Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Matkustaja-autolautat / Vs: Hel-Mhq-Sto
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Sarell 05.01.2020, 13:57:26  »
Myrsky osittain force majeure, mutta jos jo laivan lähtiessä on päätetty jättää MHQ väliin, niin silloinhan taxfree myynti pitäisi lopettaa. Pieni asia sinänsä, eikä minua haittaa. Aiemmin vaan oli joskus lentokentällä tilanteita, että ostokset piti palauttaa, jos lento tyystin peruuntui. Tuskin näinkään enää menetellään. Tulisi melkoinen härdelli.
22
Matkustaja-autolautat / Vs: Hel-Mhq-Sto
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 05.01.2020, 13:23:58  »
Veikkaanpa, että myrsky katsotaan force majeure -tilanteeksi, eikä sillä ole vaikutusta tax free -myyntiin.
23
Matkustaja-autolautat / Hel-Mhq-Sto
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Sarell 05.01.2020, 01:40:18  »
Nyt kun on myskynyt pari päivää, niin Siljan Symphony ja Serenade jättäneet Maarianhaminan väliin mennen tullen. Viikingin Gabriella ja Mariella sen sijaan käyvät Mareskissa. Viikkarilla kenties enempi Ahvenanmaalaisia matkustajia, mutta pitkäänkö Silja voi tuota tehdä, ettei käy saarella, kun taxfree-myynti sitä edellyttäisi.
24
Muut alukset / Vs: Godby Shippingin alusten rahtauksista
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 03.01.2020, 16:57:17  »
Mistral on saanut uuden rahtauksen espanjalaiselta Balearialta ja alkaa liikennöidä Kanariansaarten (Santa Cruz de Tenerife & Las Palmas) ja Espanjan mantereen (Huelva) välisessä liikenteessä.

Godby Shippingin tiedote
25
Thjelvar ehdittiin kuin ehdttiinkin luovuttaa tilaajalleen vuoden 2019 puolella, 30.joulukuuta. Aluksen positio on tosin yhä Guangzoun telakan rannassa, edellisen kerran laiva näyttää liikkuneen seatrialin merkeissä joulunpyhinä.
Mutta mitä ilmeisimmin se kuitenkin on ensi suvella jo linjallaan, ja jompikumpi vanhemmista kiinattarista saattaa päätyä rahtaukseen johonkin toisaalle.
26
Muut alukset / Vs: Moulinexien kesäkeikoista
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 02.01.2020, 17:50:14  »
Botnican tämän vuoden Baffininsaaren keikka on nyt taputeltu, ja Pentlannin salmen kautta Pohjanmerelle saapunut Botnica ohittaa Skagenin illan aikana. ETA Tallinnaan torstaiaamuksi, mutta position huomioon ottaen voi saapua jo aiemmin...

Ensi vuonna jatkuu:

https://cns.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=916984&messageId=1155439

Baffinland Iron Mines Corporation (hereinafter: “Baffinland”) declared of using the contractual option to charter the multifunctional icebreaker Botnica in 2020 during the period from the end of June to the end of October. The exact number of chartering days depends on weather and other conditions.

In 2018, the subsidiary company of AS Tallinna Sadam, OÜ TS Shipping, signed an agreement with Baffinland for chartering m/v Botnica for the 2018 summer period and annual call options for the summer periods in 2019-2022. Baffinland is a Canadian mining company, engaged in the mining of iron ore on Baffin Island in Northern Canada. According to the agreement, m/v Botnica provides escort and ice management services, oil spill and emergency response services.

In the last two years, m/v Botnica assisted Panamax-type cargo vessels in Arctic waters of Northern Canada for exporting iron ore from the Milne Inlet port to the ocean. While in 2018 the work was performed in two parts and meanwhile m/v Botnica visited Tallinn in late August during the ice-free period in the Arctic, in 2019 the vessel remained in the Baffin Archipelago for a three-week ice-free period and assisted Canadian scientists in research of seabed and Arctic waters as an additional work. The 2019 work period with mobilization lasted from the end of June to the beginning of November. According to an agreement with the Estonian Maritime Administration, m/v Botnica provides icebreaking services in Estonian coastal waters from 20th December to 20th April.

Tallinna Sadam is one of the largest cargo- and passenger port complexes in the Baltic Sea region, which in 2018 serviced 10.6 million passengers and 20.6 million tons of cargo. In addition to passenger and freight services, Tallinna Sadam group also operates in shipping business via its subsidiaries – OÜ TS Laevad provides ferry services between the Estonian mainland and the largest islands, and OÜ TS Shipping charters its multifunctional vessel m/v Botnica for icebreaking and construction services in Estonia and offshore projects abroad. Tallinna Sadam group is also a shareholder in an associate AS Green Marine, which provides waste management services. Tallinna Sadam group's sales in 2018 totaled EUR 130.6 million, adjusted EBITDA EUR 74.4 million and net profit EUR 24.4 million.
27
Risteilijät / Vs: Risteilyaluskesä 2020
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 01.01.2020, 21:08:11  »
Viking Cruisesin muiden laivojen kohdalla näkyy kuitenkin varustamo (Viking Ocean Cruises Ltd), joten olisiko Viking Starissa vaan virhe?
28
Risteilijät / Vs: Risteilyaluskesä 2020
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Sarell 01.01.2020, 16:57:51  »
Vielä pitää korjata, että pilot ei kohdallani tarkoita luotsia, vaan lentäjää...
29
Risteilijät / Vs: Risteilyaluskesä 2020
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Sarell 01.01.2020, 16:56:19  »
Jatketaan tyhmiä kysymyksiä, mutta noissa useimpien risteilijöiden kohdalla on tuossa esim. Aidan tai Tuin laivojen kohdalla varustamo kohdassa emoyhtiö. Ei kai niillä voi olla omaa handlingiä täällä, vaan käyttävät alihankkijoita, mutta tuossa näkyy kuitenkin varustamo. Mutta tuo Viking Star/ Neste Shipping olisikin suoraan agentin näyttö, ei varustamon. No menee vanhan pilotin järjen yli. Hyvää alkanutta vuotta.
30
Risteilijät / Vs: Risteilyaluskesä 2020
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Sarell 01.01.2020, 16:39:57  »
Joo agentti varmaan oikea organisaatio, kuten ilmailussakin handling agent. Helsingin sataman listauksissa vain tuossa lukee varustamo. Monen laivan kohdalla tietystikin on yhtiön omaan organisaatioon/ omistukseen kuuluva handlari.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10