Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Muut alukset / Vs: Containershipsille LNG-konttilaivoja
« Uusin viesti kirjoittanut Aleksi Lindström 01.10.2019, 21:08:20  »
CONTAINERSHIPS AURORA talutettiin tänään kahden hinaajan voimin Rotterdamiin. Teknisiä ongelmia? Vietiin Damen Shiprepairin alueelle.
22
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 01.10.2019, 20:43:53  »
Jos selitys "background checks" on oikea, viittaa se siihen että laivasta ei sittenkään tule Hyperstar vaan jotain muuta.
23
Muut alukset / Vs: Uusi laiva Meriauralle
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 01.10.2019, 18:59:09  »
Enough Talkia ei jostain syystä löydy enää Meriauran fleetlistalta. Onkohan tullut mutkia matkaan?

Edit:
"Meriaura on purkanut pitkäaikaiseksi suunnitellun Enough Talk-aluksen rahtauksen Rauma Cata Oy:n kanssa. Syy aikarahtaussopimuksen purkuun on aluksen luovutuksen viivästyminen ja keskeneräinen tekninen valmius."

https://meriaura.fi/meriaura-purkanut-enough-talk-aluksen-aikarahtaussopimuksen
"Leipäläpi umpeen" näkyy palanneen Meriauran laivastoon:

https://meriaura.fi/portfolio/m-v-enough-talk
24
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 30.09.2019, 22:32:09  »
Nimikilpailun voittanutta ehdotusta ei sitten vielä julkistettu.
https://www.tallink.com/competition
25
Muut alukset / Vs: Sunnan II
« Uusin viesti kirjoittanut Jani Nousiainen 28.09.2019, 21:23:31  »
Onnea uudelle yrittäjälle, toivottavasti saavat toiminnan kannattamaan. On  upeassa kunnossa oleva alus. Sitä tuli ihailtua kun kävimme alukseen tutustumassa sen ollessa myynnissä.
26
Matkustaja-autolautat / Vs: Estonian uppoamisesta 20 vuotta 28.9.2014
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 27.09.2019, 08:12:17  »
Erittäin kattava artikkeli meriturvallisuuden kehityksestä Estonian jälkeen. Kuvissa tosin näyttäisi siltä, että Aboa Maren simulaattorissa vaikeuksissa on Stenan joku Puolassa 80-luvulla rakennettu alus.

https://yle.fi/uutiset/3-10986403
27
Matkustaja-autolautat / Vs: St. Peter Linen liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 26.09.2019, 11:54:29  »
Miksi muuten laivat Morskoy Vokzalin satamaan ajavat rahtisataman kautta, onko ainoastaan siellä riittävän korkea silta?
Nykyisellään on. Sataman "merikanavan" yli menevä kehätien silta valmistui vasta pari vuotta sitten ja on alituskorkeudeltaan 52 metriä. Sitä ennen ei korkeusrajoitusta ollut. Morskoy Vokzalista länteen on myös samaisen kehätien toinen silta, jossa on niin matala alituskorkeus, ettei siitä alta kulje kuin kantosiipialuksia. Samaten se väylä on ilmeisestikin hyvin matala. Eli nykyisin rajoitteena on alituskorkeus ja aiemmin kuljettiin sataman läpi syväyksen takia.
28
Matkustaja-autolautat / Vs: St. Peter Linen liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 25.09.2019, 21:49:56  »
Miksi muuten laivat Morskoy Vokzalin satamaan ajavat rahtisataman kautta, onko ainoastaan siellä riittävän korkea silta?
29
Matkustaja-autolautat / Vs: Estonian uppoamisesta 20 vuotta 28.9.2014
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 25.09.2019, 11:54:30  »
Olisiko Fritz Reuterin (IMO n:o 7017296) tehtävä - mikä sitten lienee ollutkin - jo suoritettu, koska tuo 24-metrinen alus seilasi keskiviikkona 25.9. ennen puolta päivää jo noin 21 km Estonian hylyltä etelälounaaseen 8 solmua.
Laitanpa tähän linkin muistioon Viron hallituksen Estonian kansainvälisen tutkintakomission (JAIC) entisille jäsenille esittämistä kysymyksistä. Lokakuulta 2006 olevaa muistiota vastauksineen ei ehkä moni ole lukenut, luulen.
Toisessa linkissä on Fritz Reuterin esittely. Kolmannesta linkistä löytyy koko 228-sivuinen Estonia-onnettomuuden (JAIC) raportti.

https://archive.is/Orpq1

http://www.reederei-nordlicht.de/index_htm_files/DatasheetReuter%20022015.pdf
(Fritz Reuterin IMO-numero 7017296 näyttää pukkaavan samalla numerolla myös 23-metristä, vuonna 1967 valmistunutta kalastusalusta nimeltä Hawk. Ainakin Google tunnistaa kummatkin samalla numerolla.)
https://turvallisuustutkinta.fi/material/attachments/otkes/tutkintaselostukset/fi/vesiliikenneonnettomuuksientutkinta/mvestonia/1izoaJRlP/Estonia_loppuraportti.pdf
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10