Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
22
Risteilijät / Vs: Turun telakalle iso risteilijätilaus Costalta
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 30.07.2019, 14:08:40  »
Toisen aluksen tuotannonaloitusta juhlittiin tänään Pernossa. Samalla ilmoitettiin, että keväällä 2021 luovutettavan aluksen nimeksi tulee Costa Toscana.

Meyer Turun lehdistötiedote
23
Muut alukset / Vs: Alfons Håkans -uutisia
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 25.07.2019, 19:07:12  »
Viikari on menettämässä perinteisen mustakeltaisen värityksensä. Sitä on alettu viime aikoina maalata Håkun mukaisiin väreihin.
24
Muut alukset / Vs: Lundqvist tilasi kaksi tankkeria Japanista
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 23.07.2019, 18:47:56  »
Lundqvist on myynyt vanhimman aluksensa, vuonna 1999 valmistuneen 99.000 dwt:n Hildegaardin, joka on Marine Trafficin mukaan saanut Palaun lipun ja uudeksi nimekseen Heidi. Päätynee varmaan romurannalle alta aikayksikön...

Myynnistä kertoi Sjöfartstidningen
Nyt lähti laivastosta jälleen se vanhin eli Thornbury. Uusi nimi Yoselin ja Panaman lippu hulmuaa ahterissa tai tutkamastossa.

https://www.sjofart.ax/nyheter/lundqvists-salde-thornbury
25
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnferriesin teknologinen vallankumous
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 22.07.2019, 18:04:40  »
Högsarin lossista en ole kuullut mitään moitteita. Pari tuttua siellä kulkee säännöllisesti.
26
Matkustaja-autolautat / Finnferriesin teknologinen vallankumous
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Malmberg 22.07.2019, 15:59:30  »
Mitähän mahtaa kuulua Finferriesin, lehdistössäkin hehkutetulle maailman ensimmäiselle täysautonomiselle lautta-alukselle? Kovin on ollut hiljaista, lieneekö sitten syynä että yhtiö yrittää myydä tuota merenkulun mullistavaa teknologiaansa ympäri maailman.
Samoin yhtiö toinen huipputeknologian innovaatio ja ilmaston lämpenemisen pysäyttäjä, Högsarin sähkökelalossi, on ollut täydellisessä uutispimennossa viime aikoina. Ymmärrän toki että vieraan valtion agentit sekä kilpailijavarustamojen edustajat ovat äärettömän kiinnostuneita noista tekniikoista maailmanlaajuisesti mutta joitakin tiedonjyväsiä voisi julkaista suurelle yleisölle kyseisten laitteiden käyttökokemuksista ja toimivuudesta.
27
Muut alukset / Vs: Maailman suurin konttilaiva
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 22.07.2019, 10:05:31  »
Shipspotting.comissa oli muutama hieno ilmakuva:

ShipSpotting.com

© delvestudio
28
Muut alukset / Vs: Maailman suurin konttilaiva
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 22.07.2019, 04:05:50  »
MSC Gülsün on nyt luovutettu, ja sen kapasiteetiksi on ilmoitettu jopa 23.756 TEU!

Vesselfinderin uutinen videon kera
Tulee muuten käymään Itämerelläkin. Maerskin (ja varmasti myös MSC:n) aikataulujen mukaan saapuisi Gdanskiin 23. elokuuta. Sen jälkeen ottaisi vielä bunkkeria Baltijskin ankkuripaikalla.
29
Risteilijät / Vs: Kotkaan risteilyaluksia
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 18.07.2019, 19:51:02  »
Tuolla edellä kirjoitan, että MSC Meraviglia olisi maailman viidenneksi suurin risteilyalus, mutta sehän ei enää pidä paikkaansa. Sen edellä viidentenä on nyt Aidanova (IMO n:o 978 1865), joka valmistui liikenteeseen uutukaisena viime vuoden lopussa. "Pusuhuulen" bruttovetoisuus on 183 900 GT, joten MSC Meraviglia (171 598 GT) on nyt maailman kuudenneksi suurin https://www.marineinsight.com   sivuston mukaan.
MSC Meraviglian sisar MSC Bellissima (IMO 9760524) lähti neitsytmatkalleen 24.3.2019.
Ja syksymmällä tulee liikenteeseen Suomen Turussa valmistuva Costa Smeralda (182 700 GT), joka pudottaa silloin MSC Meraviglian pykälää alemmas eli sisarensa kanssa jaetulle seitsemännelle sijalle.

Superlatiivien rakastajille Wikipedia tarjoaa suorastaan mainion sivun:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_cruise_ships
30
Muut alukset / Vs: Neste Shipping aloittaa yt:t
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 11.07.2019, 23:15:22  »
Neste tilannut pari Aframax-tankkeria korvaamaan Masteran ja Stena Arctican. Useimmat artikkelit ovat maksumuurin takana, joten ohessa yhteenveto eri lähteistä:

- alukset rakentaa Etelä-Korealainen Hyundai Heavy Industries hintaan $70M/alus;
- 113000 DWT, jääluokka 1A;
- toimitus vuoden 2021 jälkipuoliskolla; ja
- polttoaineena nesteytettyä maakaasua (LNG) mahdollisuus muuttaa pääkoneet myöhemmin käyttämään nesteytettyä maakaasua (LNG).

https://www.tradewindsnews.com/tankers/neste-re-emerges-as-shipowner-with-ice-class-tanker-order/2-1-632609
https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulkers-in-demand-after-market-rally/
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1128217/Neste-places-tanker-order-to-replace-older-vessels

edit: tietoja päivitetty Kauppalehden ja Navigatorin jutun perusteella.

https://navigatormagazine.fi/uutiset/meriliikenne-ja-varustamot/neste-korvaa-masteran-ja-stena-arctican-uusilla-aframaxeilla/
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10