Merenkulku > Matkustaja-autolautat

Superfast Ferries myös Ruotsin ja Viron liikenteeseen

(1/2) > >>

laivat:
Superfast Ferriesin johtaja Alexander P. Panagopulos on kertonut, että suunnitelmia on tehty ja keskusteluja käyty läpi liikenteen mahdollisesta aloittamisesta Suomen ja Viron sekä Suomen ja Ruotsin välillä. Tarkkoja suunnitelmia Panagolpulos ei halua vielä kertoa.

Lähde: Laiva-lehti (http://personal.inet.fi/yhdistys/laiva/)

Miran Hamidulla:
Mielenkiintoista nähdä mistä reiteistä Superfast on kiinnostunut Suomen ja Ruotsin välillä. Sillä yhtiö tuskin on kiinnostunut perinteisistä reiteistä tai ainakaan Turku-Tukholma välistä jossa on niin paljon saaristoa, ettei siinä voi ajaa laivalla kovaa. Helsinki-Tukholma reitti, jossa saaristoa on vain Ruotsin puolella sen sijaan saattaisi tulla kysymykseen, sillä Superfastit pystyisivät varmaan ajamaan linjalla sekä yö että päivä vuoroja Turku-Tukholma linjan tapaan. Tai ehkäpä Superfast yhdistää Saksan liikenteen satamansa Hangon ja Södertäljen laivalinjalla? Joka tapauksessa Superfastin mukaan tulo Ruotsin liikenteeseen olisi todella mielenkiintoinen asia. Tohon Viron liikenteeseen on vaikea uskoa, kun matka on normaali nopeudella varustetulla lautallakin on aika lyhyt ja reitillä kulkee vielä Superfasteja huomattavasti nopeampiakin lauttoja, mutta ehkäpä Viron liikenne suunnitelma on osa tätä Superfastin Ruotsin liikenne suunnitelmaa.

Mikko-Oskari Koski:
Eiköhän kyse ole mahdollisuudesta ajaa ainakin osa Itämeren vuoroista reittiä Hanko-Södertälje-Rostock. Superfastilla ei taida olla tuon Ruotsin liikenteensä suhteen pullat kovinkaan hyvin uunissa, kun jatkuvasti on kuulunut vaikeuksista. Toisaalta Ruotsista on myös huima määrä suoranaisia kilpailijoita (Stena, TT, DFO) Hangon reittiin verrattuna.
Uusia satamia Suomen ja Rutsin väliseen liikenteeseen Attican Entreprices tuskin rupeaa lämmittämään, Helsinkiin se tuskin uutta tulemista yrittää ja Turku on aivan liian syvällä saaristossa.  

laivat:
Mitä luultavammin Superfast aikoo yhdistää Saksan liikenteensä Hangon ja Södertäljen välille. On myös mielenkiintoista nähdä, mistä muista Pohjoismaista Superfast mahdollisesti alkaa liikennöimään. Norjasta ja myös Tanskasta olisi hyvät yhteydet sekä Britanniaan että Itämeren maihin. Superfastilla onkin kaiketi suunnitteilla reitti Oslosta Rostockiin.

Miran Hamidulla:
Superfast on tosiaan ollut kiinnostunut Norja-Rostock välistä, mutta en usko, että satamaksi valitaan kaukana vuonon pohjukassa sijaitsevaa Osloa vaan yhtiön Suomen ja Ruotsin liikenteen mallisesti joku lähempänä Keski-Eurooppaa sijaitseva pikkukaupunki pääkaupungin läheltä esim. Moss tai Larvik. Nuo Superfastin uudet suunnitelmat kuten Norja-Rostock, Suomi-Ruotsi jne... ovat ehkä pakoteitä sen varalle, että Södertäljen liikenne ei kannatakkaan. Tällöin kyseisen reitin laivoille olisi löydettävä joku uusi liikennöinti reitti, joka on hyvä olla mietittynä etukäteen. Tosin "kultaisen kosketuksen" omaava Superfast on tähän asti muuttanut kullaksi kaiken mihin on ryhtynyt, joten voi olla hyvinkin mahdollista, että Södertäljen liikenne kannattaakin. Nousihan Superfast Adrianmerelläkin tyhjästä markkinajohtajaksi, joten voi se silloin yhtähyvin nujertaa TT:n, Scandlinesin ja Stenan Itämerellä. Tuohon Rostock-Södertälje-Hanko yhdistelmä reittiin en kyllä usko, koska silloin Hankoon menevät menettävät Superfastin markkinointivaltin nopeuden, kun laiva tekee aikaa vievän poikkeamisen Södertäljeen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta