Kirjoittaja Aihe: Tallink Grupp tilaa LNG-käyttöisen nopean laivan Meyeriltä Turusta  (Luettu 166786 kertaa)


Petri Helenius

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 61

Lainaus
Uudella Megastarilla ei ole riittänyt hyttejä koko henkilökunnalle – Osa henkilöstöstä joutuu toistaiseksi yöpymään maissa

http://www.tallinna24.ee/artikkeli/484157-uudella-megastarilla-ei-ole-riittanyt-hytteja-koko-henkilokunnalle-osa

Juha Tuomala

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 69
  • Pitääkö sen olla isompi?
http://www.tallinna24

Tallinna24:n ja Sami Lotilan tekstejä ei kyllä kannata sotkea journalismiin, etteikö siellä joskus jotain paikkansa pitävääkin lukisi, ovat jutut lähinnä hänen henkilökohtaista terapiaansa itseaiheutettuihin traumoihin. T24, "Todellinen tallinna" jne. sivut ovat sitä samaa itteään.

Jos ymmärtää viroa, Youtubessa kopioita TV-ohjelmista jossa Lotilaa on analysoitu paikallisten toimittajien taholta.

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3832
  • Liputuskysymys...
Onhan Tallinna 24:ssä ihan kohtalaisestikin asiaa, kunhan kirjoittaja on joku muu kuin Lotila... 8)

Tallinnassa yöpyvästä sukkulasta heitetään kaikki matkustajat maihin saapumisen jälkeen, joten laivaan ei edes tarvitse jäädä yöksi muiden kuin välttämättömän suojapalveluhenkilöstön. Tuntityöntekijöillä ei edes välttämättä ole seuraavaa vuoroa aamun ensimmäisellä lähdöllä. Sikäli, sikälikin, juttu on aika erikoista jeesustelua, vaikka nykyään taitaa tosiaan olla niin, että koko henksalle pitää laivasta löytyä lepopaikka.
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950

Joonas Kortelainen

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 426
Toivottavasti eivät kuvat vielä kyllästytä. Tässä olisi omia otoksia eiliseltä ja tältä iltapäivältä, kun vihdoin saatiin arska takaisin.

https://joonask.bilder.fi/kuvat/MEGASTAR/

Marko Mäkelä

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 150
Toivottavasti eivät kuvat vielä kyllästytä. Tässä olisi omia otoksia eiliseltä ja tältä iltapäivältä, kun vihdoin saatiin arska takaisin.

https://joonask.bilder.fi/kuvat/MEGASTAR/
Ei tokkiisa kyllästytä päinvastoin. Hienoja kuvia olet ottanu. :)

Ilpo Kuivanen

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 339
http://www.tallinna24.ee/artikkeli/484157-uudella-megastarilla-ei-ole-riittanyt-hytteja-koko-henkilokunnalle-osa

Ja sitten kun joku vaivautuu lukemaan koko jutun, niin kyseessä on poikkeustilanne, koska alkukäyttöönotossa tarvitaan enemmän teknistä henkilökuntaa laivalle. Eli hytit riittävät normaalikäytön tarpeisiin. Aika turhaan sinne mitään ylimääräistä rakennetaan.

Kai Heino

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 140
Lisää näitä kuvalinkkejä! Hyvä Joonas!

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3832
  • Liputuskysymys...
Viron kansallispäivän kunniaksi tuli nyt sitten allekirjoittaneenkin toimesta Megastar suoritettua TLL-HEL-suunnassa. Menihän se, kun Vana Tallinn oli päivän kunniaksi kahden egen tarjouksessa...
Itse laiva ei sinällään kaikkiin aiempiin bloggauksiin ja matkakertomuksiin ainakin pintapuolisesti tutustuneelle tarjonnut erityisempiä yllätyksiä. Olihan se uusi ja siisti, tilaratkaisut tuntuivat järkevämmiltä kuin aiemmissa, mutta siihenhän ei tunnetusti paljoa vaadita. Se, että ulkokansitilat ovat surkeat, ei yllätä ketään Tallinkilla liikkunutta. Pikalaivakonseptin vieminen Destination Gotlandin suuntaan istumapaikkoja muuallakin kuin baareissa lisäämällä on monin tavoin järkevää.
7.kannen (turvallisuussyistä) puolityhjää parkkihallia katsellessa tuli mieleen, kestäisikö laivan vakavuus myös tälle tasolle täysimittaisen, so.normaalein välein parkkeeraamisen? Entä voisiko autokantta tarvittaessa laajentaa 7.kannen kaupan tiloihin, nykyiselläänhän se on tuolle kaupalle lisätilaa, koska kaikki myyntitarpeet mahtuvat kasin kauppaankin? Tai voisiko koko 7.kannen rakentaa matkustajahyteiksi, jos laiva syystä tai toisesta joskus siirrettäisiin linjalle, jossa sellaisia tarvittaisiin?

