Cinderellan tuleva uudistus

Aloittaja Ville Taavitsainen, 17.03.2009, 19:55:50

« edellinen - seuraava »

Timo Selkälä

Huomasin tuon keskustelun pätkän vasta nyt. Eikös Cinderellalle muutettu joitakin vuosia osa autokannesta siten, että uloimmille kaistoille rakennettiin keulaan ja perään tankit, samalla kun se sai ne "ovet" autokannelle. HBL esitteli silloin piirustuksen kaltaista jossa nämä tankit olisivat sijainneet perästä noin alusmitan neljänneksen keulaanpäin, ja keulassa ehkä noin kolmanneksen sen pituudesta keulaan päin. Sitä en muista oliko ovien sijainti sama. Joku sillä nykyään työskentelevä voisi varmaan kertoakin jos näin on. Joka tapauksessa, jos muistikuvani ei ole väärä, niin se tarkoittaa Cindyllä nykyään olevan noin 100-150 LM vähemmän tilaa kuin rakennettaessa. 
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Turo Mannila

Huomenakos se Cinderella palaa liikenteeseen?? Miltähän mahtaa paikat näyttää...?

Marko_Laitamaa

Lainaus käyttäjältä: Turo Mannila - 17.06.2009, 13:23:52
Huomenakos se Cinderella palaa liikenteeseen?? Miltähän mahtaa paikat näyttää...?

Enskuun lopulla olen menossa Cinderellalle, ja kuvia uudistuksista on luvassa.

Mikko Karhu

Lainaus käyttäjältä: Turo Mannila - 17.06.2009, 13:23:52
Huomenakos se Cinderella palaa liikenteeseen?? Miltähän mahtaa paikat näyttää...?

Lähden maanantaina 22.6 risteilylle Cinderellalla. Yritän ottaa kuvia mahdollisuuksien mukaan. Matkustan yksin poikieni (4 ja 6 v.) kanssa joten saa nähdä miten onnistun ajoittamaan kuvaamisen...  :-\


Gallet

Kiitoksia Mikko kuvista  :) Kyllä vaan noita kattellessa tulee semmoinen olo että "oi niitä aikoja" ennenkun viikkari alko noita laivojaan ns. "uudistamaan"...  >:(
Ehkä olen vaan rajottunu ihminen, mutta kyllä oli se alkuperänen cafe paljon hineompi! (vai oliko se edes ihan alkuperäinen kun oli vielä se NY Express paapuurin puolella ja toisella puolella se tanssipaikka Serenadecafe tms...)

Löytyykö mistään kuvia siitä yökerhosta joka oli parhaimmillaan myös alkuperäisenä Rainbow clubina, johan se pilattiin kauan sitten kun siitä tehtiin "Fun club" "Itämeren pisimmällä baaritiskillä" jossa ei edelleenkään ollut kuin 2 myyjää...  >:(

Mikko Karhu

Lainaus käyttäjältä: Elisa Pihkala - 25.06.2009, 09:01:41
Kiitoksia Mikko kuvista  :) Kyllä vaan noita kattellessa tulee semmoinen olo että "oi niitä aikoja" ennenkun viikkari alko noita laivojaan ns. "uudistamaan"...  >:(
Ehkä olen vaan rajottunu ihminen, mutta kyllä oli se alkuperänen cafe paljon hineompi! (vai oliko se edes ihan alkuperäinen kun oli vielä se NY Express paapuurin puolella ja toisella puolella se tanssipaikka Serenadecafe tms...)

Löytyykö mistään kuvia siitä yökerhosta joka oli parhaimmillaan myös alkuperäisenä Rainbow clubina, johan se pilattiin kauan sitten kun siitä tehtiin "Fun club" "Itämeren pisimmällä baaritiskillä" jossa ei edelleenkään ollut kuin 2 myyjää...  >:(

Olen ihan samaa mieltä kanssasi, Elisa. Muistan kun Cinderella oli uusi ja oli vielä kaikki mainitsemasi N.Y. Expressit, Serenade Cafét, Hollywood Clubit, Childrens Wonderlandit sun muut. Nyt tuntuu niinkuin kaikki uudistukset ovat ostetut samasta "halpahallista" suurissa erissä jotta saadaan poljettua hinta edulliseksi. Ennen oli jokaisella Vikingin laivalla kuitenkin jonkinlaista omaa persoonallisuutta mutta nyt kaikki sisustusmateriaalitkin alkavat olemaan samanlaisia kaikilla laivoilla.  :-\

Minulla on kuvia Cinderellan Rainbow Clubista, paperikuvina kylläkin. Pitää katsoa jos saisin jotenkin aikaa järjestymään että voisin skannata edes jonkun kuvan.  ::)

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Elisa Pihkala - 25.06.2009, 09:01:41
Kyllä vaan noita kattellessa tulee semmoinen olo että "oi niitä aikoja" ennenkun viikkari alko noita laivojaan ns. "uudistamaan"...  >:(

Se vähän riippuu mistä roikkuu. Itse kun en ole Vikingin laivoilla XPRS lukuunottamatta matkustanut yli 10 vuoteen, en ole näitä uudistuksia päässyt kokemaan ja sitä myöten muistikuvissa vertaan lähinnä 90-luvun sisustusta Siljan myöhempiin. Tässä suhteessa Vikingin nykyaikaiset sisustukset kuvista päätellen ovat todellakin upeita ja kansainvälisen näköisiä, esimerkiksi hyvin saman tyylisiä kuin vaikkapa Pearl Of Scandinavialla ja Crown of Scandinavialla. Näitä olen kuvista ihastellut ja vertaillut Vikingin laivoihin ja kyllä nuo kuvista päätellen viihtyisän näköisiä laivoja ovatkin, olkoonkin että selvästi sama muotti on käytössä.

Tuollainen vaalea sisustus jota käytetään monissa laivoissa nykyään kaakelilattioineen on kuitenkin näyttävämpää ja käytännöllisempää. Erityisesti mielestäni Cinderellan kohdalla (jo edellisessä rempassa) on tehty paljon oikeansuuntaisia ratkaisuja mutta huvittavinta näissä kaikissa tapauksissa on se että koko laivaa ei kannata eikä voikaan sisustaa. Näin ollen tyylirikkoja tapahtuu siellä täällä, kuten esimerkiksi katsoessa tuota kuvaa "pelikäytävän" kohdalta pubin edustalta. Ko. alue vaikuttaisi olevan alkuperäiskunnossa ja siten vieläkin rumempi kuin nämä uudistetut alueet koska kontrasti on melkoinen.

Sen myönnän itsekin että viihtyisämpää olisi, kun laivoilla olisi kunnon rehellisiä teemoja, ja ravintolat ja yleiset tilat olisivat selkeästi erilaisia keskenään. Olen aikanaan ihastellut paljonkin Karibian risteilijöiden innovatiivista sisustussuunnittelua, vähän kuin Las Vegas laivalla.

Gallet

Lainaus käyttäjältä: Mikko Karhu - 25.06.2009, 10:05:11
Minulla on kuvia Cinderellan Rainbow Clubista, paperikuvina kylläkin. Pitää katsoa jos saisin jotenkin aikaa järjestymään että voisin skannata edes jonkun kuvan.  ::)

Itelläni on kans paperikuvina, ja skannausjälki on mitä on... Tässä vähän "muistoa kunnioittaen"
Kuvia
Forum relaxum

Mikko Karhu

#39
Lainaus käyttäjältä: Joonas Vähämäki - 25.06.2009, 10:22:41
Näin ollen tyylirikkoja tapahtuu siellä täällä, kuten esimerkiksi katsoessa tuota kuvaa "pelikäytävän" kohdalta pubin edustalta. Ko. alue vaikuttaisi olevan alkuperäiskunnossa ja siten vieläkin rumempi kuin nämä uudistetut alueet koska kontrasti on melkoinen.

