Kirjoittaja Aihe: Stena ostaa osan Scandlinesin linjoista ja laivoista  (Luettu 32159 kertaa)

S Liljeström

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 143
Vs: Stena ostaa osan Scandlinesin linjoista ja laivoista
« Vastaus #45 : 16.08.2015, 16:43:39 »
Siis Finnland kahdella ännällä? Ei kai?!
Vain saksalaiset kirjoittavat maamme nimen noin.

SL

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 4818
Vs: Stena ostaa osan Scandlinesin linjoista ja laivoista
« Vastaus #46 : 16.08.2015, 17:28:43 »
Siis Finnland kahdella ännällä? Ei kai?!
Vain saksalaiset kirjoittavat maamme nimen noin.

SL
Ilmeisesti, kulkeehan kippo Saksaan, joten lienee ihan sopiva nimi. Ja yhtä helppo kuin edellinenkin nimi, sillä voidaan käyttää toista osaa alkuperäisestä kohokirjaimin kirjoitetusta Finnmerchantista.
Copyright © 2018 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3819
  • Liputuskysymys...
Vs: Stena ostaa osan Scandlinesin linjoista ja laivoista
« Vastaus #47 : 21.03.2016, 14:20:20 »
Stena näyttää sitten viime näkemän kaupanneen loppuunajetun Trelleborgin johonkin kehitysmaahan. Eli luultavasti loppuunajettu lautta pääsee viimeiselle rannalle, mutta tekee sen jonkin bulvaanin kautta.
Baltian linjoilla on tapahtunut vuorojen lisäystä siten, että Stena Flavia ajaa kahdesti viikossa Ventspilsistä Nynäsiin ja kerran Traveen, lisäksi Nynäsistä heitetään kerran viikossa keikka Liepajaan. Liepajan ja Travemünden välillä Urd sekä Kattegatista palannut Stena Gothica suhaavat rauhallisemman aikataulunsa mukaan kaksi edestakaista matkaa viikossa kumpikin ja Ventspilsin ja Nynäsin välillä Scottish Viking vanhaan tapaan viisi viikottaista.
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 4818
Vs: Stena ostaa osan Scandlinesin linjoista ja laivoista
« Vastaus #48 : 13.12.2016, 23:06:56 »
Koska SOL:n Scandlinesilta hankkimalla Hanko-Rostock rahtireitillä ei ole omaa ketjuansa, mainitaan täällä liikenteen päättymisestä nyt vuodenvaihteessa. Suuremmat operaattorit käytännössä savustavat sen ulos markkinoilta. SOL kuitenkin näkyy menestyvän muilla reiteillään (kuten Oulu-Kemi-Saksa/Belgia-Iso-Britannia sekä Göteborg-Zeebrügge)

https://www.sollines.se/en/nyheter/customer-information-hanko-rostock
« Viimeksi muokattu: 13.12.2016, 23:10:08 kirjoittanut Pekka Laakso »
Copyright © 2018 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3819
  • Liputuskysymys...
Vs: Stena ostaa osan Scandlinesin linjoista ja laivoista
« Vastaus #49 : 09.02.2017, 14:53:41 »
Stena Flavia näyttää vuodenvaihteessa siirtyneen täysiaikaisesti Ventspilsin ja Nynäshamnin välille Scottish Vikingin pariksi. Viikottaisia lähtöjä linjalla on nyt siis jo alun toistakymmentä, päivävuorojakin varsin usein.
Asetelma on sikäli kiintoisa, että samoihin aikoihin Tallinkin lisäsi volyymejään Riian ja Tukholman välillä. Stenaan verrattuna Tallinkilla ei kuitenkaan ole paljoakaan jakoa rahdin suhteen ja matkustajillekin -poislukien tietenkin ruotsalaiset risteilymatkalaiset- Stenan hinta-laatu-suhde on parempi; siitäkin huolimatta, että linjan matkustajapalvelut on yhä sidottu vicentiniläisten melko niukkoihin tarjoomuksiin.
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3819
  • Liputuskysymys...
Vs: Stena ostaa osan Scandlinesin linjoista ja laivoista
« Vastaus #50 : 17.09.2018, 17:16:26 »
Faergenin katoaminen Bornholmin linjalta sai aikaan ketjureaktion, jossa Stena hankki vapautuneen Hammerodden Göteborgin ja Frederikshavnin välin kolmanneksi, ropax-tyyppiseksi kulkijaksi, ja nimesi sen Stena Vingaksi. Tämä vapautti Stena Gothican takaisin Itämerelle eli Liepajan ja Travemünden välille, jossa Urdin kaverina on viimeksi ajanut Stena Nordica.
Gothica ja Urd ovat kaikin tavoin Nordicaa köykäisempiä aluksia, niin rahdin kuin matkustajien kuskaajina, ja jäävät ne tästä jälkeen nopeudessakin, joten on ihan kiintoisaa nähdä, millä aluksilla Itämeren linjoja jatkossa operoidaan, ja millaisin aikatauluin.
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950