Merenkulku > Risteilijät

Royal Caribbean Cruises tilaa kaksi LNG-käyttöistä risteilyalusta Meyer Turulta

<< < (5/5)

Joonas Vähämäki:

--- Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 25.06.2021, 00:03:15 ---Baltic Princessille ei tuotu vain lohkoja, vaan iso pätkä laivaa rakennettiin Ranskassa ja uitettiin Helsinkiin.

Helsingin telakalta minulle kerrottiin, että tämä alihankinta ei ollut aina ongelmatonta: Viking XPRS:ää varten toimitettiin lohkoja jotka oli rakennettu peilikuvana.

--- Lainaus päättyy ---
Auts. Tuossa puhutaan jo melko suurista kustannuksista.

Noin kevennyksenä muuten XPRS on niin tuhottoman sekava laiva (oikeasti lähinnä siksi että sinne on rakennettu jatkuvasti lisätiloja jälkikäteen), että melkein voisi kuvitella että nuo lohkot oltaisiin siitä huolimatta hitsattu kiinni :)

Juhani Mehto:
Icon of the Seasin ensimmäinen FERU on aloittanut matkansa Rostockista Turkuun. Sen pitäisi olla perillä jouluaattona.


EDIT: Hinaus saapui perille Pernoon lumituiskussa eilen päivällä. Hinaajina oli Bugsier 30 ja Wal, sekä suomalaisista jäitä oli murtamassa Dunker.

Kai Heino:
Lohkohalli voi olla varattu ja täystyöllistetty koko ajan. Jostain muualta pitää saada ”valmiita” lohkoja, jotta työ montussa jatkuu. Kun allasmonttu tyhjenee edellisistä laivoista, on sinne saatava paljon lohkoja yhdistettäväksi mahdollisimman nopeasti. Yhdistäminen on nopeampaa kuin lohkon rautalevylen leikkaus, taivutus ja kokoonhitsaus. Lohkot vaativat runsaasti tilaa telakka-alueelta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta