Kirjoittaja Aihe: Jäätalvi 2019-2020  (Luettu 15225 kertaa)

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 4999
Vs: Jäätalvi 2019-2020
« Vastaus #30 : 18.02.2020, 15:38:42 »
Selvästi Otso ja Kontio ovat olleet Polariksen valmistumisen jälkeenkin aktiivisimmin käytetyt murtajat, joten lienevät edelleen taloudellisimmat ja/tai helpoimmat pitää kunnossa. Urhon töihin lähtöön ennen Polarista saattaa vaikuttaa, että Urho oli viime tarvena töissä vain reilut kaksi kuukautta mutta Polaris melkein neljä, joten ehkä tunteja tasataan nyt.
Tuntien tasausta käytetään Ruotsissa, jossa myös nyt vähäisen jäätilanteen vuoksi ollaan aina miehistönvaihdon yhteydessä vaihdettu merelle lähtevää Atle-luokan murtajaa. Arctian suhteen en ole lainkaan tietoinen. Polaris kuitenkin lopetti viime kauden ollen Perämerellä pari päivää Otsoa pidempään.

Kallen ajatusleikki kuulostaa sen sijaan vielä höpömmältä kuin allekirjoittaneen profiilin allekirjoitus. Siellä on kuitenkin täysin eri henkilöt johdossa nykyään ja silloin mukana olleeista muutamat yhä mukana olevat ovat pitkälti eri positioissa.

Mutta tuohon Urhon lähtöön. Mikäli Ammattiliitto Pron satamatyönjohtajien tukilakko toteutuu perjantaista alkaen en näkisi järkeä Urhon lähtöön vielä perjantaina:

https://www.proliitto.fi/uutiset/tyomarkkinat/toimihenkiloiden-lakko-sotkee-paperiteollisuuden-toiminnot#1317fff7 > Tiedotteen loppuosa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e7c970df-2033-4986-b26b-55c67280de02
Copyright © 2019 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Janne Koskinen

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3185
Vs: Jäätalvi 2019-2020
« Vastaus #31 : 18.02.2020, 19:47:26 »
Ehkä tässä maailman hölmöimmässä tilaaja-tuottajamallissa Polaris on hinnoiteltu Urho-luokkaa kalliimmaksi pääomakuluineen?

Liikennevirasto rahtaa halvimman päivärahdin omaavan vaikka Polariksen valmiudestakin jotain maksetaan. Rahtaaja maksaa bunkkerin, joten day rate täytyy olla paljon kalliimpi.

Tai sitten takana on jotain muuta?

Urho-luokkaan osien saanti lienee arpa-peliä, joten luullakseni sillä kannattaisi ajaa viimeksi käyttöiän maksimoimiseksi.

Risikko teki joka tapauksessa erittäin typerän siirron.

Liikennevirasron omistuksessa ja management kilpailutettuna tämmöiseltä hölmöydeltä olisi vältytty.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 4999
Vs: Jäätalvi 2019-2020
« Vastaus #32 : 19.02.2020, 18:00:13 »
Ainakaan satamatyönjohtajien tukilakko ei uhkaa enää laivaliikennettä eikä jäänmurtoa. Prolaiset pääsivät sopuun.

https://www.proliitto.fi/uutiset/tyomarkkinat/paperiteollisuuden-toimihenkiloille-uusi-tyoehtosopimus

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006412777.html

Edit: Ilmeisesti Urho otetaan Thetiksen tilalle, eivätkä ruotsalaisetkaan Thetistä enää tarvitse. Thetis suuntaa nyt takaisin Turkuun, Urho yhä lähdössä perjantaina.

Edit 2: Urhon lähtöä siirretty ainakin sunnuntaille. Ruotsissa Atle on vaihteeksi lähtenyt merelle.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2020, 17:24:59 kirjoittanut Pekka Laakso »
Copyright © 2019 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Hannu Sarell

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: Jäätalvi 2019-2020
« Vastaus #33 : 23.02.2020, 11:56:58 »
Urho Porkkalan kohdalla matkalla pohjoiseen.

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 4999
Vs: Jäätalvi 2019-2020
« Vastaus #34 : 23.02.2020, 22:09:03 »
Virallinen tiedote Urhon lähdöstä:

http://arctia.fi/2020/02/23/urho-jaanmurtoon-peramerelle/

Urho näyttääkin kulkevan Ahvenanmeren kautta. Syyn voinee päätellä tuosta virallisesta tiedotteesta.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2020, 02:06:01 kirjoittanut Pekka Laakso »
Copyright © 2019 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal: