Kirjoittaja Aihe: Ålandstrafiken  (Luettu 158798 kertaa)

Juhani Mehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 1969
  • Chios Luck tulossa Kantvikiin 2.10.2013
Vs: Ålandstrafiken
« Vastaus #240 : 31.01.2019, 20:37:28 »
Föglön-linjan kilpailutus on käynnissä ja Ålands Sjöfartin mukaan yksi hakeneista olisi norjalainen Boreal A/S, toisen laivalla operoivan firman ollessa Ansgar AB. Lisäksi yksi firma ajaa välille tunnelia. Hakuaikaa on huhtikuun toiseen päivään asti.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Janne Koskinen

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3183
Vs: Ålandstrafiken
« Vastaus #241 : 12.04.2019, 11:36:16 »
Skarven kivellä:

https://www.nyan.ax/nyheter/skarven-pa-grund/

Pienehkö ölljyvuoto; ilmeisesti hydrauliöljyä?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama


Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3861
  • Liputuskysymys...
Vs: Ålandstrafiken
« Vastaus #243 : 16.10.2019, 22:57:11 »
Ilmeisesti Skarven on keväällä korjattu vain päällisin puolin, koska nyt aluksen syyshuoltoon on varattu peräti kolme viikkoa. Knipan tuuraa, autoja jää rannalle -ja föglöläisten tunneli-idealismi kukoistaa ainakin fesen saaristoliikenteen tulevaisuutta käsittelevässä ryhmässä.
Taannoinen aiesopimus FinFerriesin uuden hybridilautan sekä Degerbyn pohjoispuolisen siltayhteyden toteuttamisesta on rauennut. Ahvenanmaalla käydään maakunnan parlamenttivaalit kuluvan viikon sunnuntaina, ja saariston äänitorvet yrittävät kaikin tavoin lobata ehdokasryhmiä tunnelihankkeen taakse. Tätä on näin ulkopuolisena oikeastaan aika säälittävää seurata -suurimmalle osalle Ahvenanmaan yli paristakymmenestätuhannesta äänioikeutetusta asia ei ole mitenkään äänestyspäätökseen vaikuttava, mutta jos siihen ruvetaan yhteisiä rahoja isosti syytämään, siitä yhtäkkiä tulee sellainen.
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950