Koronaviruksen vaikutukset kootusti

Aloittaja Pete Lehto, 15.03.2020, 15:34:49

« edellinen - seuraava »

Harri Anukka

Lainaus käyttäjältä: Hannu Sarell - 22.10.2020, 17:31:13
Symphony nyt takaisin Värtanilla. Mikäköhän oli visiitin tarkoitus?

Jossain muistelen lukeneeni että käy hakemassa lisää polttoainetta
mutta tiedä oliko sitten ainoa syy käydä Turussa...

Jussi Laine

Huonolta näyttää. Tallink lomauttaa kaikki 500 ruotsalaista.

Tämä on esiaste irtisanomisille, sillä irtisanomisajat ovat pitkiä eli 6-12 kk eli sinä aina tilanne voi muuttua täysin mutta tietysti yhtiön pitää varautua siihen, että matkustus ei toivu nopeasti. 

https://www.sjofartstidningen.se/tallink-silja-varslar-500/

Viking Line irtisanoi jo reilut 100 henkeä

https://yle.fi/uutiset/3-11610584

Tuomas Romu

Carnival Fascination majoituslaivaksi Aasiaan:

https://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news/23764-former-carnival-ship-heading-to-new-home-in-asia.html

Vähän kyllä pelottaa, että ostaja on bulvaani ja määränpää on hiekkaranta Intiassa, Pakistanissa tai Bangladeshissa...
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Sven Liljeström

Kyllä Tuomas varmasti oikeassa on, laiva ei tosin ole edes 30 v. mutta FoF:n mukaan on aikasemminkin ollut asuntoaluksena ja ennen tätä makuutettuna.

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä:  Sven Liljeström - 28.10.2020, 09:44:55
Kyllä Tuomas varmasti oikeassa on, laiva ei tosin ole edes 30 v. mutta FoF:n mukaan on aikasemminkin ollut asuntoaluksena ja ennen tätä makuutettuna.

...ja kolme sisaralusta makaa jo Aliagassa viimeisellä rannalla.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Kalle Id

Ja vaikka ei menisikään suoraan rannalle niin vaikea uskoa mahdollisen majoituslaivana olemisen olevan mikään muu kuin välivaihe siinä matkassa viimeiselle rannalle. Toki majoitusaluksia on ennenkin otettu takaisin oikeaan käyttöön, mutta on vaikea keksiä miten tuon luokan laivoista saataisiin enää kannattavia risteilyaluksia edes pandemian loputtua.

Arto Papunen

Ja nythän Cinderella lopettaa taas liikennöinnin. Helmikuussa pitäisi taas olla liikenteessä.

Mikko-Oskari Koski

Tallinkin Suomen maatoiminnoista vähenee sata työpaikkaa. Ihmetyttää, mistä nämä vähennetään, eli kuinka paljon varustamolla näissä maisemissa ylipäätään on työpaikkoja. Luultavaa voisi olla, että tilanteen normalisoituessakaan varustamo ei enää operoisi samassa kaupungissa kolmesta eri terminaalista...
https://www.tallinksilja.fi/medialle/-/cision/expanded-release/e7b8269dfe1f8b68

Viron viranomaismääräys kasvomaskien käytöstä joukkoliikenteessä koskee 24.11.alkaen myös Viron lipulla operoivia kansainvälisen liikenteen aluksia eli Viking XPRS:aa ja Tallinkin aluksia. Kaiketi myös Eckeröllä on maskiohjeistus voimassa ainakin Tallinnan satamassa.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Mikko Valli

Tallink vetää Victoria I:n liikenteestä – "Matkustajamäärät ovat niin pieniä"


Tallink keskeyttää matkustaja-autolautta Victoria I:n liikennöinnin sekä Helsinki-Tallinna- että Tallinna-Tukholma-Riika-Tukholma-Tallinna-reitillä 1. tammikuuta 2021 alkaen. Victoria I on tehnyt lokakuusta lähtien viikonloppuristeilyjä vain Suomesta lähteville matkustajille Helsinki-Tallinna-reitillä. Alus on syksystä lähtien liikennöinyt myös kahdella väliaikaisella reitillä tarjoten lisää rahtikapasiteettia Viron ja Ruotsin välillä. Alus on tarjonnut ainoan väliaikaisen meriliikennereitin Tukholman ja Riian välillä, kerrotaan tiedotteessa.

PÄÄTÖS liikennöinnin keskeyttämisestä tehdään, sillä liikennöinti Viron, Ruotsin ja Latvian välillä on taloudellisesti kannattamatonta nykyisessä pandemiatilanteessa ja matkustajamäärät ovat jälleen laskeneet tiukentuneista matkustusrajoituksista johtuen.

