Uusi laiva Meriauralle

Aloittaja Wirrankosken Rami, 05.03.2007, 17:37:40

« edellinen - seuraava »

Wirrankosken Rami

Turkulaisen Meriauran laivastoon on hankittu uusi alus. Vidar Tollanderin ostama laiva on saanut nimen  Frida.
Frida on 82-metrinen ja yli 2 000-tonninen vuosimallia 1984.
Tarkempia tietoja: www.meriaura.fi

JNordman


Wirrankosken Rami

Lainaus käyttäjältä: Jari Nordman - 05.03.2007, 21:21:09
Ja Pamela on näköjään (taas) Vidarin...
http://www.meriaura.fi/pamela.shtml
Eikös sen pidäkin olla? Vastahan ne joulukuussa sen ostivat...

Juhani Mehto

#3
Tuossa laivapositioita käsitelleessä aiheessa oli hiukan uuttakin asiaa, nimittäin että Meriaura on rahdannut uuden aluksen. Kyseessä on vuonna 2001 valmistunut 4200 dwt:n Kati L, ex. Lisa Lehmann -08, Bornholm -03. Meriauran positiolistassa mainitaan näin:

"We are glad to inform that as part of our growing co-operation within scope of industrial logistics services we today introduce mv KATI L as latest member of fleet chartered and operated by Meriaura Ltd.

KATI L is a modern, shallow drafted ice-class 1A vessel built in 2001. The vessel has a winter cargo capacity of 4.200 tons and cargo hold with high cubic volume of 249.100 cbft. Equipped with 2 movable bulkheads she offers the flexibility required by majority of our clients."


Kuva Lisa Lehmannista


Samaisessa Meriauran positiolistassa mainitaan myös Pamelan olevan 'poistettu aktiivikäytöstä' ja nyt makuutuksessa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Teemu Knuutila

#4
Niin, Pamelalle tuli 30 vuotta täyteen, tämä saattaa hankaloittaa luokitusta ja siten lastin saantia...
Vaikka muuten luulisi aluksen olevan kunnossa, peltiä siihen tunnetusti on vaihdettu runsaasti vuosien varrella. Muutenkin kokonsa puolesta se voi seilata pienellä miehistöllä, ilman luotsia jne. eiköhän Pamela löydä "uuden" kodin jostakin... Kun vielä kulutuskin on nimellistä, ei liene vaikea arvata, että kiinnostusta purtiloon luulisi löytyvän, kyse on toki hintalapusta. Kyllä yli 30 v aluksen voi edelleen luokitella, riippuu kunnosta kannattaako...?


Anders Isaksson

Lainaus käyttäjältä: Teemu Knuutila - 24.12.2008, 15:30:06
Niin, Pamelalle tuli 30 vuotta täyteen, tämä saattaa hankaloittaa luokitusta ja siten lastin saantia...
Kyllä yli 30 v aluksen voi edelleen luokitella, riippuu kunnosta kannattaako...?


Vaikka ikä ei sinänsä estäisi aluksen luokitusta niin 30 vuoden ylittäminen on monen vakuutusyhtiön ja siten pakostakin myös rahtaajien osalta pidetty kriittisenä virstanpylväänä. Joidenkin lastien kohdalla jo yli 15 vuotias alus voidaan pitää "yli ikäisenä", joissain taas 20 tai 25 tapauksesta riippuen. Useimmiten näissä tapauksissa voidaan kuitenkin vielä kiertää ongelma ottamalla lisävakuutus joko rahtaajan tai varustamon puolesta mutta 30 vuoden täyttyessä monen lastin kohdalla seinä nousee yksinkertaisesti pystyyn, alusta ei monesti enää hyväksytä ko. hommiin. Tässäkin suhdanteilla on selvä vaikutus, jos markkinoilla menee lujaa ja vapaata kalustoa löytyy niukanlaisesti moni rahtaaja saattaa hyväksyä vanhempaakin kalustoa, päinvastaisissa tilanteissa taas aluksen työllistäminen on taatusti entistä haastavampaa.

Timo Lehtinen

Kati ällä näyttää jatkavan toistaiseksi vanhalla Kyproksen lipulla. Onko toiveita saada alus vaikka Suomen lipulle?
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Pekka Laakso

#7
Tuskin, sillä on saksalaisomistuksessa:

Search for Owner
     MS "Langballig" Schifffahrstsgesellschaft mbH & Co. KG

Schaarsteinwegsbrücke 2
20459 Hamburg
Federal Republic of Germany


Manager
     Brise Bereederungs GmbH & Co. KG

Schaarsteinwegsbrücke 2
20459 Hamburg
Federal Republic of Germany


https://www.gl-group.com/register/index.jsp?STyp=204&RegNo=94152
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Vuoden vaihteessa Meriauralle on tullut kolme alusta lisää rahtaukseen: Banier (3600 dwt), Tanja (4400 dwt, Lillgaardin omistama) ja Adele (3000 dwt). Kati L:n rahtaus päättyi jo aiemmin.

Banier
Tanja
Adele

Tietoja myös Meriauran nettisivuilta.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Kullervo Sonninen

Meriauran fleettiin on jo jonkin aikaa kuulunut myös kaljaasi Inga-Lill, jonka aiempi omistajataho on nykyään usein kauppalehden protestilistalla.

Pekka Laakso

Meriauran yhteistyökumppani Helmer Lundström Oy Ab on hankkinut Tanskasta Jytte Bres -nimisen coasterin, ja se tullaan rahtaamaan pitkällä sopimuksella Meriauralle. Alus on saamassa Suomen lipun kutsulla OJOX, ja uusi nimi tulee olemaan Antonia.

Lähteenä Meriauran kotisivut ja Vesseltracker (haku Meriauran ilmoittaman IMO-numeron perusteella).
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.


Juhani Mehto

Tähän topiciin voitaneen lisätä tieto, että Mirva kulkee nykyään Suomen lipulla, kutsunaan OJPE. Vaihto on tapahtunut ilmeisesti loppusyksystä.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 10.02.2012, 14:01:24
Tähän topiciin voitaneen lisätä tieto, että Mirva kulkee nykyään Suomen lipulla, kutsunaan OJPE. Vaihto on tapahtunut ilmeisesti loppusyksystä.
Nopeasti poistui sitten Suomen lipun alta: MarineTrafficin mukaan päätynyt Barbadoksen lipulle nimellä Brothers Way. Kuvien mukaan vaihto tapahtunut Rotterdamissa huhtikuun 17.-20. päivien välillä.
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Meriaura on rahdannut myös Adelen siskon, Carinan. Sydland puolestaan näyttää poistuneen aluslistalta.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.