Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 02.11.2019, 11:50:58  »
Olisi pitänyt tarkastaa eikä luottaa miesmuistiin, joka on yllättävän lyhyt.
92
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 01.11.2019, 22:55:02  »
Vanhalla Svea Koronalla tuli muutaman kerran Tku-Sto väliä kuljettua. Jäi mieleen mukavana sen aikaisena laivaan. Ehdotin kuitenkin Botnia Baronessan.
Okei mut Wasa Queenhan oli ex Bore/ Silja Star. Hyvä ehdotus tuokin.
93
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 01.11.2019, 20:56:01  »
Vanhalla Svea Coronalla tuli muutaman kerran Tku-Sto väliä kuljettua. Jäi mieleen mukavana sen aikaisena laivaan. Ehdotin kuitenkin Botnia Baronessan.
94
Laivakuvaaminen / Vs: Molemmat Kristinat Helsingissä
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 01.11.2019, 20:17:01  »
https://www.tunturisusi.com/borekristinaregina/

Hajanaista tietoa Boresta ja Kristina Reginasta. En saanut mukaan yhtään kuvaa laivan ravintolasta, kahvilasta jne - mutta hyvä näin.
Hieno sivu,jatka samaan malliin.
95
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 01.11.2019, 19:41:58  »
Ehdotin maailman kauneinta nimeä ja se kuuluu seuraavasti: Wasa Queen. Sen verran Wasa Queen teki  minuun laivana vaikutuksen aikoinaan ja on vieläkin suosikkilaiva numero Uno.
96
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 01.11.2019, 15:13:32  »
Sanaa Express hyvin todennäköisesti haetaan, vaikka se tuskin lienee mikään välttämättömyys. Oma ehdotukseni sisälsi sen silti, mutta muodossa, jossa se ei olekaan nimen loppu vaan alku -Express Botnica. Viittaus siis sekä Väster- että Österbotteneihin ja niiden väliseen nopeuteen.
Tuo Kvarken Express-nimi muuten on kerran ollut käytössä. Se oli jonkun pohjalaisen urheiluseuran projektiluontoinen Merenkurkun ylitys soutuveneellä keväisenä ajankohtana, jolloin jäitä vielä oli. Joskus -80-luvulla, matkassa oli muistaakseni Apu-lehden toimittajakin...
97
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 01.11.2019, 10:47:46  »
Tässä tulee olemaan jännitää nähdä, millainen nimi siellä on hakusessa. Halutaanko jotain perinteeseen viittaavaa vai jotain ihan uutta? Ja perinteisessäkin on vaihtoehtona joko Express-loppu tai Wasa-alku. Kun muissa viimeaikaisissa nimikilpailuissa on ollut aika selvää millainen on hakusessa, tässä lopputulos ei ole lainkaan niin selvä.

Päädyin itse ehdottamaan perinteeseen sopivaa mutta ei suoraan perinteistä Kvarken Expressiä.
98
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 01.11.2019, 07:29:15  »
Uudelle vaasanlaivalle saa ehdottaa nimeä marraskuun loppuun asti: https://www.kvarkenlink.com/contest/

Polar Express ehdotettu  :thumb:
99
Muu merenkulku / Vs: Luoteis-ja Koillisväylästä
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 31.10.2019, 17:31:53  »
Nyt Lännen Media on päättänyt tehdä juttua Sevmorputista, joka tulee käymään Pietarissa. Se kuljettaa Koillisväylän poikki vähän vastaavaa Maerskin jäähdytyskontteihin pakattua kalaa kuten myöhemmin Suomen kävijäksi ankkuroitunut Venta Maersk viime vuonna.

https://www.ts.fi/uutiset/maailma/4684136/Venaja+tuo+uransa+ehtoopuolella+olevan+ydinrahtilaivan+Suomenlahdelle++Stuk+Aluksen+kunto+ei+ole+tiedossa
Sevmorputin kalankuljetuskeikka jäikin Itä-Euroopasta Aasiaan suuntautuvien rahtien hintojen putoamisen takia - ainakin toistaiseksi, sillä kiinnostusta kalan kuljettamiseen Kaukoidästä Koillisväylää pitkin olisi - ainoaksi kerraksi:

https://ls24.fi/lannen-media/ydinrahtilaivan-kalakeikka-suomenlahdelle-jai-yhteen-kertaan-ibo-paluurahtia-ei-ollutkaan-riittavasti

https://thebarentsobserver.com/en/industry-and-energy/2019/10/second-voyage-fish-cargo-arctic-sea-route-cancelled

"Asked about the cancellation of the second voyage, Rosatomflot writes in an e-mail to the Barents Observer that the cancellation came on the freighters initiative.

«According to their information, this was due to a decline in export demand from ports in Eastern Europe in July-August 2019 and the resulting substantial freight rate reduction from St. Petersburg to ports in Asia.»

Freight rate is down 20% for this routes, said Rosatomflot with reference to the freighters.

The business model with sailing «Sevmorput» was based on bringing return-cargo on the eastbound voyage.

The September Northern Sea Route voyage spent less than 20 days from Kamchatka to St. Petersburg and Rosatomflot says it might come more next year.

«Based on the test voyage results, fishing businesses in the Far East reiterated their interest and cost efficiency of fish transports along the Northern Sea Route.»"
100
Muut alukset / Vs: Majakkalaivoista
« Uusin viesti kirjoittanut Timo Lehtinen 31.10.2019, 16:43:00  »
Majakkalaiva Kemin kunnostaminen on pääsemässä alkuun! Korjaustyöhön esitetään lähes 900 000 euroa.

Ylen juttu:

https://yle.fi/uutiset/3-11045938?fbclid=IwAR17XPGJrv3wfByxp8jTBfkQFovHmEt96ioRkihxEXgMNW_ghSsxKMY0TNg
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]