Kirjoittaja Aihe: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta  (Luettu 112778 kertaa)

S Liljeström

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 170
Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Vastaus #135 : 03.05.2019, 17:02:41 »
Matkustajista ei puhuta halaistua sanaa.
Piirroksesta voi ehkä arvella, että hyttejä saattaa kuitenkin olla muutama kymmenen.
Tosin pelkästään Puolan reitille ehkä liian suuri.

SL

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 5050
Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Vastaus #136 : 03.05.2019, 19:36:11 »
Matkustajista ei puhuta halaistua sanaa.
Piirroksesta voi ehkä arvella, että hyttejä saattaa kuitenkin olla muutama kymmenen.
Tosin pelkästään Puolan reitille ehkä liian suuri.

SL
Artikkelin linkin takaa:

"In a recent interview with Shippax, Emanuele Grimaldi revealed that the three GG5Gs for Finnlines would replace lengthened Breeze Class tonnage on the Baltic – North Sea – Biscay service. The three released Breeze Class vessels will, in their turn, increase the frequency on each of the Travemünde-Uusikaupunki-Turku, Rostock-Hanko and Gdynia-Hanko routes."

Missäänhän ei ole puhuttukaan matkustajista. Uudet ro-paxit ovat Grimaldin erillinen hanke näihin verrattuna.

Itse uskoisin, että Finnlines tulee muokkaamaan perusreittejään (noiden Uki-Turku-Trave tai Hanko-Rostock laajentaminen kolmen laivan reitiksi olisi todella yksi vaihtoehto reittien muokkaamiseen) kun nämä aikanaan tulevat liikenteeseen. Kuten aiemmin kirjoitin, nykyreiteillä ei ole tilaa ellei joko reittejä muuteta tai vanhempaa kalustoa (takavuosina Suomeen sisäänliputetut kiinattaret, Finnmerchant ym.) jopa myydä pois. Miksi muuten esim. jo nyt pidennetty Finnsea kulkee Välimerellä...
« Viimeksi muokattu: 03.05.2019, 21:11:52 kirjoittanut Pekka Laakso »
Copyright © 2020 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Tuomas Romu

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 1790
Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Vastaus #137 : 03.05.2019, 20:10:55 »
Näin lonkalta veikkaisin, että ne sallitut 12 matkustajapaikkaa tuonne tulee, muttei enempää.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juhani Mehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2032
  • Chios Luck tulossa Kantvikiin 2.10.2013
Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Vastaus #138 : 27.12.2019, 12:51:28 »
Uusista aluksista ensimmäinen (valmistuu emoyhtiö Grimaldille) on laskettu hiljattain vesille, ja on vielä toistaiseksi kalpean värinen: KLIK
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2032
  • Chios Luck tulossa Kantvikiin 2.10.2013
Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Vastaus #139 : 22.04.2020, 15:43:25 »
Finnlinesin hybridialukset saavat samat MAN-pääkoneet kuin Grimaldille tulevat puolisisarensa, kirjoittaa Sjöfartstidningen.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 5050
Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Vastaus #140 : 09.06.2020, 17:19:23 »
Finnlines tiedottaa:

"09.06.2020Mediatiedotteet
Finnlinesin uuden roro-aluksen rakentaminen alkoi
Finnlines Oyj                                                                    Lehdistötiedote, Helsinki, 9.6.2020

Finnlinesin uuden roro-aluksen rakentaminen alkoi

Finnlinesin uudisrakennusohjelma jatkuu suunnitellusti ja uuden ympäristöystävällisen roro-aluksen tuotantovaihe alkoi 8.6.2020 teräksenleikkaamisella Nanjing Jinling -telakalla Kiinassa.

Kaikki kolme tilattua huippuekologista hybridiroro-alusta rakennetaan käyttäen uusinta teknologiaa, jolla varmistetaan mahdollisimman alhaiset hiilidioksidipäästöt. Aluksiin asennettavat litiumioniakkujärjestelmät mahdollistavat päästöttömät satamakäynnit. Lisäksi aluksiin asennetaan tehokkaat moottorit, pakokaasupesurit ja innovatiivinen ilmavoitelujärjestelmä vähentämään kitkaa ja hydrodynaamista vastusta. Alusten jääluokka on korkein Suomen / Ruotsin jääluokka.

Ensimmäisen roro-aluksen on määrä aloittaa liikenteessä jo ensi vuonna, ja kahden muun vuonna 2022.

Hybridiroro-alus, tekniset tiedot:

Pituus: 238 m
Leveys: 34 m
DWT, tonnia: 17 400
Lastikapasiteetti: 5 800 kaistametriä & autokansilla tilaa 5 600 m2 & sääkannen kapasiteetti noin 300 TEU
Suunniteltu joustaviksi erilaisille roro-lasteille sekä ala- ja pääkansi on suunniteltu paperin ja storo-lastin tehokkaaseen lastaukseen."


Eipä noilla runkomitoilla ole asiaa kanavaan Saksassa...  ::)

Koko tiedote löytyy:
https://www.finnlines.com/fi/uutishuone/finnlinesin-uuden-roro-aluksen-rakentaminen-alkoi

Kuin myös:

https://www.sjofartstidningen.se/byggstart-for-finnlines-nybyggen/
« Viimeksi muokattu: 10.06.2020, 11:51:48 kirjoittanut Pekka Laakso »
Copyright © 2020 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal: