Kirjoittaja Aihe: Ålandstrafiken  (Luettu 160404 kertaa)

Juhani Mehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 1974
  • Chios Luck tulossa Kantvikiin 2.10.2013
Vs: Ålandstrafiken
« Vastaus #240 : 31.01.2019, 20:37:28 »
Föglön-linjan kilpailutus on käynnissä ja Ålands Sjöfartin mukaan yksi hakeneista olisi norjalainen Boreal A/S, toisen laivalla operoivan firman ollessa Ansgar AB. Lisäksi yksi firma ajaa välille tunnelia. Hakuaikaa on huhtikuun toiseen päivään asti.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Janne Koskinen

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3183
Vs: Ålandstrafiken
« Vastaus #241 : 12.04.2019, 11:36:16 »
Skarven kivellä:

https://www.nyan.ax/nyheter/skarven-pa-grund/

Pienehkö ölljyvuoto; ilmeisesti hydrauliöljyä?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama


Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3866
  • Liputuskysymys...
Vs: Ålandstrafiken
« Vastaus #243 : 16.10.2019, 22:57:11 »
Ilmeisesti Skarven on keväällä korjattu vain päällisin puolin, koska nyt aluksen syyshuoltoon on varattu peräti kolme viikkoa. Knipan tuuraa, autoja jää rannalle -ja föglöläisten tunneli-idealismi kukoistaa ainakin fesen saaristoliikenteen tulevaisuutta käsittelevässä ryhmässä.
Taannoinen aiesopimus FinFerriesin uuden hybridilautan sekä Degerbyn pohjoispuolisen siltayhteyden toteuttamisesta on rauennut. Ahvenanmaalla käydään maakunnan parlamenttivaalit kuluvan viikon sunnuntaina, ja saariston äänitorvet yrittävät kaikin tavoin lobata ehdokasryhmiä tunnelihankkeen taakse. Tätä on näin ulkopuolisena oikeastaan aika säälittävää seurata -suurimmalle osalle Ahvenanmaan yli paristakymmenestätuhannesta äänioikeutetusta asia ei ole mitenkään äänestyspäätökseen vaikuttava, mutta jos siihen ruvetaan yhteisiä rahoja isosti syytämään, siitä yhtäkkiä tulee sellainen.
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950

Juhani Mehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 1974
  • Chios Luck tulossa Kantvikiin 2.10.2013
Vs: Ålandstrafiken
« Vastaus #244 : 12.11.2019, 23:07:40 »
Uusi lautta tilattiin tänään Puolasta, samalta telakalta, jolta Elektra valmistui. Pituus on 100,5 m, leveys 17,4 m ja kyytiin mahtuu 90 henkilöautoa. Tämä uutinen kuulunee enemmän tänne kuin Finnferries-topiciin, vaikka tilaaja onkin Finnferries. Tilaukseen kuuluu optio.

Finnferriesin tiedote
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3866
  • Liputuskysymys...
Vs: Ålandstrafiken
« Vastaus #245 : 13.11.2019, 23:16:06 »
Ja jos ahvenanmaalaiset onnistuvat sotkemaan kuvionsa vielä pahemmin, eli eivät rakenna Gripön siltaa ja satamaa (kuvio on riitautettu, ja tunneliuskovaiset yrittävät ajaa omaa asiaansa uuden maakuntaparlamentin suuntaan), saa FinFerries etsiä uudelle polakkilautalleen jonkin toisen työpaikan. Ei niin, etteikö sellainen löytyisi, olisihan esim.Hailuodon linja kipeästi uudisaluksen tarpeessa, ja jos sinne suunniteltu kiinteä yhteys tosiaan joskus vuoden 2025 vaiheilla valmistuisi, olisi lautalle toki töitä tarjolla ihan tuossa Paraisten nykyisen kunnan alueellakin.
Ahvenanmaan maakuntahallituksella on omakin sähköhybridilauttahanke vireillä. Tämä suunnitelma toisi kehiin paljon pienemmän, kantavuudeltaan 76 tonnin aluksen, jonka toimialue olisi Kumlingen ja Enklingen välillä. Samanlaisia suunnitelmia on myös Brändön pohjoiselle linjalle Åvan ja Jurmon linjalle, mutta se ei sisälly nyt esitettyyn lisäbudjettiin.
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950