En tiedä, mutta korjatkaa kuinka paljon olen väärässä, kun ilman sen parempaa
tietoa väitän, että jokainen Tallink-Shuttlen ylitys vie kaksinkertaisen määrän polttoai-
netta XPRS:ään verrattuna.
N. kolmen solmun lisävauhti saattaa vaatia menovettä vieläkin enemmän, jos aikatau-
lusta pidetään kiinni kynsin hampain.
En näe sitä lisäarvoa, joka kahden tunnin ylityksestä saadaan, koska maapuolella on
sitten edessä omat ruuhkansa.
Siitä syystä XPRS:s polttoainekustannukset kumpaan shuttleen tahansa verrattuna
ovat aivan eri luokkaa kuin Tallinkin. Tämä lisäkustannus on Tallinkin jotenkin katettava.
Lunttasin FoF:stä ja huomasin, että kaikkien kolmen pika-aluksen pääkoneetkin ovat erilaisia.
Niistä tuskin mikään erityisen "juoppo" on.
Kukaan tuskin huomaisi, jos ylitysaika olisi vaikka 135 min., mutta menovettä kuluisi
merkittävästi vähemmän.