Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Tuossa kolme valokuvaa Vaskiluotoon saapumisesta ja lähdöstä. Enemmänkin kuviakin otin ja videokuvaakin, mutta tuossa nyt jokunen. Aamulla saapuessa oli hieno aurinkoinen keli, mutta illan aikana keli muuttuikin sitten sateisen harmaaksi. Birkan nettisivuilla taidettiin vielä mainostaa Vaasaa Suomen aurinkoisimmaksi kaupungiksi... No... Ainankin puoliksi totta.  ;D

Birka Vaasassa 1
22
Muu merenkulku / Vs: Venäläisyhtiö ostamassa puolet STX:n Helsingin telakasta?
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 01.07.2018, 11:15:28  »
Edit: YLE:n artikkeli Kermas-kaupasta parin päivän takaa:

https://yle.fi/uutiset/3-10278509
24
Muu merenkulku / Vs: Jäänmurron tulevaisuus
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 29.06.2018, 18:31:49  »
http://en.portnews.ru/news/260574/

Lippu noussut Sannikovilla. Saa nähdä, korvaako Novy Portissa Stritzhovin vai Baltikan?
25
Muut alukset / Vs: ESL Shippingin rahtauksista
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 29.06.2018, 12:28:02  »
Nyt tulee sitten vähän enemmän saman kokoluokan aluksia:

https://www.eslshipping.com/en/news/esl-shipping-acquires-swedish-shipping-company-atobc-and-broadens-its-offering-and-customer-base-from-raw-material-transports-to-industrial-goods

ESL Shipping Ltd, a shipping company fully owned by Aspo Group, is going to acquire all the outstanding shares of AtoB@C Shipping AB and AtoB@C Holding AB (AtoB@C) that offer shipping services.

...

AtoB@C is engaged in the shipping business with 30 vessels in size of 4,000-5,000 tonnes. AtoB@C owns six dry cargo vessels in full, and it has a share of 49% of two vessels. The other 22 vessels are time-chartered.


Hieno juttu.
26
Maakaasun (metaanin) hiilidioksidipäästöt ovat tuotettua energiayksikköä kohtaan hieman pienemmät kuin muilla polttoaineilla, mutta ero on toki melko pieni. Lisäksi "methane slip" on ongelma nykyisissä dual fuel -moottoreissa. Itse pitäisin merkittävämpänä sitä, että maakaasuinfra mahdollistaa myös uudistuvan biokaasun käytön suoraan ilman merkittäviä lisäinvestointeja.
27
Ylen viittaama tutkimus on mielestäni vähän kummallinen, koska LNG:tähän ei päädytty käyttämään laivoissa kasvihuonepäästöjen vähentämiseksi vaan rikkipäästöjen - kuten Trafin asiantuntija toki jutussa kertookin.
28
Muut alukset / Vs: Autolautta Pielinen on myyty.
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 28.06.2018, 20:36:49  »
Myös oikeaan paikkaan postaaminen on suotavaa, aiheestahan on jo ketju Matkustaja-autolautat -osiossa: http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=18071.0
29
Muut alukset / Vs: Moulinexien kesäkeikoista
« Uusin viesti kirjoittanut Jyrki Tuominen 28.06.2018, 08:37:34  »
Arctian uusi kansainvälisen liiketoiminnan asiakkuusjohtaja aloittaa 01.07.2018. Melkoisen haastava tehtäväkenttä kaverilla. Lycka till!

http://arctia.fi/2018/06/19/kansainvalisen-liiketoiminnan-asiakkuusjohtaja-arctiaan/
30
Tämä tutkimustulos taitaa liittyä parhaiten tähän keskusteluavaukseen:
https://yle.fi/uutiset/3-10274537

Tutkimuksen mukaan LNG:n hyödyt ovat ympäristönäkökohdista katsottuna minimaaliset. Kaikki riippuu toki laskentatavasta, mutta pakko myöntää, etten ole tuloksesta erityisen yllättynyt -tosin en olisi siitäkään, jos joku tämän tutkimustuloksen osoittaa virheelliseksi...
Nyt pitää muistaa, ettei kukaan ole koskaan väittänytkään LNG:n olevan ei-fossiilinen polttoaine. Sikäli tässä on menty virheelliseen suuntaan annettaessa ymmärtää sen muka sellainen olevan. Tavallinen kansahan ei litkujen sisällöistä tai valmistustavoista sinällään ole kiinnostunutkaan.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10