Kirjoittaja Aihe: Luoteis-ja Koillisväylästä  (Luettu 133859 kertaa)

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 5065
Vs: Luoteis-ja Koillisväylästä
« Vastaus #105 : 10.09.2020, 15:45:51 »
Sevmorput on sitten jälleen päätynyt Venäjän kaukoitään noutamaan kalalastia Pietariin. Lähtenyt eilen Petropavlovsk-Kamchatskiystä alustavana ETA:na Pietariin kuun 25. päivä.
Thebarentsobserverin mukaan tämänkertainen matka on pitkälti Putinin itsensä poliittisen päätöksen seurausta. Mikäli vastaava matka Kamchatkalta Koillisväylän, Barentsinmeren ja Norjan rannikon kautta Itämerelle olisi kannattavaa, tarvittaisiin kalatuotteiden lisäksi muitakin tavarantoimittajia.

"This is the second year in a row the 32-year old nuclear-powered cargo ship sails the Northern Sea Route with seafood. Last year, two voyages were planned, but the second was cancelled because it turned out to be less profitable than expected, The Barents Observer reported.

Dmitry Filatov, head of the cargo transport project with Rosatomflot, told Kamchatka-Inform the goal is to have four voyages with Sevmorput per season. But, as he explained, “it will be important to have other customers interested in transporting cargo along the Northern Sea Route as well, not only fishermen.”
"


https://thebarentsobserver.com/en/arctic/2020/09/sevmorput-sails-northern-sea-route-loaded-only-one-fifth-capacity

EDIT: Sevmorput kiinnostaa näemmä Lännen Median ympäristötoimittajaa Jami Jokista:
https://ls24.fi/lannen-media/sevmorput-tulee-taas-maailman-ainoa-ydinkayttoinen-rahtilaiva-saapunee-suomenlahdelle-kahdessa-viikossa

Voisi ihan hyvin myös uuden Arktikan koeajoistakin tai edessä siintävästä luovutuksesta kirjoittaa...
« Viimeksi muokattu: 11.09.2020, 02:41:55 kirjoittanut Pekka Laakso »
Copyright © 2020 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal: