Kristina Katarina on nyt Ocean Endeavour

Aloittaja Seppo Honkanen, 16.01.2014, 18:53:29

« edellinen - seuraava »

Seppo Honkanen

Ocean Endeavourin kesän kaksi ensimmäistä risteilyä Pohjois-Kanadassa on vastikään telakalla Hampurissa havaitun peräsinvaurion takia peruttu. Alus ehtinee Kanadaan vasta joskus heinäkuussa.
Uutinen aiheesta:
http://www.thetelegram.com/News/Local/2015-06-03/article-4169189/Damaged-rudder-cuts-cruise-arrival/1

Seppo Honkanen

Ocean Endeavour lähti tiistaiehtoona 23.6.2015 Hampurista määränpäänään ilmeisesti Kanadan Saint John. Jos marssivauhti olisi 13 solmua, matkaan menisi runsaat 10 vuorokautta. Joidenkin lähteiden mukaan aluksen lippu olisi äskettäin vaihtunut Marshallista Bahamaksi. ::)

Juha Paulavuo

Nyt (25.6. klo 22) Skotlannin ja Shetland-saarien välissä

Seppo Honkanen

Tuohon edellä mainitsemaani määränpääsatamaan vielä pieni okaisu: kyseessä on Newfoundlandin itärannikon St. John's (eikä New Brunswickin Saint John, johon matka-aikaa menisi muutama päivä enemmän.) Aina sitä uutta oppii. ::)

Esite: https://www.scribd.com/fullscreen/222136475?access_key=key-v14az6aktl8yhdhyusl&allow_share=true&escape=false&view_mode=scroll

Seppo Honkanen

#19
Ocean Endeavour touhuaakin jo vaihteeksi toisella pallon puolikkaalla, Uruguayn (Montevideon) rannikolla. Kohta alkaa kausi mm. eteläisen napapiirin ja Antarktiksen maisemissa.
Jos ovat risteilykohteet mielenkiintoisia, niin toki perinteisesti hinnatkin... ::)
Risteilyfirmana on nyt yhdysvaltalainen napaseuturisteilyhin erikoistunut Quark Expeditions.
http://www.quarkexpeditions.com/en/our-ships/ocean-endeavour
http://www.quarkexpeditions.com/en/departures?f

S Liljeström

Jääluokka lienee sitten niihin hommiin riittävä.
Mietiskelin vain, olisiko kaikkia tämän sarjan sisaria
rakennettu korkeimpiin jääluokkiin?
Tämä Konstantin Simonov oli kenties ajateltu
toimimaan Itämeren talvio0losuhteissa.
FoF:sta ei luokka selvinnyt.

SL

Kalle Id

Arktisten alueiden risteilijöillä on harvemmin erityisen korkea jääluokat, siellä kuitenkin yleensä väistellään jäitä sen sijaan että ajettaisiin niiden läpi. Esimerkiksi Ponantin arkstisia alueita varten rakennetun Le Boreal -luokan laivat ovat vain 1C-luokassa.

Juha Hietikko

LainaaJos ovat risteilykohteet mielenkiintoisia, niin toki perinteisesti hinnatkin..
No eipä nuo hinnat nyt ihan pilvissä ole..alkaen 5,5 dollaria  ::)
Ennen oli miehet rautaa ja laivat oli puuta, vaan kuinka on nyt...

Seppo Honkanen

#23
Muuttipa muotojansa näköjään jo viitisen vuotta sitten tämä vanha tuttumme Ocean Endeavour (IMO n:o 7625811), jonka alkava kausi sisältää mm. risteilyt Huippuvuorilla, jonne lennetään sekä Oslosta että Helsingistä (2013).

https://www.quarkexpeditions.com/expedition-ships/ocean-adventurer

Ilves Valta

Linkki johtaa kuitenkin eri alukseen (Ocean Adventurer, sekin tosin sattumalta entinen Neukkulaiva). Ocean Endeavour on edelleen jokseenkin samassa asussa kuin Kristina Katarinana: https://www.theoceanendeavour.com/

Seppo Honkanen

Sorry. Sama nuppi kesät talvet.  ::)
Linkkini vie tosiaankin Ocean Adventurer -aluksen (IMO 739 1422) sivulle. Ocean Adventurer sai kasteessaan nimen Alla Tarasova valmistuessaan Jugoslaviassa 1975.
Sen sijaan Ocean Endeavour (IMO 762 5811) ei ole juurikaan ulkomuodoltaan muuttunut tälle kaudelle.