Kirjoittaja Aihe: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta  (Luettu 11214 kertaa)

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2329
    • kships.blogspot.com
Vs: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta
« Vastaus #15 : 28.05.2018, 21:39:53 »
Kaksi laivaa on vahvistettu rahdattavan Brittany Ferriesille. Ensimmäisestä nelikosta kolme olisi tulossa Stenan omaan Irlanninmeren liikenteeseen ja yksi Brittany Ferriesille Britannian ja Espanjan väliseen liikenteeseen, kahdesta vahvistetusta optiosta puolestaan ensimmäinen menee DFDS:lle Dover-Calais välille ja toinen Brittany Ferriesille ensimmäisen Brittanyn version seuraksi Britannian ja Espanjan väliseen liikenteeseen.

Kaksi vielä lunastamatonta optiota voivat tarjota mielenkiintoisia mahdollisuuksia myös meikäläisille varustamoille; laivoja voidaan selvästi muokata varsin erilaisiin tarpeisiin sopiviksi (Dover-Calais -välillä ajoaika on 1½ tuntia ja Portsmouth-Santander -linjalla 24 tuntia), joten E-Flexer voisi hyvinkin olla mahdollisuus oikeastaan mille tahansa operaattorille Helsinki-Tallinna -linjalla. Teoriassa myös muilla reiteillä, mutta Tallinnan-liikenteeseen tarvittaisiin oletettavasti vähemmän muutoksia ja toisaalta siellä on melkeimpä kaikilla varustamoilla paineita uudistaa laivoja tulevien vuosien aikana.
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."

Juhani Mehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 1892
  • Chios Luck tulossa Kantvikiin 2.10.2013
Vs: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta
« Vastaus #16 : 19.07.2018, 13:48:26 »
Stena ilmoitti toissapäivänä tilaavansa kaksi alusta lisää (alukset 7 ja 8) ja samalla ilmoitettiin neljästä lisäoptiosta.

Sjöfartstidningen
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2329
    • kships.blogspot.com
Vs: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta
« Vastaus #17 : 19.07.2018, 22:11:09 »
Ja nuo nyt tilatut kaksi ovat pikkaisen pidempiä kuin aiemmat (240 metriä kun ekat kuusi ovat 215 m). Stena ilmoitti asettavansa ne omaan liikenteeseensä (Karlskrona-Gdyniaa on veikkailtu reitiksi), tosin se ei todista mitään - pitihän ensimmäisten neljän laivan tulla alkujaan Stenan Irlanninmeren liikenteeseen, paitsi että näitä ennen tilatuista kuudesta vain kolme tulee Stenalle itselleen (tosin kaikki kyllä sinne Irlanninmerelle).
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."