Helsingin linjan aikataulut saavuttaessa Helsinkiin

Aloittaja Jussi Littunen, 21.02.2009, 22:33:51

« edellinen - seuraava »

Jussi Littunen

Laivakuvaaminen-alueella nousi esille se, että Gabriella oli tullut Helsinkiin ennen Silja Serenadea. Lisäksi mainittiin, että joskus taas Serenade tulee tämän jälkeen. Perjantaiaamuna 20.2. Silja Symphony saapui Helsinkiin jälleen Mariellan jälkeen. Kumman sieltä oikein pitäisi tulla ensin? Kun ainakin joskus Silja tuli ennen viikkaria.

EDIT: Itse asiassa aikataulun mukaan Viikkari tulee ensin. Onko tämä vaihtunut jossain vaiheessa?

Lassi Liikanen

Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 21.02.2009, 22:33:51
Laivakuvaaminen-alueella nousi esille se, että Gabriella oli tullut Helsinkiin ennen Silja Serenadea. Lisäksi mainittiin, että joskus taas Serenade tulee tämän jälkeen. Perjantaiaamuna 20.2. Silja Symphony saapui Helsinkiin jälleen Mariellan jälkeen. Kumman sieltä oikein pitäisi tulla ensin? Kun ainakin joskus Silja tuli ennen viikkaria.

EDIT: Itse asiassa aikataulun mukaan Viikkari tulee ensin. Onko tämä vaihtunut jossain vaiheessa?
Viikkarin saapumisaika vaihtui viime vuoden puolella siitä kello 10.00 -> 9.45. Totuus kuitenkin on se, että pääsääntöisesti Silja kiihdyttää Suomenlahdella Vikingin ohi. Joskus ilmeisesti kuitenkin käy tilanne, jossa Viking on päässyt Kustaanmiekasta läpi ennen Siljaa.

Ainakin pari kertaa Siljalta ja Viikkarilta seuratessani aina Silja mennyt ensimmäisenä Miekasta sisään.
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Kalle Id

Tällä hetkellä sekä Siljan että Viikkarin aikataulut ilmoittavat saapumisajaksi Helsinkiin 9:55. Vikingin saapumisajan aikaistamisen lisäksi Siljan laivojen saapumisaikaa myöhäistettiin jokunen vuosi sitten 9:30:stä nykyiseen. Joskus tällä foorumilla on ollut puhetta, että firmojen "herrasmiessopimuksen" mukaan ensin Tukholmasta lähtenyt tulisi myös ensin Helsinkiin - näinollen Vikingin pitäisi teoriassa tulla ensin. Toisaalta jos Viikkari tulee edeltä ja kiinnittyy Katajanokanlaituriin 9:55, ei Siljan laiva voi mitenkään olla samaan aikaan Olympialaiturissa.

Kari Liimatainen

Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Mikko-Oskari Koski

Uutta ja vanhaa aikataulua vertaillessa tulee väkisin mieleen ajatus, että Viking haluaa pelata varman päälle, jos kova talvi sattuu yllättämään ja ajaa Marille ja Gabille väyläkirjat myös eteläiseen Sandhamnin väylään.
Kuudessa ja puolessa tunnissa matkan juuri ja juuri ehtii ajaa Sandhamnin kauttakin, toiseen suuntaan ilmoitetussa ajassa 6h 10min voi tehdä tiukkaa.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Kim Granlund

Alkukesästä kuulin eräältä varmasti luotettavalta taholta (erään punaisen laivan kapteeni), että polttoaineen säästö tuolla minimaalisella aikataulun rukkauksella on todella iso kasa rahaa -> Satoja tuhansia euroja vuodessa/laiva.

Kalle Id

Alkaa mennä kyllä todella lyhyeksi satamassaoloaika Tukholmassa. Jo nykyisellään tuntuu siltä, että aikaa on naftisti jos haluaa tehdä muutakin kuin kävellä kaupungilla pikkasen ympäriinsä ja kun tuosta jo valmiiksi lyhyestä ajasta nipistetään puoli tuntia... Polttoaineensäästö on toki varustamon kannalta hyvä asia, mutta tällä menolla jos oikeasti haluaa tehdä jotain Tukholman päässä kannattaa valita valkoiset punaisten sijaan.

Samu Rautiainen

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 23.07.2012, 14:29:24
Alkaa mennä kyllä todella lyhyeksi satamassaoloaika Tukholmassa. Jo nykyisellään tuntuu siltä, että aikaa on naftisti jos haluaa tehdä muutakin kuin kävellä kaupungilla pikkasen ympäriinsä ja kun tuosta jo valmiiksi lyhyestä ajasta nipistetään puoli tuntia... Polttoaineensäästö on toki varustamon kannalta hyvä asia, mutta tällä menolla jos oikeasti haluaa tehdä jotain Tukholman päässä kannattaa valita valkoiset punaisten sijaan.
Nii... Tai sit voi lähtee Turusta päiväristeilylle.
Tuttuja laivoja: Punkaharju, Lake Seal, Pielinen, Amorella, Isabella, Gabriella, V. Grace, V. XPRS, Rosella, Eckerö, Djurgården 9, Viggen, Alfågeln, Skiftet, Gudingen, Finlandia

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 23.07.2012, 14:29:24
Alkaa mennä kyllä todella lyhyeksi satamassaoloaika Tukholmassa. Jo nykyisellään tuntuu siltä, että aikaa on naftisti jos haluaa tehdä muutakin kuin kävellä kaupungilla pikkasen ympäriinsä ja kun tuosta jo valmiiksi lyhyestä ajasta nipistetään puoli tuntia...
Se on jo nyt liian lyhyt. Lentäen Tukholmaan ja takaisin pääse ihan hyvin, joten se linja alkaa olla ajankohtainen omalta osalta. Miksi? No, Helsingin-linjan alukset on joskus tullut nähtyä. Ihan liian monta kertaa.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Olli Mattila

Lainaus käyttäjältä: Samu Rautiainen - 23.07.2012, 15:40:26
Nii... Tai sit voi lähtee Turusta päiväristeilylle.

Turun lautoilla ongelma on se, että jos ei jatka autolla pidemmälle ruotsiin vaan jää tukholmaan, on saapumisaika jo turhankin aikainen.
Siinä mielessä helsingin lauttojen aikataulu on mukavampi, voit nukkua pidempään aamusta, ja vastaavasti palatessa ei tule heti yö vastaan kun laivamatka alkaa.


Arto Papunen

Näyttäisi myös Tallinksiljan aikataulu Helsinkiin muuttuvan, 5.11 lähtien
9.55 -> 10.30
http://www.tallinksilja.com/fi/schedules/helSto/

Ilpo Kuivanen

Lainaus käyttäjältä: Arto Papunen - 28.07.2012, 01:38:22
Näyttäisi myös Tallinksiljan aikataulu Helsinkiin muuttuvan, 5.11 lähtien
9.55 -> 10.30
http://www.tallinksilja.com/fi/schedules/helSto/

Näin tämä oli jo viime talvenakin.

Matti Holmström

Lainaus käyttäjältä: Kim  Granlund - 23.07.2012, 14:04:54
Alkukesästä kuulin eräältä varmasti luotettavalta taholta (erään punaisen laivan kapteeni), että polttoaineen säästö tuolla minimaalisella aikataulun rukkauksella on todella iso kasa rahaa -> Satoja tuhansia euroja vuodessa/laiva.

tässähän se virallinen vahvistus tuolle kommentille  http://yle.fi/uutiset/viking_line_pidentaa_risteilya_polttoainetta_saastaakseen/6258588