Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Ehkäpä tuo Sailor, tai joku samantapainen olisi kuitenkin hiukan liian rahtilaivamainen, jos tarkoitus on olla kiinnostava myös lomamatkustajan näkökulmasta. Vuorokauden laivamatka lienee aika pitkäveteinen jos ravintola- ja viihdetarjontaa edustaa  pelkkä kahvio.
2
Muut alukset / Vs: Rahtialus sai pohjakosketuksen Saimaan kanavassa
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Sarell 18.10.2021, 16:03:25  »
Lianne edelleen Mustolassa. Nyt seurana Merel V. Onkohan lastin siirtoa?
3
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line muuttaa kurssiaan
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström 18.10.2021, 11:16:36  »
Huomasin selailessani Vikingin matkatarjontaa eilen, että ainakin Garbriellalta voi
varata snorkkelihytin jos niin haluaa.
Aikaisemmin joku tiesi kertoa, ettei vastaavia Amorellan 2-kannen hyttejä voinut varata.
4
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström 18.10.2021, 08:37:03  »
Onko kellään tietoa, minkäsuuruista päivävuokraa "uivat majoituspaikat" saavat?!
5
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 18.10.2021, 05:20:14  »
Paitsi, että Romantika suuntaakin Glasgowiin. Onko Tallink vuokrannut senkin siihen YK:n konferenssin majoituslaivaksi Silja Europan lisäksi?
Nyt on Silja Europakin matkalla Skotlantia kohti. ETA torstaiksi.
6
Matkustaja-autolautat / Vs: Laivat satamassa
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström 17.10.2021, 12:01:27  »
Sea Wind on tosiaan jännä tapaus, sillä paljonkin nuorempia on aikanaan myyty kilohintaan, esim. Railship I.
Mikäli päivittäiseen käyttöön on saatavana varaosia, niin laivakoneet lienevät aika "ikuisia".
Pannuthan on tosin kertaalleen vaihdettu.
Entä sisustus?
Voihan hyvin olla, että hyvässä kunnossa olevat yleiset tilat kiinnostavat Mustallamerellä, unohtamatta 1435mm kiskoitusta.
7
Niin, lastimetrejä on Sailorissa sen muita sisaria vähemmän, koska ne lisähytit rakennettiin aikanaan sääkannelle.
Saksalaiset keksivät heti alkuun rakennuttaa Translubeca-sisareen yhden ylimääräisen hyttikerroksen.
Epäilen minäkin vähän Sailorin hyttipaikkojen riittävyyttä tähän liikenteeseen, koska usein kaikki paikat eivät edes
aina ole käytössä - käytännössä 30 kpl kahden hengen hyttiä.
Toivon tietenkin, että sopiva alus löytyy - ja kun löytyy, matkustan sillä heti! :D
8
Miten tallink ja sailor sopisi reitille?

Olisiko vähän alimittainen, on puhuttu vähintään 2000 lastimetristä, Sailorissa on 1400 m. Matkustaja- ja hyttipaikkoja näyttää FoF:n mukaan olevan 119, ehkä se riittää?

Ålands Sjöfartin juttu aiheesta: https://www.sjofart.ax/nyheter/abo-vill-starta-trafik-till-polen/
9
Tällainen oma heitto asiasta.

Miten tallink ja sailor sopisi reitille?
Sea wind sailorin tilalle?
Star sea windin tilalle?
10
Honfleuria en jotenkin jaksa tuollaiselle linjalla uskoa, laiva on paljon enemmän päivälaiva kuin mitä Turun ja Puolan väliseen liikenteeseen tarvittaisiin. Honfleur saattaa kyllä Puolan liikenteeseen päätyä, mutta ennemmin Etelä-Ruotsin ja Puolan välisille linjoille. Suomen ja Puolan välille tarvitaan enemmän yön yli -liikenteeseen suunniteltu ropax; Mikko-Oskarin mainitsemat Atlantic Vision tai Finnclipper-luokkalaiset olisivat linjalle varsin passeleita.

Ja siinäkin M-O lienee oikeassa, että Tallinkia tuskin nähdään tuota linjaa yrittämässä ja sama pätee myös Vikingiin ja Eckeröön. Kaikilla kolmella kun on sama ongelma: ne ovat poikkeuksellisen riippuvaisia matkustajaliikenteestä ja tästä johtuen korona iski kaikkiin kolmeen pahemmin kuin lauttavarustamoihin Euroopassa keskimäärin. Grimaldi/Finnlinesin, Stenan ja DFDS:n kaltaiset enemmän rahtiin keskittyneet toimijat ovat selvinneet kriisistä erittäinkin hyvin ja jos liikennettä havitellaan alkavaksi ennen uuden Turun-terminaalin rakentamista melkein veikkaisin mahdollisen operaattorin linjalle löytyvän tästä kolmikosta. Tai sitten Polferries voisi tulla kysymykseen, mutta heillä ei ole laivaa mitä irrottaa uutta linjaa varten, kun taas mainitulle kolmelle suurelle ei tuottaisi suurta vaikeutta vapauttaa jostain laiva uuteen liikenteeseen – varsinkin kun kaikille on valmistumassa uutta tonnistoa, joka vapauttaisi olemassaolevia laivoja uusia reittiyrityksiä varten.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10