Kirjoittaja Aihe: FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)  (Luettu 185909 kertaa)

Juhani Mehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 1981
  • Chios Luck tulossa Kantvikiin 2.10.2013
Vs: FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)
« Vastaus #255 : 03.12.2018, 17:17:55 »
Falcoa on tänään operoitu autonomisesti Finferriesin ja Rolls-Roycen yhteisprojektissa. Paluumatka sujui etäohjauksessa.

FinFerriesin tiedote
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Kalevi Lehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 1479
Vs: FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)
« Vastaus #256 : 29.12.2018, 14:03:15 »
https://yle.fi/uutiset/3-10574980
Jotenkin ihmetyttää, miten vaijerilossin saa ajetuksi karille ja vielä tuossa paikassa vedenkorkeuden ollessa kutakuinkin normaalilukemissa... ???
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Timo Kaskinen

  • Messikalle
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)
« Vastaus #257 : 29.12.2018, 18:42:12 »
Vaijeri ei ole ollut kytkettynä muutamaan kuukauteen. Laituriremontti estää vaijerin käytön.

Juhani Mehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 1981
  • Chios Luck tulossa Kantvikiin 2.10.2013
Vs: FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)
« Vastaus #258 : 12.11.2019, 23:10:33 »
Capella, entinen Jurmo II, on ollut merihädässä konehaverin jälkeen 9.11. Neljä matkustajaa evakuoitiin helikopterilla.

Aiheesta lisää Sjöfartstidningen
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3867
  • Liputuskysymys...
Vs: FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)
« Vastaus #259 : 28.11.2019, 01:11:13 »
FinFerriesillä näyttää olevan iso vaihde päällä uudistonniston hankkimiseksi. Ilmeisesti kilpailutettujen linjojen liikennöintioikeuksia on jäljellä vielä pitkähköksi ajaksi.  ::)
Ely-keskuksen tiedotteessa on ilmaistu useammassakin paikassa sopimuksen vaatimuksiin liittyvä kapasiteettimuutos, mutta uudisaluksia tuskin kukaan muu on näille linjoille rakentamassa. Niinpä Elektran tyyppisiä hybridilauttoja on tilauksessa ilmeisimmin kolme kappaletta, yksi Föglön linjalle ja kaksi muuta Saaristotien kahteen ensimmäiseen lauttapaikkaan Paraisten alueelle. Muita uudelleensijoitteluja ovat Sternan siirtyminen Iniön ja Kustavin, Auran Korppoon ja Houtskärin, Vikaren Bergön ja Nestorin Arvinsalmen lauttapaikkoihin sekä Skåldön lautan siirtyminen Iniön Skageniin.
Pienempiä uudis- tai kierrätysaluksia olisi tämän kaavion mukaan luvassa ainakin Kietävälänvirralle, Skåldöhön ja Palvaan. Romikselle suuntaisivat ilmeisesti vapaasti ohjailtavista Mergus ja kaikki sitä vanhemmat yksilöt, ellei joku jostain syystä haluaisi ostaa jotain niistä johonkin liiketaloudellisilta nerouksiltaan suojattuun toimeen.

http://www.ely-keskus.fi/web/ely/tiedotteet-2019/-/asset_publisher/iCWWZEbHN7ZK/content/varsinais-suomen-ely-keskus-parantaa-lauttaliikenteen-palvelutasoa-uusilla-palvelusopimuksilla;jsessionid=0DB1A66FF92C7B7487C81E35911637D6?redirect=http%3A%2F%2Fwww.ely-keskus.fi%2Fsv%2Fweb%2Fely%2Ftiedotteet-2019%3Bjsessionid%3D0DB1A66FF92C7B7487C81E35911637D6%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_iCWWZEbHN7ZK%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-8%26p_p_col_count%3D1%26p_r_p_564233524_categoryId%3D14406%26p_r_p_564233524_resetCur%3Dtrue
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950