Kohtalaisesta kelistä huolimatta Megastar liikkui varsin tasaisesti ja edeltäjään verrattuna todella pehmeästi. Ehdottomasti se on hyvä investointi, joskaan ei välttämättä laiva juuri minun makuni ytimeen. Mutta ehdottomasti menen mieluummin tällä kuin Starilla!  8)
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2350
    • kships.blogspot.com
7.kannen (turvallisuussyistä) puolityhjää parkkihallia katsellessa tuli mieleen, kestäisikö laivan vakavuus myös tälle tasolle täysimittaisen, so.normaalein välein parkkeeraamisen?
Ainakin laivan lehdistöesittelyssä annettiin ymmärtää, että kestää. Ja puhtaasti mutuna heittäisin, että hyttien rakentamiselle garagen tilalle ei ole mitään tehnistä estettä... mutta molemmista seikoista löytyy varmasti parempaakin tietoa täältä.

Tuo kaupan alakerta oli kyllä jonkinmoinen pettynys, kun molemmista kerroksista löytyi ihan samat tuotteet.
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."

Kai Heino

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 140
Megastarin jalankulkijaputki tulee laivalla hämmästytävään paikkaan. Kävän kolme viikkoa sitten testaamassa uudenlaivan sekä terminaalin ja muuten onnistuneeseen laivasunnitteluun on jätetty outo kupru. Onko sitä tarkoitus kehittää johonkin suuntaan vai kuljetaanko maailman tappiin autokannelta laivaan. Ihmeteltiin työkaveri kanssa aamulla asiaa.

Joonas Kortelainen

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 426
Megastarin jalankulkijaputki tulee laivalla hämmästytävään paikkaan. Kävän kolme viikkoa sitten testaamassa uudenlaivan sekä terminaalin ja muuten onnistuneeseen laivasunnitteluun on jätetty outo kupru. Onko sitä tarkoitus kehittää johonkin suuntaan vai kuljetaanko maailman tappiin autokannelta laivaan. Ihmeteltiin työkaveri kanssa aamulla asiaa.

Juu ei todella. Tänään tulin Megastarilla Tallinnasta ja todella moni on asian kanssa eksyksissä. Peräportaikkoon on suora pääsy vain ravintolakannelta, jos ei tosiaan halua garagea tai kauppaa pitkin tulla. Muuten ja tässäkin ketjussa taidetaan mainita, että pääputki tulee jatkossa keulan infoaulaan. Se ei vaan ole vielä terminaalin päässä valmis.

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2350
    • kships.blogspot.com
Tosin garagen kautta kulkeminen on omien kokemusteni mukaan todella hyvä idea, koska siellä on vähän autoja mutta paljon tilaa, eli sitä normaalia inhottavaa ryysistä ei pääse syntymään.
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."

Joonas Kortelainen

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 426
Tosin garagen kautta kulkeminen on omien kokemusteni mukaan todella hyvä idea, koska siellä on vähän autoja mutta paljon tilaa, eli sitä normaalia inhottavaa ryysistä ei pääse syntymään.

Henkilökohtaisesti se ei ole myöskään häirinnyt. Lähinnä tuota garagen onnistumista mietin, onko se tuollaisenaan järkevä konsepti, jos ne paikat eivät myy odotusten mukaisesti.

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2350
    • kships.blogspot.com
Lähinnä tuota garagen onnistumista mietin, onko se tuollaisenaan järkevä konsepti, jos ne paikat eivät myy odotusten mukaisesti.
Vai olisiko niin, että niitä ei toistaiseksi myydä kun tiedetään garagea jouduttavan käyttämään jonotusalueena? Tämä ihan puhtaana arvauksena.
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."