– Joudumme jälleen valitettavasti keskeyttämään tärkeän meriyhteyden näiden maiden välillä. Matkustajamäärät ovat niin pieniä, koronavirustilanne on pahentunut ja matkustusrajoitusten odotetaan kestävän jonkin aikaa, joten liikennöintiä on mahdotonta jatkaa ilman merkittäviä tappioita, kertoo Tallink-konsernin toimitusjohtaja Paavo Nõgene.

TALLINK Siljan asiakaspalvelu on yhteydessä kaikkiin asiakkaisiin, joiden matkoihin päätös vaikuttaa. Tämänhetkisen suunnitelman mukaan Victoria I palaa Helsinki-Tallinna-reitille tekemään viikonloppuristeilyjä 19. helmikuuta 2021 alkaen.

Alkuvuonna 2021 on mahdollista edelleen tehdä viiden tunnin ostosristeily Tallinkin Megastarilla tai Starilla. Ruotsiin on mahdollista matkustaa Turusta Ahvenanmaan kautta.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3176468

Kalle Id

Ei tämä nyt hyvältä Tallinkille näytä. 14:stä laivasta seitsemän makuutuksessa.

Harri Anukka

Tallinkin Virolaisilla sivuilla on nyt tieto että Romatika ja Isabelle ei liikennöi ensi vuonna, ainakaan "normi linjalla"
https://www.tallink.ee/soidugraafik-riia-stockholm

Ja Helsinki-Tukholma aloitus vasta 1.6, ellei siihenkin tule vielä muutoksia...
Toivotaan kuitenkin että nämä kesän "erikoisristeilyt" toteutuvat suunnitelman mukaisesti

Jyri Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Harri Anukka - 06.12.2020, 22:40:45
Tallinkin Virolaisilla sivuilla on nyt tieto että Romatika ja Isabelle ei liikennöi ensi vuonna, ainakaan "normi linjalla"
https://www.tallink.ee/soidugraafik-riia-stockholm

Ja Helsinki-Tukholma aloitus vasta 1.6, ellei siihenkin tule vielä muutoksia...
Toivotaan kuitenkin että nämä kesän "erikoisristeilyt" toteutuvat suunnitelman mukaisesti

Tallinkin Suomen sivuilla taas mainitaan Romantikan aloittavan 31.3 ja Isabelle Helsinki-Riika 30.4-30.8 ja Riika Tukholma 31.8 alkaen. :o
Menneet Laivamatkat:
15.3.2013 Viking Grace
9.5.2014 Silja Europa
28.12.2014 Gabriella
Tulevat:

Arto Papunen

Gracelle ja Amorellalle tarjotaan ajoneuvon pysäköintiä ja höpötetään hyödyistä kun tekee samalla ostoksia.  Ei oo ennen sattunut silmään pysäköintimahdollisuutta ja varmaan toki koronavapaana aikana ei mahdollista.

Jarkko Korhonen

#223
Tallinkin toimitusjohtaja avautuu:

"Suomen hallituksen linjauksiin otti tuoreeltaan Twitterissä kantaa myös Tallink-varustamon toimitusjohtaja Paavo Nõgene. Hän ehdotti twiitissään, että Suomessa työskentelevät virolaiset terveydenhuollon työntekijät voisivat myös keskeyttää töissä käyntinsä ja osoittaa näin solidaarisuutta rakennusalan työntekijöitä kohtaan.

"Muuten Suomen hallitus ei huomaa, että sen valinta on ruma. Ne [pääsevät maahan], joita tarvitaan, eivät muut", Nõgene kirjoitti."

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000007758304.html

Pidetään keskustelu asiallisena, vaikka onkin eri mieltä. -Tuomas/Ylläpito
Perämies on erämies.

Janne Koskinen

#224
Korona kurittaa VL:ää:

https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/5229397/Viking+Line+lahes+50+miljoonaa+euroa+tappiolla++tulosennustetta+talle+vuodelle+ei+anneta

50 miljoonaa miinusta eikä ennustetta vuodelle 2021.

EDIT: Jan Hansens kertoi YLElle Helsinki-Tukholma linjan olevan viimeinen "uudelleenavattava" linja. Mitähän tästä tulisi päätellä linjan kannattavuuden ja jatkuvuuden suhteen?

https://yle.fi/uutiset/3-11797433

"Hanses sanoo, että Viking Line aikoo jatkaa liikennöintiä entisillä reiteillään, kun tilanne paranee.

– Se pitää kyllä sanoa, että Helsinki–Tukholma-reitti tulee avautumaan viimeisenä tässä tilanteessa, mutta tarkoitus on, että pystymme avaamaan sen tänä vuonna kesäksi, Hanses kertoo."

Voisiko tulkita ettei jatku syksyllä ainakaan päivittäin?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama