Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko Valli 04.06.2020, 18:53:56  »
TALLINK SILJA AVAA KESÄKSI UUDEN REITIN HELSINGISTÄ LATVIAN RIIKAAN

Tallink Silja avaa kesän 2020 ajaksi uuden laivareitin Helsingin ja Latvian Riian välille. Reitillä alkaa operoida yksi yhtiön upeimmista laivoista, Silja Serenade, joka liikennöi normaalisti Helsinki-Tukholma-reitillä. Uusi reitti mahdollistaa reittimatkan, Päivä Riiassa -risteilyn tai hotellimatkan Suomesta Latviaan.

Silja Serenade liikennöi Helsingistä Riikaan 26.6.–15.8.2020 joka toinen päivä koko kesän ajan. Saapumis- ja lähtöajat antavat molemmista maista tuleville matkailijoille mahdollisuuden nauttia ensin rauhallisesta matkasta yön yli Silja Serenadella ja viettää sitten päivän tai pidempään määränpäässä.

Aikataulu, joka toinen päivä, 26.6.2020 alkaen on seuraava:

16.00 lähtö Helsingin Olympiaterminaalista
10.30 saapuminen Riikaan seuraavana aamuna
16.30 lähtö Riiasta
11.00 Saapuminen Helsingin Olympiaterminaaliin
”Tuleva kesäsesonki eroaa huomattavasti aiemmista vuosista. Olemme kysyneet asiakkailtamme kesän matka- ja kohdetoiveista ja sen pohjalta suunnitelleet kohdevalikoimaamme ja palvelujamme uusiksi hyvin lyhyessä ajassa. Olen todella tyytyväinen, että pystymme tarjoamaan heille tämän uuden matkakohteen läheltä”, sanoo Tallink Silja Oy:n toimitusjohtaja Margus Schults.

Laivamatkojen lisäksi Tallink Silja tarjoaa asiakkailleen hotellipaketteja Riikaan, joihin kuuluu majoitus keskeisellä paikalla sijaitsevassa Tallink Hotel Rigassa, liput paikallisiin nähtävyyksiin ja paljon muuta. Majoituspaketteja voi ostaa kahdelle, neljälle tai useammalle yölle, mikäli haluaa tutustua rauhassa kohdemaan pääkaupunkiin.

"Helsinki-Riika-reitti ei ole meille täysin uusi tuote. Olemme aiempina vuosina tehneet erikoisristeilyjä näiden pääkaupunkien välillä, ja risteilyt ovat aina herättäneet kiinnostusta ja olleet suuressa suosiossa erityisesti suomalaisten asiakkaidemme keskuudessa. Moni on toivonut mahdollisuutta jäädä Latviaan pidemmäksi aikaa", kertoo Schults.

Helsinki-Riika-reitin matkat on varattavissa 4.6.2020 alkaen. Jokaisella matkustajalla on oltava matkalla mukanaan passi tai poliisin myöntämä henkilökortti. Tiedot tulee ilmoittaa jo matkavarauksen yhteydessä.

Silja Serenadella huolehditaan matkustajien hyvinvoinnista mm. säännöllisellä siivouksella ja desinfioinnilla, kapasiteettirajoituksilla ravintoloissa ja baareissa sekä erilaisilla uudenlaisilla ohjelma- ja viihdevaihtoehdoilla.

Lisätietoja medialle antaa:

Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704

https://www.tallinksilja.fi/medialle/-/cision/expanded-release/d8e868653f9589a9
2
Muu merenkulku / Vs: Luoteis-ja Koillisväylästä
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 03.06.2020, 19:56:10  »
Christophe de Margerie läpäisi Koillisväylän Yamalin avustuksella reilussa 12 päivässä. Perässä suurimman osan matkaa itsenäisesti tullut Vladimir Voronin yhdeksässä ja puolessa.
3
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Kalevi Lehto 02.06.2020, 11:24:59  »
Näköjään ovatkin laittamassa Isabellen Paldiski-Kapellskär reitille.
www.tallink.com/press-releases?1&article=129962704#tabs-content-1
4
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2019-2020
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 02.06.2020, 09:41:51  »
kyllä tilaa olisi

Noh, ehkä siihen sitten on joku muu syy.

Tiedätkö, mikä murtaja tai mitkä murtajat ovat lähdössä Tanskaan ja millä aikataululla? Nythän perinnekuusikko on kokonaisuudessaan Katajanokalla ja monitoimiset Kotkassa.
5
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Laine 01.06.2020, 09:35:31  »
OP:n pörssikatsaus 01.06.20

Tallink (PIDÄ) tiedotti perjantaina, että yhtiö on sopinut nykyisten lainottajiensa kanssa
yhteensä 61 milj. euron lainalyhennysten lykkäämisestä vuodelta 2020 eteenpäin.

Lainojen maturiteetit ja korkomarginaalit pysyvät ennallaan. Samalla yhtiö kertoi
sopineensa lainojensa kovenanttien huojennuksista, joista se myös kertoi jo Q1-tuloksen
yhteydessä neuvottelevansa. Lainojen takaisinmaksuaikataulun uudelleenneuvottelu
parantaa Tallinkin likviditeettiasemaa entisestään.

Muut toimet likviditeettiaseman parantamiseksi ovat sisältäneet mm. vuoden 2019 osingon maksamatta jättämisen, 100
milj. euron Viron valtiolta nostettavan lainasta sopimisen ja valmiusluottolimiittien
kasvattamisen 20 milj. eurolla.

------------------
Eli Tallink ei ole menossa konkurssiin vaikka jotkut sitä salaa toivovatkin.
6
jA CINDERELLAHAN oli tullessaan 44 000 brt, nyt 46 000 brt, niin eikö se Titanicin koko ole lähemmäs Cinderellaa kun Europaa?

Tässä tullaan siihen, mihin Kalle edellä viittasi eli 80-luvun puolivälistä lähtien valmistuneilla laivoilla koko lasketaan eri tavalla. Finlandia ja Silvia Reginakin olivat vain aavistuksen pienempiä kuin Svea, vaikka bruttotonnien perusteella kokoeron voisi luulla olevan 30 % luokkaa. Eli kyllä Titanic lähempänä Europaa oli kooltaan kuin Cinderellaa, jos mitattaisiin samoilla perusteilla.
7
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 31.05.2020, 21:09:07  »
Cinderella lähti Maarianhaminasta että Turun-laivat mahtuisivat, kyllä.

Muita uutisia:

- Victoria I ajaa päiväristeilyjä Helsingistä Tallinnaan 8.–19.6. ja 21.6.–31.8. Lähtö Helsingistä on 9.30, saapuminen Tallinnaan 12.00, lähtö takaisin 17.00 ja paluu Helsinkiin 20.00
- Color Line ja Fjord Line aloittavat normaalin liikenteen Norjan ja Tanskan välisillä linjoilla 15. (Color) ja 16.6. (Fjord).
- DFDS aloittaa Kööpenhamina–Oslo-liikenteen uudelleen 25.6.
8
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Pete Lehto 31.05.2020, 18:10:01  »
Näin niinkuin alkuperäiseen aiheeseen liittyen, täällä on jäänyt mainitsematta, että Turku - Tukholma laivat käyvät taas Maarianhaminassa. Siirrettiinkö Cinderella pois Maarianhaminasta sen takia? Oli syy mikä tahansa, niin Södertäljeen on varmasti päädytty laituripaikan hinnan takia ::)
9
Eikös maailman suurimmat autolautat ole olleet
Muutama puuttuu välistä ja loppu meni vähän eri tavalla:

Finnjet 1977, 24 605 brt
Finlandia 1981, 25 677 brt (+samana vuonna Silvia Regina täsmälleen samalla lukemalla)
Scandinavia 1982, 26 747 brt
Svea 1985, 33 830 bt (mittayksikkö vaihtuu tässä kohtaa, bruttotonneissa mitattuna sama laiva on isompi kuin bruttorekisteritonneissa)
Mariella 1985, 37 799 bt (Olympia vain 37 583 bt, vaikka olikin pidempi)
Athena 1989, 40 012 bt
Cinderella 1989, 46 398 bt
Silja Serenade 1990, 58 376 bt
Silja Symphony 1991, 58 377 bt
Silja Europa 1993, 59 912 bt
Pride of Rotterdam 2001, 59 925 bt (+samana vuonna Pride of Hull samalla lukemalla)
Color Fantasy 2004, 74 027 bt
Color Magic 2007, 75 156 bt

Viime vuosina sitten ties mitkä varustamot ovat väittäneet tilaamiensa uusien lauttojen olevan maailman suurimpia ties millä ihme luvuilla, mutta bruttotonneissa Color Magic on edelleen lyömätön.
10
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Blomberg 31.05.2020, 11:53:06  »
Cinderella alkaa vikingin tietojen mukaan ( mikäli korona tilanne sen sallii ) operoimaan 1.7. alkaen.

Tuskinpa Eckerö birka paradisea on myynnissä, epäilen. Ja viron valtio ja pankit eivät päästä tallinkia nurin.
Niin se on, ja viikkarilla on vahva tase. Enpä usko että mitään dramaattista tullaan näkemään.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10