Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Matkustaja-autolautat / Vs: Finlandia
« Uusin viesti kirjoittanut S Liljeström 04.01.2019, 13:07:51  »
Olen samaa muiden kirjoittajien kanssa siitä, ettei istumapaikat ovat muilla-
kin varustajilla kortilla.
Olen matkustanut kymmenkunta kertaa ja vain erittäin harvoin on kokenut -
- joskus sesonkiajan ulkopuolella, ettei mitään tungosta ole.

92
Laivakuvaaminen / Vs: Laivakuvia Saimaalta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Hömppi 04.01.2019, 06:15:57  »
Saimaan kanavassa liikkui vuoden viimeisenä päivänä erikoinen hinaus, rahtialus Cristina siirtyi pois Saimaalta Protectorin ja Meteorin hinaamana. Kuvaa klikkaamalla löydät muutaman kuvan lisää.

Meteor ja Cristina Tallinnan edustalla, ilmeisesti Meteor hinannut Cristinan sinnne.
93
Matkustaja-autolautat / Vs: Finlandia
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 04.01.2019, 00:42:23  »
Finlandia lähti Helsingistä 1. ja 2.1. välisenä yönä, mutta on tulossa Gdanskiin vasta huomenna aamulla, pyöri tänään koko päivän Karlskronan eteläpuolella. Mahtaako myrsky olla aiheuttanut tulvimista Puolan rannikolla, että ei ole päässyt rantaan aiemmin?
94
Matkustaja-autolautat / Vs: Finlandia
« Uusin viesti kirjoittanut Kimmo Rantanen 03.01.2019, 23:27:28  »
Näille ravintolapöydät valloittaville mitään ostamattomille pitäisi olla tilavat lepotuoliosastot. Lepotuolissa matkustavat ei tietenkään käytä rahaa laivalla ja siitähän ei herra varustaja tykkää, mutta ei tunnu käyttävän moni ravintolassa istuvakaan. Useamman kerran XPRS:llä on meinannut pää räjähtää kun olen kantanut omia ja lasten ruokia kahvilasta Red Roseeta ja koko kantta kiertäen kun pöydät on täynnä porukkaa joilla ei ole mitään ostoksia tai kolmea ihmistä kohti pöydässä saattaa olla yksi tyhjä kahvikuppi ja ne kolme muuta tuolia on vallattu juuri noilla palttoilla ja repuilla...
95
Matkustaja-autolautat / Vs: 30/40 m/s tuuli
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 03.01.2019, 21:32:15  »
Ehkä sekin vaikutti Vikingin ratkaisuun, että Rosellan vuorot oli peruutettu - jos Turun laivatkaan eivät olisi käyneet Maarianhaminassa, siellä oltaisiin oltu aivan jumissa.
96
Matkustaja-autolautat / Vs: 30/40 m/s tuuli
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 03.01.2019, 20:36:01  »
Turun linjalla Silja ajaa edellä ja se tuo paineita. Jos Mhamina tuottaa hankaluuksia ja hiukan siellä viivästyy, on Viikkarin jätettävä se väliin tai tehtävä kunniakierros ennen sunttia. Jos Grace ajaa suoraan Turkuun, tulee BP:lle vaikeuksia päästä ajoissa Turkuun, kun merellä on myös Finnlines pyrkimässä Naantaliin. Sama tilanne on myös Tukholman päässä.
97
Matkustaja-autolautat / Vs: Finlandia
« Uusin viesti kirjoittanut Risto Hartikainen 03.01.2019, 20:15:03  »
kun paikkaa, jossa virvokkeen voisi nauttia ei ole.
Ei niin, koska ne ei-asiakkaat joista edellä mainitsin ovat vallanneet kaikki paikat sen sijaan että olisivat ostaneet (kalliin) hytin jossa levätää. Koska muualla kuin ravintoloissa ja juottoloissa istumapaikkoja ei ole.

