Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Ari-Jukka Perkiomaki 02.02.2019, 17:56:03  »
Millainen on jäänmurto bisneksenä? 4 kk sopimuksella pitää tehdä vuoden tili, sillä lopun vuotta Thetikselle ei taida löytyä keikkaa. Myös sisarlaiva Hermes on edelleen Turussa ilman sopparia.
Tällä palstalla on lukemattomia kertoja todistettu, että jäänmurtajasta ei ole offshore hommiin mutta Thetis ja Hermes kääntävät homman päälaelleen eli offshore aluksella murretaankin jäätä, jolloin lopputulos lienee taloudellisesti parempi.
"Offshorella" murretaan jotakuinkin tasaista, välillä hyvinkin paksua jäätä, siihen ne ominaisuudet sitten loppuvatkin. Edes edesmenneistä "Viikingeistä" ei ollut apua kunnon ahtojäissä. Niissä on liian pieni massa sekä muita sopimattomia/vajaita ominaisuuksia.

42
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 02.02.2019, 16:35:10  »
Myös sisarlaiva Hermes on edelleen Turussa ilman sopparia.

Tällä palstalla on lukemattomia kertoja todistettu, että jäänmurtajasta ei ole offshore hommiin mutta Thetis ja Hermes kääntävät homman päälaelleen eli offshore aluksella murretaankin jäätä, jolloin lopputulos lienee taloudellisesti parempi.
Mikähän tuon Hermeksen tilanne tällä hetkellä mahtaa edes olla, onko siitä operoivaksi peliksi vai ei? Sitähän siirrettiin Turun ja jo sittemmin Håkun käytöstä poistuneen Suomenlinnan telakan väliä hinaamalla, eli omin konein se ei ole liikkunut pitkään aikaan. Itse olen olettanut, että se olisi ikään kuin Thetiksen uiva varaosavarasto, mutta toki voin olla käsittänyt täysin väärinkin. Ken tietää!   ???
43
Selvä ero on myös se, että Rosellan ruokasalin ikkunat jatkuvat pidemmälle perän suuntaan.
44
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Laine 02.02.2019, 09:40:45  »
Håkun kotisivuilla on myös pari tiedotetta jäänmurrosta:

https://www.alfonshakans.fi/company/news/icebreaker-zeus-her-way-sea-bothnia/

https://www.alfonshakans.fi/company/news/thetis-starts-her-icebreaking-season/

Lainauksia:

"Thetis has a contract with Swedish Maritime Administration, Sjöfartsverket, from 15.1. to 15.4."

"Zeus operates usually in Bothnian Sea and Kvarken area. Zeus’ season continues until 30.4."

Millainen on jäänmurto bisneksenä? 4 kk sopimuksella pitää tehdä vuoden tili, sillä lopun vuotta Thetikselle ei taida löytyä keikkaa. Myös sisarlaiva Hermes on edelleen Turussa ilman sopparia.

Tällä palstalla on lukemattomia kertoja todistettu, että jäänmurtajasta ei ole offshore hommiin mutta Thetis ja Hermes kääntävät homman päälaelleen eli offshore aluksella murretaankin jäätä, jolloin lopputulos lienee taloudellisesti parempi.

45
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking ADCC myyty?
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 01.02.2019, 19:22:56  »
Vaikea sanoa tällä hetkellä, mihin tilanne kääntyy. Joka päivä tulee uutisia telakan tilanteesta ja erilaisista neuvotteluista (ja Vigo on sentään lähes 300.000 asukkaan kaupunki, ei se ihan pelkästään Factorias Vulcanon ympärillä pyöri), mutta mitään ratkaisua ei vaan tunnu löytyvän ::).

https://www.farodevigo.es/economia/2019/02/01/vulcano-preve-terminar-barco-42/2043402.html
46
Muu merenkulku / Vs: Jäänmurron tulevaisuus
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 01.02.2019, 12:20:04  »
47
Matkustaja-autolautat / Vs: Ålandstrafiken
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 31.01.2019, 20:37:28  »
Föglön-linjan kilpailutus on käynnissä ja Ålands Sjöfartin mukaan yksi hakeneista olisi norjalainen Boreal A/S, toisen laivalla operoivan firman ollessa Ansgar AB. Lisäksi yksi firma ajaa välille tunnelia. Hakuaikaa on huhtikuun toiseen päivään asti.
48
Muut alukset / Vs: Containershipsille LNG-konttilaivoja
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 30.01.2019, 19:01:01  »
Containerships Nord on nyt bunkrannut LNG:tä ensimmäistä kertaa Rotterdamissa. 240 tonnia LNG:tä riittää yhdelle edestakaiselle matkalle Rotterdamista Pietariin ja takaisin Kielin kautta (Pekka huom!  ;) ). Itse alus on nyt matkalla Rotterdamista Antwerpeniin. En löytänyt Nordia aikatauluista ollenkaan, joten on vaikea sanoa, koska se tekee ensimmäisen käyntinsä Suomeen.
Ulkomatalan uusimman numeron (1/19) sivulla 4 kerrotaan, että kaksi ensimmäistä alusta kulkisivat kolmannen aluksen Eurooppaan saapumiseen asti Cma Cgm:n omassa liikenteessä. Myös Sjöfartstidningen kirjoittaa, että kolmannen laivan tultua liikenteeseen, pystyy Containerships tarjoamaan asiakkailleen LNG:llä kulkevaa palvelua: https://www.sjofartstidningen.se/containerships-bunkrar-ship-ship/

Containerships Nord löytyy mm. Unifeederin aikatauluista - todennäköisesti Unifeederillä on Cma Cgm:n slotteja, sillä useita CC:n feederaluksia löytyy kyseisistä aikatauluista - kulkien väliä Rotterdam-Antwerpen-Pietari juurikin mitä todennäköisimmin kanavan kautta.
49
Laivakuvaaminen / Vs: Laivastomuistoja
« Uusin viesti kirjoittanut Jari Aarnimäki 30.01.2019, 10:12:03  »
Uuusimaa Ruissalon rannassa taitaa olla 1981, Rostockreissukuvat  vuodelta 1982
50
Laivakuvaaminen / Vs: Laivastomuistoja
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Sarell 30.01.2019, 02:08:39  »
Hienoja, muistoja mieleen tuovia kuvia. Saattaja Uusimaalla itsekin palvelin kokelaana vuonna 1978. Jos ei muuten tullut merisairaaksi niin tuolla ylhäällä olevassa tulenjohtokuvussa, joka oli olevinaan vakautettu vaakatasoon laivan kallistumisista huolimatta. Noissa kuvissa kun olisi ajankohdat, milloin kuvattu olisi vielä parempi. Minä en niistä löydä muuta ajankohtaa kuin lokakuu 2008 ja se taitaa olla niiden digitoimisen ja tallentamisen ajankohta?
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10