Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10
81
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 05.09.2018, 17:49:17  »
Nykylaivojen vetoisuutta ei myöskään mitata tonneissa; brutto- ja nettovetoisuus ovat dimensiottomia.
83
Muut alukset / Tampereen kaupunki haluaa eroon Suomen Hopealinja Oystä
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Paulavuo 05.09.2018, 17:37:42  »
Kaupungin omistajapolitiikasta vastaava kaupunginhallituksen konsernijaosto linjasi, ettei kaupunki lähde mukaan Suomen Hopealinja Oy:n ensivaiheessa nykyisille osakkeenomistajille suunnattuun osakeantiin.

Tampereen kaupungin liiketoiminta- ja rahoitusjohtaja Arto Vuojolaisen mukaan risteilyjen järjestämistä ei katsota kaupungin ydintoiminnoksi.

Miljoonan euron osakeannissa liikkeelle laskettu osakemäärä vastaa kahta kolmasosaa kaikista osakkeista. Tampereen kaupunki omistaa tällä hetkellä noin 30 prosenttia yhtiön osakkeista, joten uusien osakkeiden merkintähinta olisi ollut yli 300 000 euroa.

tamperelainen
84
Niin siis Viikki sai Suomen lipun, josta tänään artikkeliin lisättiin kuva:

Klikkaa ja katso

Kuin myös IG:ssä:
https://www.instagram.com/p/BnWMnETjJoK/

Aspohan tiedotti laivoja rakennettaessa, että toista laivaa ei välttämättä saada Suomen lipulle. Näin näyttää siis käyneen.
85
Matkustaja-autolautat / Vs: Luksus-hyteissä matkustaminen
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 05.09.2018, 13:41:40  »
Miinuksena mainittakoon että keulapotkurin ja keulaportin äänet kuuluvat todella hyvin.

Itse en havainnut mitään merkittävää meteliä, mutta toisaalta olen melko hyväuninen muutenkin, ettei ainakaan nukkumista häirinnyt.
86
Suomen lipulle näyttävät siirtyvän ennen koillisväylälle siirtymistä.

Lainaus artikkelista: https://www.eslshipping.com/en/news/viikki-delivered-to-esl-shipping-new-vessels-sailing-to-the-baltic-sea-via-the-northern-sea-route

"Viikki and Haagasignificantly reduce emissions from our customers' transportation chains, and this new vessel category increases the flexibility of deliveries. We are proud that this innovative and energy-efficient vessel sails under the Finnish flag", says Mikki Koskinen, Managing Director of ESL Shipping.
87
Matkustaja-autolautat / Vs: Luksus-hyteissä matkustaminen
« Uusin viesti kirjoittanut Pete Lehto 05.09.2018, 11:31:06  »
10€ maksamalla voi itse valita hytin sijainnin joko hissiaulan läheltä, laivan perästä tai keulasta mieltymystensä mukaan. Päätin siis testata tätä systeemiä, ja otin hytin keulasta. Kaltevan seinän vuoksi hytin koko on huomattavasti suurempi, mitä saman hintaluokan hytti laivan sivustalla. Niinpä oma hyttimme 8. kannella oli huomattavan pitkä, ja mielestäni ylimääräisen sohvan ansiosta miltei täytti luksushytin kriteerit. Olkoonkin, että hintaan ei kuulunut aamiaista eikä hytissä ole jääkaappia. Suosittelen vilpittömästi, jos Gracella matkustaa.

Edelleen OT
Itse tein niin että mentiin todella ajoissa lähtöselvitykseen ja tutulta virkailijalta kysyttiin juurikin näitä neljää hyttiä keulasta. Hytti on tosiaan iso, ja kun siellä on sohva, niin eroa premiumiin ei ole tosiaan kuin jääkaapin ja aamupalan verran. Miinuksena mainittakoon että keulapotkurin ja keulaportin äänet kuuluvat todella hyvin.
88
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Aleksi Lindström 05.09.2018, 10:45:08  »
Onko ne korjanneet sen, vai luitko väärin? Nyt siellä lukee 63 000 tonnia.

Kyllä ovat korjanneet puoliksi, sehän ei edelleenkään PAINA tuota määrää...
89
Matkustaja-autolautat / Vs: Luksus-hyteissä matkustaminen
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 05.09.2018, 09:20:18  »
Ihan varsinaisesti kyse ei tietenkään ole luksushytistä, mutta kun tämä säie on aikanaan perustettu, ei Itämeren laivoilla tainnut edes olla vielä muita parisängyllisiä hyttejä, kuin luksushytit, Comforteista puhumattakaan.

Siksi ajattelin, että tänne olisi ihan passelia vinkata omasta kokemuksesta Viking Gracella. Matkustin pari viikkoa sitten viimeksi tuolla laivalla, ja olin valinnut hytiksi Seaside Doublen. Siis aivan perusvarusteltu hytti parivuoteella. Viking Line on ottanut kuitenkin uuden lisämaksuluokan käyttöön, jolla 10€ maksamalla voi itse valita hytin sijainnin joko hissiaulan läheltä, laivan perästä tai keulasta mieltymystensä mukaan. Päätin siis testata tätä systeemiä, ja otin hytin keulasta. Kaltevan seinän vuoksi hytin koko on huomattavasti suurempi, mitä saman hintaluokan hytti laivan sivustalla. Niinpä oma hyttimme 8. kannella oli huomattavan pitkä, ja mielestäni ylimääräisen sohvan ansiosta miltei täytti luksushytin kriteerit. Olkoonkin, että hintaan ei kuulunut aamiaista eikä hytissä ole jääkaappia. Suosittelen vilpittömästi, jos Gracella matkustaa.

90
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 05.09.2018, 09:04:10  »
Sivulta lainattua: "Kun 218-metrinen ja 63 tonnia painava alus saapuu kotisatamaansa--"

Kyllä ne kiinalaiset osaa tehdä keveitä aluksia nykyään.

Onko ne korjanneet sen, vai luitko väärin? Nyt siellä lukee 63 000 tonnia.

Niin siis ne flettner-roottorit. Savupiippu on se punainen, virtaviivaisempi rakennelma siinä välissä.

Raiskinmäelle lähinnä vastauksena, että samanlainenhan (1 kpl) asennettiin jälkikäteen myös Viking Graceen.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10