Tämäkin ratkeaisi sillä, että hyttien hinta olisi nykyistä halvempi (nykyisin pelkän hytin lisähinnalla saa parhaimmillaan (pahimmillaan) Tukholmanristeilyn, eli matkan pituus ja matkustusaika huomioiden kallista on minunkin mielestäni) jolloin kynnys hytin lunastamiseen pienenisi. Joku sanoo nyt tähän että hyttejä ei kuitenkaan riittäisi kaikille -no, se ei ole minun vaan laivayhtiön vika / ongelma, mitäs tekivät niitä niin vähän.
98
Muu merenkulku / Vs: Pahin myrskyisä laivamatkasi
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki Arvela 03.01.2019, 20:01:29  »
70-luvulla ajettiin Finnbuilderilla Jenkeistä Kiinaan, Japaniin ja Koreaan. Tyynellä merellä osuttiin taifuuniin ja meno oli sen mukaista, suurimmat kallistumat 30 asteen luokkaa mutta onneksi lastin kiinnitys ei pettänyt.
Myöhemmin näiden Finnlinesin superlinereiden kanssa ajeltiin Suomesta Jenkkeihin sekä Kanadaan ja kaikkihan tietävät Pohjois-Atlantin talvimyrskyt. Pieni hönkäys niiden rinnalla tämä Aapeli-myrsky.
99
Muu merenkulku / Vs: Pahin myrskyisä laivamatkasi
« Uusin viesti kirjoittanut Jouni Pääskynen 03.01.2019, 19:28:15  »
Silloisen Siljan SuperSeaCat Fourin kyytiin satuin keväällä 2000. Paha keli oli tiedossa, mutta jostain syystä kyseinen pikapaatti kuitenkin päätti lähteä iltapäivällä kohti Tallinnaa. Matka-aika piti olla 1,5 tuntia, mutta ensimmäisen tunnin aikana tuli laivalla sen verran romua, että tehtiinkin U-käännös ja ajettiin takaisin Helsinkiin. Tietääkseni oli myös herännyt epäilys Tallinnaan rantautumisen turvallisuudesta. Nopealla laivalla on nopeat liikkeet myös myrskyssä; ei sitä keinumiseksi voi sanoa, hyppelemiseksi ja heittelehtimiseksi ennemminkin. Myöhemmin samainen kippo sisaraluksineen ei samanlaiseen keliin enää lähtenytkään. 
100
Matkustaja-autolautat / Vs: 30/40 m/s tuuli
« Uusin viesti kirjoittanut Pete Lehto 03.01.2019, 18:50:53  »
Samaa aihetta sivuten; Tietääkö joku miksi Ruotsiin mentäessä ei ajeta Sandhamnin väylää pitkin Furusundin sijaan jos Maarianhaminan pysähdys jää väliin? Sandhamnin kauttahan (avo)merimatka lyhenee jos nyt ei huomattavasti niin ainakin jonkun verran Furusundin kautta kiertämiseen verrattuna, ajansäästöstä puhumattakaan.
Tukholmasta Helsinkiin ajettaessa Furusundin kautta kiertäminen on ymmärrettävämpää alkuillan pidemmän saariston suojassa oloajan johdosta.

Juu ei ole aina matkan pituudesta kyse, Marinetrafficia kun eilen tutkailin, niin näytti kaikki kolme länteen kulkijaa ajaneen reilusti Maarianhaminan väylän ohi luoteeseen, suunnilleen Hammaruddan tasalle ja vasta sitten käännytty jyrkästi kohti Kapellskäriä. Itään menijöistä Silja ja Viking otti suoran reitin itään, mutta Tallinnaan menevä taisi koukata tuon edellämainitun reitin päinvastoin.
Turun laivoista sen verran, että Siljat jättivät eilen päivällä Maarianhaminan väliin, Vikingit kävivät.

Ps. Iltalehdessähän oli matkustajat harmitelleet kun laiva ei keikkunutkaan, olisko keikkunut suoralla reittivalinnalla?  ;)
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]