Langh Shipille uusia aluksia

Aloittaja Mikko R., 25.09.2005, 13:17:15

« edellinen - seuraava »

Juhani Mehto

#45
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 23.11.2021, 20:24:22 Langh Ship ilmoitti tänään tilanneensa kolme monikäyttöistä 7.800 dwt:n kontti/irtolastilaivaa Kiinasta. Ensimmäinen aluksista luovutetaan vuoden 2023 puolivälissä ja muut nopeassa tahdissa sen jälkeen. Alukset rakentaa Wuhun telakka ja ne tulevat Outokummun liikenteeseen Torniosta Hollannin Terneuzeniin. Niiden jääluokaksi tulee IA.

Langhin tiedote (englanniksi)

Näiden alusten nimet ovat selvillä ja niistä tulee: Lovisa (rak.nr. W2141, IMO 9957397), Olivia (rak.nr. W2142, IMO 9957402) ja Sofia (rak.nr. 2143, IMO 9957414). Equasiksen mukaan ne tulisivat kaikki Portugalin lipulle, Madeiran rekisteriin.


Lisäksi täällä ei näemmä ole mainittu vielä, että Langh Ship tilasi jo syyskuussa Kiinasta Paxoceanin telakalta Zhousanin alueelta kolme 1200 TEUn konttilaivaa, joiden luovutukset tapahtuvat alkaen elokuusta 2024. Niistä tulee 150 metriä pitkiä ja ne rakennetaan jäämaksuluokkaan IA.

Langh Shipin tiedote tilauksesta englanniksi

Lisäksi voidaan mainita, että Langh on maalauttanut ostamiaan secondhand-konttilaivoja omiin väreihinsä punarunkoisiksi.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Sven Liljeström

En valitettavasti kovinkaan tiiviisti ole seurannut suomalaisten varustamojen uudishankintoja, vaikka muuten
kirjoittelen näistä asioista silloin tällöin.
Havahduin näiden tilattujen alusten kokoluokkaan.
Eivät nämä 7800 dwt:n alukset mitään aivan pikkupurtiloita ole.
Ns. "Handy size" oli ainakin takavuosina 15 - 20.000 dwt.

Juhani Mehto

#47
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 12.12.2022, 21:22:54 Lisäksi täällä ei näemmä ole mainittu vielä, että Langh Ship tilasi jo syyskuussa Kiinasta Paxoceanin telakalta Zhousanin alueelta kolme 1200 TEUn konttilaivaa, joiden luovutukset tapahtuvat alkaen elokuusta 2024. Niistä tulee 150 metriä pitkiä ja ne rakennetaan jäämaksuluokkaan IA.

Näistä ensimmäisen, rakennusnumeroltaan H1037, tuotannonaloitusta on vietetty Kiinassa 21.3. Tästä kertoo kiinankielinen julkaisu TÄÄLLÄ.

EDIT: Equasiksessa aluksen tiedoissa on elokuun lopulla päivitys "launched" - en tosin tiedä, miten paljon jälkikäteen noita tuonne päivitetään.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Langh on kertonut LinkedIn-tilillään, että ensimmäinen Wuhussa rakennettavista aluksista (josta siis tulee Lovisa) on laskettu vesille, ilmeisesti tänään.

Kuvia löytyy myös telakan sivuilta (kiinaksi).
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#49
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 25.04.2023, 16:03:49 Näistä ensimmäisen, rakennusnumeroltaan H1037, tuotannonaloitusta on vietetty Kiinassa 21.3. Tästä kertoo kiinankielinen julkaisu TÄÄLLÄ.

Näiden nimiksi on tulossa Ingrid (H1037 / IMO 1016563), Lene (H1038 / IMO 1016575) ja Martta (H1039 / IMO 1016587).

Lainaus käyttäjältä: Olli Tuominen - 19.05.2021, 04:28:33 Langh kertoo jälleen kasvattaneensa laivastoaan. Nyt laivastoon littyy vuonna 2008 valmistunut 700 TEU:n Ingrid (ex. CFS Panjang, IMO 9387607), joka sai edellisten tapaan Madeiran lipun. Omistajanvaihdos tapahtui Miamissa ja alkuun Ingrid likkennöi Karibialla.

Ingrid on Equasiksen mukaan myyty huhtikuussa 2023 ja uusi omistaja on MEL Shipping & International. Se on edelleen samalla nimellä ja lipulla.

EDIT: Inridin uudeksi nimeksi on tullut toukokuun lopussa RMS Mel, Barbadoksen lippu.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 23.11.2021, 20:24:22 Langh Ship ilmoitti tänään tilanneensa kolme monikäyttöistä 7.800 dwt:n kontti/irtolastilaivaa Kiinasta. Ensimmäinen aluksista luovutetaan vuoden 2023 puolivälissä ja muut nopeassa tahdissa sen jälkeen. Alukset rakentaa Wuhun telakka ja ne tulevat Outokummun liikenteeseen Torniosta Hollannin Terneuzeniin. Niiden jääluokaksi tulee IA.

