Kirjoittaja Aihe: T/s United States  (Luettu 3942 kertaa)

Promate

  • Vieras
T/s United States
« : 05.12.2001, 19:37:37 »
Näytti tänään olevan hesarissa kuva siitä,valmistumisen aikoihin otettu.

Tuossa muutamia vuosia sitten näin sen luonnossa Philadelphiassa,ja siinä kun se satamaltaan toisella puolen oli niin tilaisuuden tullen hiippailin kameran kanssa ihastelemaan peliä.
Erityisen vaikutuksen teki korsteenien koko ja keulapakan korkeus.Oma laiva ei sentään sieltä pienimmästä päästä ollut mutta kyllä se jotenkin kutistui US:n vierellä...

Harmillista vain että en lähemmäs alusta päässyt,saati sitten peräti sisälle,virkaintoinen vartija kun alkoi hätistelemään pois,kielsi vielä kuvauksenkin...yritin sönkätä vastaan että eihän tässä ihmeempää kuin ihailisin palaa merenkulun historiaa,mutta lähdettävä oli kun tyyppi laski kätensä aseensa kahvalle ja alkoi punottamaan karjumiseltaan... ;D

Luotsi sitten kertoi että alusta suunnitellaan preuskorjattavaksi ja risteilyliikenteeseen,miten lienee suunnitelmien käynyt.
Korjattavaa aluksessa kyllä näytti riittävän,melkoisen rapistunut se kaikin puolin päältäpäin oli.

Kuvat  otin kertakäyttökameralla,ja jäivät sitten kehittämättäkin.Kamera lienee jossain kaapien kätköissä,pitäisi varmaankin etsiä ja viedä kehitykseen jos niistä jotakin kuvia vielä saisi...
« Viimeksi muokattu: 07.03.2004, 17:20:10 kirjoittanut Miran Hamidulla »

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3806
  • Liputuskysymys...
Re: M/S United States
« Vastaus #1 : 12.12.2001, 21:03:13 »
Kyllähän BigU:sta aina silloin tällöin puhutaan, mutta luultavasti alus on jo pitkän käyttämättömyyden jäljiltä niin huonokuntoinen, ettei sitä enää kannata korjaamaan ruveta. Ja nyt, kun on vielä tämä risteilymarkkinoiden lamakin...
Mutta sinänsä ajatus maailmanhistorian nopeimman valtamerimatkustajalaivan paluusta liikenteeseen olisi hieno. Arisonin tai RCC-P&O:n kassasta voisi kyllä löytyä rahaa tällaiseenkin hankkeeseen. Tosin laiva olisi tehtävä uusiksi niin laajalta osin, ettei siitä taida innostua kukaan.

BigU:n liikenteen loputtua joskus -60-70-lukujen vaihteessa alus makuutettiin romuttamisen sijaan lähinnä kai siksi, että jenkkien innostuessa leikkimään maailmanpoliisia sitä voisi suhteellisen pienellä vaivalla käyttää joukkojenkuljetuksiin. Siihen ei kuitenkaan ole koskaan tarvinnut mennä, mikä myös kertonee jotain aluksen taloudellisuudesta -ja nykyään varmaan kunnostakin.

BigU omaa maailmalla paljon faneja. Laivan kotisivu löytyy osoitteesta: http://www.ss-united-states.com ja siellä on linkkejä muuallekin.

ps.US.on höyryturbiinialus eli tss, ei ms.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2012, 10:34:24 kirjoittanut Mikko-Oskari Koski »
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950

ferry

  • Vieras
Re: S/S United States
« Vastaus #2 : 21.01.2002, 21:51:09 »
ps.US.on höyryturbiinialus eli tss, ei ms.

Eli suomeksi S/S =)

         -Michael
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970, 02:00:00 kirjoittanut 1025470800 »

Miran Hamidulla

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 5093
Re: M/S United States
« Vastaus #3 : 24.01.2002, 20:57:29 »
Jos hiuksia aletaan halkomaan niin höyryturbiini aluksen lyhenne on t/s eli turbine ship.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970, 02:00:00 kirjoittanut 1025470800 »
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar