Godby Shippingin alusten rahtauksista

Aloittaja Janne Koskinen, 16.04.2010, 12:59:06

« edellinen - seuraava »

Hannu Sarell

#120
Mimer oli tänään TV:ssä Subilla elokuvassa Primal. Pääosassa Nicolas Gage. En tiedä minkä verran oli kuvattu itse laivalla, mutta ulkokuvissa näkyi oikealla nimellään ja Brändö kotisatamana. Näin leffasta vain lopun, eikä ollut kovin häävi, mutta laivan nimi herätti huomion ja katsoin loppuosan. Mielenkiintoista, että käytetään laivan oikeaa nimeä, eikä keksitä "leffanimeä". Elokuva vuodelta 2019 ja Mimer vielä vihreä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 02.11.2022, 20:09:52 Eilen ilmoitettiin, että Mistralin rahtausta jatketaan kesäkuun loppuun 2023 asti.
Godby ilmoitti eilen, että Smyril Line on jatkanut Mistralin rahtausta vuoden 2023 loppuun asti.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 13.04.2021, 17:20:25 Godby ilmoitti tänään mm. Instagram-tilillään, että Baltic Bright (jota ei ole vielä edes luovutettu varustamolle) on saanut rahtaussopimuksen vuoden 2023 loppuun asti. Alus on parhaillaan UPM:n ajossa vuoden loppuun asti ja jatkaa sen jälkeen kaksi vuotta ruotsalaisen Holmen Paperin rahtauksessa Ruotsin ja Britannian/kontinentin välillä.

Godby ilmoitti 21.6., että Baltic Brightin rahtausta on jatkettu vuoden 2024 loppuun vuoden lisäoptiolla.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 04.05.2023, 09:25:51 Godby ilmoitti eilen, että Smyril Line on jatkanut Mistralin rahtausta vuoden 2023 loppuun asti.

Tämän rahtauksen päätyttyä Mistral menee ensin telakalle ja sitten espanjalaisen Suardiaz Linesin rahtaukseen Vigon ja Liverpoolin välille. Jos optiotkin käytetään, on sopimus kolmevuotinen. Tämänkin kertoi Godby Shipping somessaan.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Godby ilmoitti heinäkuun lopussa, että Mimerin rahtausta CMA CGM:lle on pidennetty vuoden 2024 loppuun asti.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#125
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 20.12.2022, 09:27:20 Godby Shipping on nyt ilmoittanut Midaksen saaneen vuoden mittaisen sopimuksen TransProConin kanssa joulukuuhun 2023. Se tulee kuljettamaan mm. projekti- ja sotilaslasteja Itä-, Pohjan- ja Välimerellä.

Godbyn tiedote

Godby ilmoitti eilen Midasin siirtyvän DFDS:n rahtaukseen 3+3 kuukaudeksi vuodenvaihteessa TransProConin rahtauksen päättyessä.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Godby Shipping ilmoitti toissapäivänä, että Sea-Cargo on käyttänyt osto-optionsa Misidasta ja Misanasta, eli alukset myydään. Misida luovutetaan Sea-Cargolle tammikuussa 2025 ja Misana helmi-maaliskuussa 2025. Varustamo sanoo etsivänsä lisätonnistoa.

Rahtauspuolella:
  • Lysvik Seaways ja sisko Lysbris Seaways jatkavat DFDS:llä ainakin vuoden 2026 loppuun, optiot ovat vuoteen 2030 saakka.
  • Midas jatkaa DFDS:n rahtauksessa ainakin option ajan kesäkuun loppuun ja lisäksi rahtauksesta on uusi optio on syyskuun loppuun asti.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 03.05.2024, 09:17:07 Rahtauspuolella:
  • Midas jatkaa DFDS:n rahtauksessa ainakin option ajan kesäkuun loppuun ja lisäksi rahtauksesta on uusi optio on syyskuun loppuun asti.

Godby ilmoitti eilen, että DFDS jatkaa Midaksen rahtausta ainakin syyskuun loppuun asti. Tämän rahtauksen aluksi vuodenvaihteessa alus ajettiin Dunkerqueen (saapui sinne 3.1.) ja se ei ole liikkunut sen jälkeen.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Godby ilmoitti viime viikolla, että CMA CGM on rahdannut Midaksen vuoden 2026 loppuun saakka. Se käy ennen rahtauksen aloitusta luokitustelakoinnissa Turkissa ja korvaa sitten Mimerin CMA CGM:n liikenteessä. Tämän jälkeen myös Mimer käy vastaavassa luokitustelakoinnissa. Varustamo arvioi luokitustelakoinnin pidentävän alusten käyttöikää noin kymmenellä vuodella.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.