Uusi laiva Meriauralle

Aloittaja Wirrankosken Rami, 05.03.2007, 17:37:40

« edellinen - seuraava »

Juhani Mehto

Meriaura on näemmä rahdannut lähiaikoina 4800 dwt:n Flex Kestonin.

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 14.01.2016, 23:18:08
Nyt Meriaura myös tiedottaa virallisesti uusista rahtauksista kotisivuillaan
Näistä aluksista luovuttiin samalla, kun omat Eeva VG ja Mirva VG valmistuivat.

Meriauran liikenteessä nyt olevat alukset
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

#31
Nina on ilmeisesti myyty, sillä Meriaura väittää laivan vaihtavan nimeään Rinalandiksi (mainittu kutsu viittaa Latvian lippuun). AIS mukaan yhä Nina-nimisenä Bekkerissä.

http://meriaura.fi/positiolista

Edit: http://meriaura.fi/yritys/ajankohtaista/m_v_ninalle_uusi_omistaja_ja_nimi.922.news
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.


Juhani Mehto

Meriaura on rahdannut ruotsalaistaustaisen 3050 dwt:n irtolastialus Swe-Bulkin hiljattain, kertoo Sjöfartstidningen. Lisäksi aluslistalta löytyy jo pitempään rahdattuna olleen Stenbankin sisaralus Skagenbank - en nyt muista, onko tämä uusi rahtaus vai ei.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Meriaura on rahdannut hiljattain myös Briesen omistamat 2950 dwt:n sisaralukset (ja jo aiemmin rahdattuna olleen Nikar G:n siskot) Barbarossan ja Störtebekerin.

http://meriaura.fi/laivat
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

#35
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 16.11.2017, 14:28:46
Meriaura on rahdannut hiljattain myös Briesen omistamat 2950 dwt:n sisaralukset (ja jo aiemmin rahdattuna olleen Nikar G:n siskot) Barbarossan ja Störtebekerin.

http://meriaura.fi/laivat
Samalla kun pitkään Meriauralle kulkenutta tonnistoa siirtyy ESL Shippingin uuteen pienempien aikarahdattujen alusten liiketoimintaan. Kahden Baltic Skipper -sarjan alusten lisäksi myös Capella on siirtynyt Meriauralta ESL Shippingille.

http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=18037.0
https://www.eslshipping.com/en/fleet/ships/
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#36
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 17.11.2017, 03:29:47
Samalla kun pitkään Meriauralle kulkenutta tonnistoa siirtyy ESL Shippingin uuteen pienempien aikarahdattujen alusten liiketoimintaan. Kahden Baltic Skipper -sarjan alusten lisäksi myös Capella on siirtynyt Meriauralta ESL:lle.
Ja nyt myös Capellan sisko Delfin on vaihtanut Meriauralta ESL Shippingin rahtaukseen.

https://www.eslshipping.com/en/news/esl-shipping-successfully-entered-smaller-vessel-class

http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=18037.0
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 13.09.2018, 16:08:02
Aalto Shippingille tulossa Airisto-niminen rahtialus.

Sjöfartstidningen vahvistaa, ja kertoo aluksen menevan Meriauran rahtaukseen:
https://www.sjofartstidningen.se/aalto-shipping-koper-sitt-tredje-fartyg/
Aallon Airistosta Meriauralle normaalia suurempi rahtauslaiva. Ohessa virallista tiedotetta:
Meriauran tiedote
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Aleksi Lindström

#38
Meriaura Group (VG-Shipping Oy) ostaa kaksi alusta saksalaiselta varustamolta:

NEMUNA - uusi nimi AAVA VG
VISURGIS - uusi nimi LOTTA VG

https://www.aamuset.fi/uutiset/4120444/Meriaura+Group+ostaa+kaksi+rahtialusta

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Aleksi Lindström - 15.10.2018, 16:06:04
Meriaura Group (VG-Shipping Oy) ostaa kaksi alusta saksalaiselta varustamolta:

NEMUNA - uusi nimi AAVA VG
VISURGIS - uusi nimi LOTTA VG

https://www.aamuset.fi/uutiset/4120444/Meriaura+Group+ostaa+kaksi+rahtialusta
Tuosta uutisesta että sen pohjana käytetystä Meriauran virallisesta tiedotteesta mielenkiintoinen poiminta:

"Aluksilla tulee ainakin toistaiseksi säilymään Kyproksen lippu."

Liekö samat syyt taustalla kuin Aspolla Portugalin lipun suhteen?

http://meriaura.fi/yritys/ajankohtaista/meriaura_group_ostaa_kaksi_4100_dwt_n_rahtialusta.1149.news
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#40
https://meriaura.fi/positiolista

Näkyy ilmestyneen pari uutta isompaa alusta: uusi Antonia ja Antje. Tiedotteita odotellessa.

Saksalaisten mukaan tuo italialainen Wagenborg-tyyppinen, mutta kahdella nosturilla varustettu Pietro Benedetti olisi ostettu Suomeen. Liekö tuo suurempi noista?
https://www.vesseltracker.com/en/Ships/Pietro-Benedetti-9580780.html

Tuo Antje saattaa hyvinkin silti olla oheinen saksalaistaustainen Antje, ainakin Meriauran aiempien positiotietojen, sekä aluksen määränpään nojalla...
https://www.vesseltracker.com/en/Ships/Antje-9570620/gallery/1205427

Vanha Antonia jo vaihtanut nimeään Prima Vikingiksi.
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Pietro Benedettistä tullut eilen tuo uusi Antonia. Kutsu: OJSR, MMSI: 230682000

Ålands Sjöfart uutisoi aiheesta:

https://www.sjofart.ax/nyheter/helmer-lundstrom-kopte-nytt-fartyg

Meriauran rahtaukseen tulee tämän uuden Antonian lisäksi todellakin yllämainittu saksalaisomisteinen Antje.
"Antonia ska gå under charter för Meriaura som även tycks ha gjort klart med hyra av tyska M/S Antje på 7.984 DWT. Hon finns just nu utanför Casablanca på väg till Fredericia."
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Meriaura ilmoitti tänään instagramissa aikarahdanneensa 3850 dwt:n irtolastialus Travetalin.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Nyt myös Rauma Catan viime vuonna Suomen lipulle ostama kansilastialus Enough Talk löytyy Meriauran laivalistasta ja on näemmä aikarahdattu.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Ja ihan virallista tiedotettakin pukkaa:
https://meriaura.fi/meriauralle-lisaa-aluksia-uuteen-kokoluokkaan-ja-erikoislastien-kuljettamiseen

Lainaus:
"M/S Enough Talkon samantyyppinen ja -kokoinen erikoislastien kuljetukseen soveltuva kansilastialus kuin Meriauran tutut kansilastialukset Aura ja Meri. Enough Talkin rahtaus kasvattaa merkittävästi Meriauran lastikapasiteettia ja asemaa erikoislastien kuljettajana Pohjois-Euroopan alueella.Kapasiteettilisäys tuo palveluun lisää joustavuutta ja mahdollistaa myös osan kaluston sitomisen pitkäaikaisempiin projekteihin tai aikarahtauksiin.

Erikoislastikuljetuksiin soveltuvat myös monitoimialukset M/S Antonia (ex. Pietro Benedetti) sekä M/S Antje, joissa molemmissa on kaksi raskasnostoihin soveltuvaa nosturia. Alukset on varustettu välikansilla ja niiden nostureilla voidaan käsitellä jopa 160 tonnin painoisia kappaleita. Alusten pituus mahdollistaa esimerkiksi viime vuosina huomattavasti kasvaneiden tuulivoimaloiden osien, kuten pitkien siipien kuljetuksen. Nämä lastikapasiteetiltaan n. 8500 ja 7900 tonnin ja 12.000 kuutiometrin alukset soveltuvat hyvin myös bulk-lastien kuljettamiseen. Uusilla sopimuksilla Meriaura vahvistaa tonnistonsa lukumäärää uudessa, aikaisempaa suuremmassa 8000 lastitonnin alusluokassa, johon kuuluu entuudestaan viime syksynä rahdattu M/S Airisto.

Meriauralle perinteisempään kokoluokkaan on laivastosta poistuneiden aikarahtialusten tilalle aikarahdattu 3900 lastitonnin M/S Travetal ja Alstertal."
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.