Langhin tiedote (englanniksi)

Näistä toinen laskettiin vesille 25.8., kertoo Langh Ship LinkedIn-tilillään.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 09.05.2023, 15:18:23 Langh on kertonut LinkedIn-tilillään, että ensimmäinen Wuhussa rakennettavista aluksista (josta siis tulee Lovisa) on laskettu vesille, ilmeisesti tänään.

Kuvia löytyy myös telakan sivuilta (kiinaksi).

Lovisa on lähtenyt koeajoille tänään, siirryttyään ensin useamman päivän aikana telakalta kohti merta.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#52
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 28.09.2023, 16:07:10 Lovisa on lähtenyt koeajoille tänään, siirryttyään ensin useamman päivän aikana telakalta kohti merta.
Lovisa luovutettiin keskiviikkona 1.11., kertoo Sjöfartstidningen.

EDIT: Lähti telakalta 8.11., kulkee Portugalin lipulla Madeiran rekisterissä.
EDIT 2: Teki vielä merikokeita ja palasi Shanghaihin. Lähti Shanghaista 20.11. iltapäivällä paikallista aikaa kohti Kroatian Rijekaa.
EDIT 3: Onkin siirretty Suomen rekisteriin, kutsu OJUU (aprs-palvelu näyttää sen Portugalin lipulla vielä 19.1.). Ensimmäinen saapuminen Tornioon pitäisi olla 27.1.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#53
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 10.09.2023, 14:18:28 Näistä toinen laskettiin vesille 25.8., kertoo Langh Ship LinkedIn-tilillään.

Olivia on siirtynyt viimeisen viikon aikana Wuhusta Yangtzea pitkin Nantongiin, saapuen sinne tänään.

EDIT: Olivia on luovutettu 22.1., kertoo vaikkapa Ålands Sjöfart.
EDIT 2: Olivia on luovutusmatkallaan Olivia L -nimisenä ja on lähtenyt Singaporesta 19.2. Langhin LinkedIn-profiilin mukaan se kiertää luovutusmatkallaan Afrikan ja pysähtyy seuraavan kerran Mauritiuksella.
EDIT 3: Olivia L sai 8.4. illalla tai 9.4. aamulla Suomen lipun Sluiskilissä Hollannissa ja samalla nimi lyheni pelkäksi Oliviaksi.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#54
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 23.11.2021, 20:24:22 Langh Ship ilmoitti tänään tilanneensa kolme monikäyttöistä 7.800 dwt:n kontti/irtolastilaivaa Kiinasta. Ensimmäinen aluksista luovutetaan vuoden 2023 puolivälissä ja muut nopeassa tahdissa sen jälkeen. Alukset rakentaa Wuhun telakka ja ne tulevat Outokummun liikenteeseen Torniosta Hollannin Terneuzeniin. Niiden jääluokaksi tulee IA.

Langhin tiedote (englanniksi)

Näistä kolmas ja samalla viimeinen alus, Sofia, on kastettu viime viikolla ja se on nyt matkalla Etelä-Korean Masaniin. Sekin näyttää matkaavan Olivia (L):n tavoin Eurooppaan Hyväntoivonniemen kautta kiertäen. Sofiakin on luovutusmatkalla Portugalin lipulla ja Madeiran rekisterissä.

Langhin LinkedIn-tililtä

Lisäksi toisen 1200 TEU:n konttialuksen (Lene / H1038) kölinlasku on ollut PaxOceanin telakalla tammikuun lopussa (alla oleva linkki on julkaistu 29.1.).

PaxOceanin LinkedIn-tili
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

#55
Sjöfartstidningen kertoo Sofian luovutuksesta kertovassa uutisessaan, että Langh Shipillä tulee nyt olemaan yhteensä kuusi alusta Outokummun rahtauksessa. Mikä siis paljastaa vanhan Laura-Hjördis-Marjatta kolmikon jatkavan entisellään vanhassa tutussa liikenteessään. Nämä kolme uudisrakennetta näkyvät siis korvaavan Hollannista rahdattua tonnistoa.

https://www.sjofartstidningen.se/langh-ships-tredje-nybygge-levererat/
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 22.04.2024, 09:52:21 Sofiakin on luovutusmatkalla Portugalin lipulla ja Madeiran rekisterissä.
Sofia on tänään Torniossa vaihtanut lippuaan Suomen lipulle. MMSI: 230717000 Kutsu: OJVC
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 10.12.2020, 12:40:55 Langh on ostanut kaksi 889 TEUn konttifeederiä, kiinassa 2009 ja -10 valmistuneet Cereksen ja Caratin. Niiden uusiksi nimeksi tulee/on tullut Christina ja Charlotta. Alukset ovat Portugalin lipulla ja eivät ole toistaiseksi saamassa Suomen lippua. Molemmilla on aikarahtaus CMA CGM:lle.

Lisää aiheesta Sjöfartstidning

Langh on siirtänyt Charlottan viime kuun lopulla Suomen lipulle - kutsu OJVD & MMSI 230718000.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.