Siitä, minne nuo pelikoneet kuvassa ovat asetettu, meni ennen se oikeanpuoleinen käytävä kahvilaan päin.

laiva.sivustot

Lainaus käyttäjältä: Otto Siren - 19.03.2009, 19:07:32
Olen täysin samaa mieltä, kaikesta. Mikä buffetissa on vikana? Viime toukokuussa kun kävin viimeksi, se oli oikein hyvässä kunnossa ainakin sisustukseltaan ja ehdottomasti itämeren tyylikkäin buffet, miksi siis pitäisi muuttaa?

Niin luulen, että Viking Cinderella on oikein hyvässä kunnossa kaikin puolin. Joku muistaakseni sanoi, että buffetista haluttaisiin tehdä yhtä hieno kuin XPRSin buffet. Olen kirjoittaneen kanssa ilmeisesti samoilla linjoilla että Cinderellan buffet on varmaankin parempi kuin XPRSin melko tukkoinen (siis noutopöytien osalta) Bistro Bella.

Joni Huopana

#41
Käväisin eilen Cinderellalla. Varsin hyviltä uudistukset näyttivät. Kuten todettua, jonkinlainen tilkkutäkkifiilis laivan tiloista toki paikoin tulee. Marmoriosat ja atrium esimerkiksi ovat selvästi 1980-luvun ajattelua, kun taas kahvila, pikkumyymälä ja myös taxfree ovat tätä päivää.

Mikko Jaskari

Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 24.03.2009, 15:49:57
Minun mielestäni Cinderella pitäisi tulla takaisin suomen liikenteeseen.
Siinä on jotain.....?
Olen samaa mieltä sen pitäis laittaa uudestaan Helsinki-Maarianhamina-Tukholma reitille ja laittaa gabriella tai mariella risteily laivaksi

Kristian Lampio

Lainaus käyttäjältä: Mikko Jaskari - 15.07.2009, 17:16:41
Olen samaa mieltä sen pitäis laittaa uudestaan Helsinki-Maarianhamina-Tukholma reitille ja laittaa gabriella tai mariella risteily laivaksi
Olisihan se hienoa nähdä Cinderella Helsinki-Tukholma reitillä mutta laiva on ainut Vikingin "risteilyalus". Mariellan ja Gabriellan tasoisilla laivoilla ei oikein kannata noin pientä väliä alkaa sahaamaan ja lisäksi aluksissa on suuret autokannet mitä ei Maarianhamina-Tukholma linjalla tarvitse. OT/

Hienolta näyttää uudistettuna :) Olisihan se myös hienoa käydä Cinderellalla 10 vuoden tauon jälkeen ja varsinkin kun on uudistettu... Eipä taida tuolla suunnalla tulla käytyä muutenkaan.

Mikko Karhu

Lainaus käyttäjältä: Kristian Lampio - 15.07.2009, 17:26:21
Olisihan se hienoa nähdä Cinderella Helsinki-Tukholma reitillä mutta laiva on ainut Vikingin "risteilyalus". Mariellan ja Gabriellan tasoisilla laivoilla ei oikein kannata noin pientä väliä alkaa sahaamaan ja lisäksi aluksissa on suuret autokannet mitä ei Maarianhamina-Tukholma linjalla tarvitse. OT/

Cinderella on Vikingille suuri tulolähde jota ei varmasti helpolla siirretä pois nykyiseltä linjaltaan.

Kyllähän Cinderellalla on myös suuret autokannet. Jos en ihan väärin muista niin ennen kuin siitä tehtiin "risteilyalus" niin autokapasiteetti oli 480 henkilöautoa. Mutta nämä kyseiset autokannethan on jäljellä niinkuin ennenkin. Eli ilman mitään sen kummempia muutostöitä laiva voitaisiin siirtää vaikka esimerkiksi Tukholma-Helsinki-linjalle.  :)