Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10
81
Vapaa keskustelu / Vs: Ravit
« Uusin viesti kirjoittanut Markus Myllymäki 03.06.2018, 17:51:16  »
Viking Grace on jo ehtinyt loistamaan myös raviratojen puolella. Kyseinen tamma kuuluu tällä hetkellä parhaimpiin 3-vuotiaisiin mitä maastamme löytyy.  :D

 
https://heppa.hippos.fi/heppa/app;jsessionid=7vReQMt9-XgGu3ZvwP3Ug0Y1xA-UvddN2WASopTl.app_2?page=horse%2FRacingHistory&service=external
82
Muut alukset / Vs: Containershipsille LNG-konttilaivoja
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 01.06.2018, 13:18:49  »
Kaksi ensimmäistä alusta on kastettu Kiinassa 24.5. Containerships Nordin kastoi Mimmi Nordström ja Fan Wing Yu (Bank of Chinasta) kastoi Containerships Stromin. Alusten koeajon pitäisi alkaa kesäkuun lopussa ja ensimmäisen aluksen (Nord) luovutuksen pitäisi olla elokuun lopussa ja seuraavan siitä kuutta viikkoa myöhemmin. Viimeisen aluksen kölilasku oli 10.5.

Containershipsin tiedote
Lisäkuva Containerships Nordista
83
Risteilijät / Vs: STX neuvottelee risteilijätilauksesta saksalaisvarustamolle
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 01.06.2018, 13:13:47  »
Mein Schiff 2 laskettiin tänään vesille Pernossa.

Meyerin tiedote
84
Muu merenkulku / Vs: Länsisataman kehittämisestä
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 01.06.2018, 12:56:38  »
Laituripaikka LJ8:kin (siis Länsiterminaali 2:n länsipuolinen) on nyt taas käytössä, ja ilmeisimmin syy, miksi se kevätkaudella pitkään ei ollut, oli rampin rakentaminen myös Finlandian ylemmän autokannen sivuportin käyttöä varten. Myös matkustajien syöttöputkia näyttää olevan kaksi, mikä puoltaa näkemystä, että jollain aikataululla laituriin voisi ruveta ajamaan joku muukin alus. Mikä se voisi olla, lienee filosofisempi kysymys...
85
Risteilijät / Vs: Kotkaan risteilyaluksia
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 31.05.2018, 18:19:25  »
Satamayhtiön virallinen tiedote risteilykauden avaamisesta Kotkassa:

http://www.haminakotka.com/fi/ajankohtaista/saga-pearl-ii-avasi-risteilykesan
86
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 28.05.2018, 21:39:53  »
Kaksi laivaa on vahvistettu rahdattavan Brittany Ferriesille. Ensimmäisestä nelikosta kolme olisi tulossa Stenan omaan Irlanninmeren liikenteeseen ja yksi Brittany Ferriesille Britannian ja Espanjan väliseen liikenteeseen, kahdesta vahvistetusta optiosta puolestaan ensimmäinen menee DFDS:lle Dover-Calais välille ja toinen Brittany Ferriesille ensimmäisen Brittanyn version seuraksi Britannian ja Espanjan väliseen liikenteeseen.

Kaksi vielä lunastamatonta optiota voivat tarjota mielenkiintoisia mahdollisuuksia myös meikäläisille varustamoille; laivoja voidaan selvästi muokata varsin erilaisiin tarpeisiin sopiviksi (Dover-Calais -välillä ajoaika on 1½ tuntia ja Portsmouth-Santander -linjalla 24 tuntia), joten E-Flexer voisi hyvinkin olla mahdollisuus oikeastaan mille tahansa operaattorille Helsinki-Tallinna -linjalla. Teoriassa myös muilla reiteillä, mutta Tallinnan-liikenteeseen tarvittaisiin oletettavasti vähemmän muutoksia ja toisaalta siellä on melkeimpä kaikilla varustamoilla paineita uudistaa laivoja tulevien vuosien aikana.
87
Matkustaja-autolautat / Vs: Linda Line myi Merilin-katamaraanin Koreaan
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Linnainen 28.05.2018, 14:33:25  »
Lindaliini AS:n johtaja Enn Rohula ilmaisee ilonsa omistajayhtiön konkurssista maan johtavassa talouslehdessä Aripäev: "Pääsenkin ongelmasta eroon." Ongelma on nimeltään Timo Sas, pääosakas, jonka kanssa sukset ovat menneet ristiin. https://www.aripaev.ee/uudised/2018/05/28/lindaliini-juht-emafirma-pankrotist-saan-probleemist-lahti
88
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 28.05.2018, 13:38:12  »
Jos matikkapääni ei nyt ihan ole pettänyt, olisi viimeviikkoisen optionlunastuksen jälkeen tilauksessa tätä sarjaa kuusi lauttaa, joista kolme tulisi Stenalle, yksi Brittanylle ja yksi DFDS:lle (Dunkerque-Dover?), ja kuudennen rahtauksesta neuvoteltaisiin, eli sekään tuskin olisi tilaajalle tulossa ainakaan heti.
Kahden aluksen rahtaamisessa Brittanylle saattaisi olla taka-ajatuksena Brexitin jälkeinen EU:n sisämarkkinatilanne, jossa Irlannin ja Ranskan välisen suoran liikenteen tarve kasvaa. Stenahan ei tuolla operoi, joten ajatus, että Brittany aloittaisi esim.päivittäisen linjan jostain Normandian satamastaan vaikka Dubliniin Stenalta rahtaamillaan, ja Ranskaa kustannustehokkaammin liputetuilla laivoilla, kuulostaisi ihan... no, ainakin toimintasuunnitelmalta!
89
Matkustaja-autolautat / Vs: Linda Line myi Merilin-katamaraanin Koreaan
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 28.05.2018, 12:48:23  »
HS uutisoi tänään, että Linda Line jatkaa sittenkin liikennettä uuden omistajayhtiön voimin. Kirjoitin aiheesta pikaisesti koonnin ja analyysiä Ulkomatalan blogiin: http://ulkomatala.net/ajankohtaista/uutiset/2018/analyysi-linda-line-konkurssiin-tai-sitten-ei/
90
Matkustaja-autolautat / Vs: Linda Line myi Merilin-katamaraanin Koreaan
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Linnainen 27.05.2018, 12:22:12  »
Linda omistusyhtiön enemmistöosakkaaksi on aiemmin useissa yhteyksissä ilmoitettu Timo Sas, ehkä näin on juuri Varsinais-Suomen kautta:
https://www.teatmik.ee/et/personprivate/77726-Timo-Sas

Enn Rohula on toki Lindan ja sen edeltäjien, Inrekon, Estonian New Linen ym, perustaja, mutta Viron kaupparekisterin (Äriregister) mukaan vain operaattorivarustamon Lindaliini AS:n juhatuse liige (hallituksen jäsen), CEO. Tämä yhtiö ei ole konkurssissa.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10