Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
jA CINDERELLAHAN oli tullessaan 44 000 brt, nyt 46 000 brt, niin eikö se Titanicin koko ole lähemmäs Cinderellaa kun Europaa?
92
Eikö Juuri Olympia rakennettu 1986 kymmenen senttiä Mariellaa isommaksi, että olisi muodollisesti isompi, niin muistelen, ainakin sen ajan lehdissä.

Eikös maailman suurimmat autolautat ole olleet
FINNJET
FINLANDIA
MARIELLA
OLYMPIA
ATHENA
KALYPSO
CINDERELLA
SERENADE
SYMPHONY
EUROPA
COLOR LINEN LAIVAT
JA NYT JOKU ROPAX
93
Matkustaja-autolautat / Vs: Autolautta Pielinen myynnissä
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Pitkänen 30.05.2020, 23:58:28  »
Autolautta Pielinen taas myynnissä

Alus myydään tarjousten perusteella, siinä kunnossa ja niillä varusteilla, kuin se näyttöhetkellä on. Katsastus kuuluu ostajalle. Myyjä pidättää oikeuden hyväksyä tai hylätä tarjous.
MF Pielinen sijaitsee tällä hetkellä Lieksan satamassa.


https://www.facebook.com/lieksankehitysoylieke/?tn-str=k*F
94
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2019-2020
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Viljanen 29.05.2020, 18:48:17  »
Ehkä Luonnonmaalla ei ole tällä kertaa vapaata slottia?
kyllä tilaa olisi
95
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Laine 29.05.2020, 14:47:00  »
Tämä toki mahdollistaa osakeannin, jossa käytännössä vain ahvenanmaalaisilla on ostomahdollisuus, mutta tarkoittaa myös sitä, että ilman listautumista pörssiin rahaa on mahdollista saada vain rajallinen määrä.

ä saadakseen osakeannilla sen (aiemmin mainitun ystäväni arvioiman) 40-60 miljoonaa euroa kuin mitä Birka Stockholmin myynti toisi Eckerön pitäisi nostaa osakepääomaa vastaavalla summalla ja näinollen moninkertaistaa osakepääoma (ja siten riskeerata yhtiön omistuksen joutuminen käytännössä uusiin käsiin)?

Ei osakeanneissa ole mitään ongelmaa omistuksen kannalta. Osakkeita merkitään samassa suhteessa kuin on aikaisempi omistus. Jos osakkeesta maksetaan esim. 10 euroa, niin 1 euro voi olla uutta osakepääomaa ja 9 kirjataan vararahastoon tms. Kirjanpidollisia temppuja.

Jos kaikki osakkaat eivät merkitse uusia osakeitaan,  saa yhtiön hallitus päättää kenelle ystävällismieliselle taholle tarjotaan ylimääräiset osakkeet merkittäväksi.

Sekä Eckerön ja Vikingin osakepääomat ovat pienet yhtiöiden toiminnan laajuuteen nähden. Tämän vuoksi osakkeet ovat keskittyneet pienelle piirille lähinnä Ahvenanmaalle. Kummallakin yhtiöllä on sääntö, että jos omistaa 1000 osaketta on ns. vip asiakas. Vapaalippuja ja alennuksia tulee kuin rännistä. Varsinkinkin Viking Linessä tulos nostetaan ulos kongolaisten vapaalippuina ym. eli muut matkalaiset subventoivat heidän matkojaan. 

96
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Laine 29.05.2020, 14:27:05  »
https://www.instagram.com/p/CAxRDqppr6o/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Viking Cinderella on siirtynyt Södertäljen satamaan odottamaan aikoja parempia.

97
Muu merenkulku / Vs: Jäänmurron tulevaisuus
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 29.05.2020, 08:49:08  »
Yakutiyan (Jakutian) köli laskettu:

https://navigatormagazine.fi/uutiset/meriteollisuus/uuden-ydinjaanmurtajan-koli-laskettiin-baltian-telakalla/

Näemmä alusten minimisyväys on kasvanut 8.5 metristä 8.65 metriin.
98
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 28.05.2020, 23:52:40  »
Eckerön osalta kannattaa muistaa myös, että Rederi Ab Eckeröä ei ole listattu pörssiin – varustamon osakkeita myydään ja ostetaan vain Ahvenanmaan epävirallisen "paikallispörssin" kautta. Tämä toki mahdollistaa osakeannin, jossa käytännössä vain ahvenanmaalaisilla on ostomahdollisuus, mutta tarkoittaa myös sitä, että ilman listautumista pörssiin rahaa on mahdollista saada vain rajallinen määrä.

Pörssimaailmaa tuntematta mietin myös, mikä vaikutus on yhtiön osakepääomalla? Yhtiön nettisivujen mukaan Rederi Ab Eckerön osakepääoma on nykyisellään vain 2,4 miljoonaa euroa, mutta tarkoittaako tämä sitä, että saadakseen osakeannilla sen (aiemmin mainitun ystäväni arvioiman) 40-60 miljoonaa euroa kuin mitä Birka Stockholmin myynti toisi Eckerön pitäisi nostaa osakepääomaa vastaavalla summalla ja näinollen moninkertaistaa osakepääoma (ja siten riskeerata yhtiön omistuksen joutuminen käytännössä uusiin käsiin)?
99
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2019-2020
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 28.05.2020, 23:48:39  »
aikas kivaa,kun Suomen jäänmurtajatkin menee huoltoon Tanskaan,eikä Suomen telakalle.melkoista rahan menetystä jälleen Suomessa.ei oikein toi HVK toimi

Ehkä Luonnonmaalla ei ole tällä kertaa vapaata slottia?
100
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2019-2020
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Viljanen 28.05.2020, 23:10:56  »
aikas kivaa,kun Suomen jäänmurtajatkin menee huoltoon Tanskaan,eikä Suomen telakalle.melkoista rahan menetystä jälleen Suomessa.ei oikein toi HVK toimi
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]