Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 04.09.2018, 17:49:49  »
2040-luvun lopulla  ;D
92
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Peetu Mäkelä 04.09.2018, 16:31:29  »
Turun aamulaivaksihan sitä on puhuttu. Eli taitaa olla pitkä odotus, jos Suamenlahrelle tuloa odottaa...
93
Viikki luovutettu, ja Aspo kehuu tiedotteessaan Koillisväylää:

http://www.aspo.com/porssitiedotteet/viikki-luovutettu-aspon-esl-shippingille.-uudet-alukset-koillisväylää-itämerelle

"Valmistuneet uuden sukupolven alukset ovat hyvä esimerkki siitä, miten Aspo vastuullisena omistajana pyrkii toiminnallaan hidastamaan ilmastonmuutosta. Alusten pohjoinen reitti Koillisväylän kautta on konkreettinen osoitus ilmastonmuutoksen vaikutuksista, mutta samalla myös uusista liiketoiminnan mahdollisuuksista."
94
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Raiskinmäki 04.09.2018, 11:55:56  »

 Siinäkin on kaksi harmaata jutskaa.    Muuten tuossa kuvassa laiva on hyvin nätti. Jos olen hengissä kun tulee Suomenlahelle niin varmasti astun laivaan :)     

95
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 04.09.2018, 08:48:40  »
Niin siis ne flettner-roottorit. Savupiippu on se punainen, virtaviivaisempi rakennelma siinä välissä.
96
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Raiskinmäki 04.09.2018, 08:42:12  »

Mitä piippuja tai putkia sitten ovatkaan, niin kaksi niitä tuossa kuvassa on,  ja edelleen rumia :)





97
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 03.09.2018, 21:28:24  »
Savupiiput on kyllä rumat tuossa kuvassa.
Savupiiput? Eihän siihen ole tulossa kuin yksi savupiippu.
98
Muut alukset / Vs: Kaasuputken kuljetusalus Toisa Intrepid meinasi upota.
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 03.09.2018, 18:23:12  »
Solitaire näkyy ilmestyneen Nord Stream2 asennuspaikalle kv. vesialueelle jotakuinkin Porkkalasta etelään. Tällä kertaa putkia kuskaavat ainakin näin alussa PSV:t Solvik Supplier ja Havila Crusader sekä DP:llä varustettu raskaskuljetusalus Symphony Performer.

Ylläpito voi päättää yhdistetäänkö tämä Allseasin putkienlaskualuksia käsitellyt topic tuohon ylimalkaisempaan Nord Stream -topiciin.

EDIT: Aiheesta lisää Kymen Sanomissa
99
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 03.09.2018, 17:36:31  »

Matkustajalaivojen ja risteilijöiden suhteen puhutaan yleensä bruttorekisteritonneista...

Ei rekisteritonneja ole käytetty uusissa laivoissa enää vuosikymmeniin...

edit: Viking Gracen uppoumaksi on IHS:n Sea-web -tietokannassa annettu 29032 tonnia, jolloin rungon täyteläisyyskertoimeksi tulisi 0.585. Luku on varsin realistinen matkustaja-autolautalle. Tuosta voi sitten kantavuuden (6107 tonnia) kautta laskea laivan kevytpainoksi 22925 tonnia.
100
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko Karhu 03.09.2018, 16:55:18  »
Myös sivulta lainattua: "Kyllä ne kiinalaiset osaa tehdä keveitä aluksia nykyään."

Matkustajalaivojen ja risteilijöiden suhteen puhutaan yleensä bruttorekisteritonneista ja tarkoittaa siis kokoa, ei painoa. Yksi BRT=100 kuutiojalkaa ja noin 2,83 kuutiometriä. Laivan varsinainen paino kiloina voi olla haastavampi saada selville.

Kuulin vuonna 1992 Europan informaatiotilaisuudessa Gustav Myrsteniltä että laivan varsinainen paino olisi noin 25 miljoonaa kiloa. En muista, oliko se tyhjänä vai lastattuna...
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]