enroth Länsi-Suomen merivartiostosta.
Alus ankkuroitui väylän vierelle ja miehistö ryhtyi korjaamaan vikaa. Sitä ei kuitenkaan saatu korjattua merellä.
3

Päällystö oli varmaan kapteenin hytissä juhlimassa hyvin mennyttä harjoitusta ja sillalle oli jätetty 1. luokan matruusi Nils Knutsson yksin  ;D   
4
Muut alukset / Vs: ESL Shipping tilaa kaksi LNG-käyttöistä irtolastilaivaa Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto tänään kello 11:45:06 »
PortTrafficin mukaan Viikki tuo Helsinkiin hiililastin ensi viikon alussa, minkä jälkeen siirtyy Katajanokalle mitä ilmeisimmin lehdistö- ja esittelytilaisuuksia varten...
Viikki on nyt tänään ja huomenna näytillä Allas Sea Poolin luona Eteläsatamassa Helsingissä.
5
En löytänyt mitään juttua asiasta, ja tulee varmaan ihan väärään paikkaan, mutta so what. Turun Sanomat 11.11.2018 artikkelissa koskien Rauman telakkaa, kerrottiin telakan odottavan tilausta Wasa Linen uudisrakenteelle. Laivan kustannuksiin osallistuvan Suomen valtio, Vaasan kaupunki, ja Uumajan kaupunki. Kokonaiskustannus 115 miljoonaa euroa, Wasa Linen tavoite allekirjoittaa sopimus ennen vuoden vaihdetta. Tarjous pyydetty 4 telakalta. Laivan toimitus huhtikuussa 2021.
Merenkurkun liikenteestä on 16 sivun keskustelu täällä. Ylläpito voi poistaa tämän viestin samalla kun tuo aiempi siirretään.
6
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Linen telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki tänään kello 10:50:11 »
Tuossa linkki jossa vain 1 kuva telakoinnista: https://www.instagram.com/siljalinesuomi/

Storyssä on vaikka kuinka monta videonpätkää. Lähinnä sisältä.
7
Taitaa joku tai jotkut siirtyä ylennysjonossa ihan sinne häntäpäähän? Ensiksi tuo törmäily ja sitten laiva laitetaan käytännössä riippumaan vaijereilla jotka on mitoitettu laiturissa kiinnipitämiseen. Riittääkö 10 M€ vai 100M€ telakkakuluiksi vahingon korvaamiseksi? Tuskin satojen miljoonien paattia naulatehtaalle lähetetään.

Taitaa kohta olla ilmoitusta paikallisella työnhakupalstalla ;-)

" Päällikkökokemusta omaava meriupseeri etsii töitä. Kokemusta myös vuonoajosta sekä telakointiin valmistelevista toimista.


Nimim.
Kaikki kelpaa
Oslo"
8
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Linen telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka Ikonen tänään kello 10:17:20 »
Tuosta maasähköstä. Ainakin Tukholmassa on satamaohje jonka mukaan yön yli ei saa käyttää, huudattaa laivan omia genuja vaan pitää olla kiinni maasähkössä. Tämä siis ainakin rahtialuksille pasiseereistä en tiedä.
9
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Linen telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka Ikonen tänään kello 10:14:23 »
Tuossa linkki jossa vain 1 kuva telakoinnista: https://www.instagram.com/siljalinesuomi/
10
Muut alukset / Vs: Moulinexien kesäkeikoista
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu tänään kello 07:01:05 »
VSS on varmasti nauranut matkalla pankkiin, eikä telakallakaan ole valittamista. Nuo rahasummat ovat aika uskomattomia (vaikka ovatkin Kanadan dollareissa).

https://nationalpost.com/pmn/news-pmn/canada-news-pmn/used-icebreakers-to-cost-30-more-than-advertised-thanks-to-tariffs-fees/
Sivuja: [1] 2 3 ... 10