Kirjoittaja Aihe: s/s Norrkulla (ent. s/s Figaro)  (Luettu 24031 kertaa)

Tatu Miettinen

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 70
  • jäitä vuotellessa...
Re: S/s Figaro
« Vastaus #30 : 08.07.2005, 09:18:40 »
Vaan aika rullavaisalttiilta alus vaikuttaa. Noinkohan sillä uskalletaan ajaa edes Suomenlinnan ympäri..?  ::)

Näkyi uskallettavan  :o, ainakin se oli eilen illansuussa Kustaanmiekan tuntumassa liikennöimässä. Saatan laittaa varmemmaksi vakuudeksi epätarkan kuvankin jos joskus pääsen vielä töistä.

Wirrankosken Rami

  • Vieras
Re: S/s Figaro
« Vastaus #31 : 08.07.2005, 10:26:02 »
Eiköhän merenkäynti liene aluksen pienimpiä ongelmia. Laivan, joka kulki ensi vuotensa Turusta aina Nauvoon ja Nötööseen saakka ja Helsingistä sittemmin Norkullaan ja Sipoon Boxiin kaikenlaisissa ilmoissa aina jäiden tuloon saakka, luulisi selviävän pahemmistakin säistä ;)

Sami Koskinen

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 273
Re: S/s Figaro
« Vastaus #32 : 08.07.2005, 13:01:25 »
Nyt sitten Figarosta olisi kuulemma kattila hajonnut.
Suomenlinna II aivan liian harvoin

Tuukka Laakso

  • Messikalle
  • *
  • Viestejä: 43
Re: S/s Figaro
« Vastaus #33 : 08.07.2005, 13:28:58 »
Täytyy toivoa että uutinen olisi ankka.. Jos alukseen tulee mittava kattila remontti, nousee varmaan taas otsikoihin laivan koneen vaihto  >:(  Kun tuossa kävin pari viikkoa sitten Hietalahdessa notkumassa laiva näytti mielestäni muutenkin aika huonokuntoiselta??

Tatu Miettinen

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 70
  • jäitä vuotellessa...
Re: S/s Figaro
« Vastaus #34 : 08.07.2005, 13:56:55 »
Niin, oliko tämä kattilavaurio ensikäden tietoa, huhu vai peräti kesäuutinen? Lähde kiinnostaisi saada tietää? Laiva oli edelleen keskiviikkona ulkoisesti kuluneen oloinen hätäisiä paikkamaaleja lukuunottamatta. Konehuoneesta ei ole mitään vahvaa tietoa, paitsi että piippu kuulemma oli melko huterassa kunnossa... Olisiko siellä tullut siis puhkiruostuma. Jos en väärin muista, HöyryJuho oli muutenkin menossa telakkaan vuoden päästä ja uutta metallia oli tarkoitus lisätä reilusti pitkin runkoa.

Leo Männistö

  • Maakrapu
  • Viestejä: 3
Re: S/s Figaro
« Vastaus #35 : 08.07.2005, 14:30:24 »
Jeps, eilen käytiin ajamassa Figarolla lenkkiä mm. kauppatorilla ja suokin ympäri. Tänä aamuna sitte tuli puhelu että ei tarvitse tulla töihin, kun on kattila hajonnut.. :(

Tatu Miettinen

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 70
  • jäitä vuotellessa...
Re: S/s Figaro
« Vastaus #36 : 08.07.2005, 14:43:43 »
Mikä on tuntuma, tuleeko siitä enää kalua vai onko peli pelattu? Tai millä tavalla se on särki?

Leo Männistö

  • Maakrapu
  • Viestejä: 3
Re: S/s Figaro
« Vastaus #37 : 08.07.2005, 14:47:33 »
Ei mitään käryä...just olin lähdös tonne ja sain sitte soiton että kattila on särki ja hyvällä tuurilla ei tarvi enää tänä kesänä tuonne mennä töihin. mutta enpä yhtään sitte tiiä minkä laajusesta vauriosta on kyse. mut et... ihan kiva paatti olla töissä, sinänsä sääli että kävi näin.

Tatu Miettinen

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 70
  • jäitä vuotellessa...
Re: S/s Figaro
« Vastaus #38 : 08.07.2005, 15:01:25 »
Juuh. Kerrassaan harmillista kaikin puolin. Vaan. Toivottavasti se ehjäytyy vielä joskus, että pysyisi ainakin liikenteessä. Vaikka sitten taas Savonlinnassa. Odoteltiin innolla pääsyä kyytiin elokuussa :-[.

Tuukka Laakso

  • Messikalle
  • *
  • Viestejä: 43
Re: S/s Figaro
« Vastaus #39 : 08.07.2005, 15:03:05 »
 :(  Todella ikävä kuulla, täytyy toivoa että uudella omistajalla riittää pääomat kunnostaa kattila (ja alus) kunnolla. Toivottavasti saadaan mahdollisimman nopeasti lisätietoja kattilarikon laajuudesta.

Lauri Pakkanen

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 397
  • Uskon maailmanrauhaan ja joulupukkiin.
Re: S/s Figaro
« Vastaus #40 : 18.07.2005, 11:42:42 »
Onko siitä kattila(?)vaurion laajuudesta kuulunut mitään tietoa?

Kun perjantaina ajoin Hietalahdesta ohi, niin laivasta oli maalattu nimet umpeen keulasta, perästä ja komentosillan pressusta, eli on siellä jotain uutta tapahtunut.. :D
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Lasse Reunanen

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 178
  • Pienen höyryn voimalla...
Re: S/s Figaro
« Vastaus #41 : 02.08.2005, 21:31:26 »
Haloo!! Maa kutsuu!! Mitä Figaron kattilalle kuuluu? Mitä meni vialle, pelkkä tuubiko vai isompaa? Joko kunnossa?
Halko on laivan ainoa oikea voimanlähde, mutta hätätapauksessa korvaavatkin polttoaineet tulevat kysymykseen.

Lauri Pakkanen

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 397
  • Uskon maailmanrauhaan ja joulupukkiin.
Re: S/s Figaro
« Vastaus #42 : 03.08.2005, 23:05:35 »
Huhuja kuulin, että vika ei kovin suuri olisi.

Ja oli laivan kyljessä jo mainos alkavasta risteilyliikenteestä sekä www-sivuista. Käykääs katsomassa, näyttää kyllä hyvältä!

http://www.figaroristeilyt.fi

Hassua on se, että vaikka laivan nimi on HöyryJuho (kyllä, yhteenkirjoitettuna), niin www-sivujen osoite on jotain aivan muuta....
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Tatu Miettinen

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 70
  • jäitä vuotellessa...
Re: S/s Figaro
« Vastaus #43 : 04.08.2005, 08:44:58 »
Hassuhko on tuo sivuilla oleva kuvamanipulaatiokin... Ei siitä heti laivaa tunnistais. Aiemmin puhutut päällemaalatut pressut olivat kyllä komeita, vaikka "aavistuksen verran" vanha nimi alta loistaakin  ;D Lisäksi suosittelen erityisesti koulua käyville tutustumista esittelyteksteihin, joissa sekä asiat että suomen kieli ovat melko epätarkkoja, jopa virheellisiä :deal:

MIHAIL

  • Vieras
Re: S/s Figaro
« Vastaus #44 : 07.08.2005, 17:23:22 »
Tais olla  Figaro koeajolla tänään.