Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta

Aloittaja Risto Brzoza, 24.06.2007, 07:28:38

« edellinen - seuraava »

Arlanda

Joo, ja ei ainakaan varmasti Suomen lipun alla tule seilaamaan! Eiköhän perässä liehu esim. joku Panaman lippu ja kansalaisuuksia laivalla töissä 10 erilaista taas.
Se taas siitä suomalaisesta merenkulusta! Finnlines voisi vaihtaa nimekseen vaikka PolishLines, ei toi Finnlines oikein enää kuvaa
sitä, mitä se ennen oli.
No mutta, että tätä mieltä. Ja voisin kertoa vaikka kuinka paljon, mutta jätän tähän.

Wirrankosken Rami

Hienoa on tosin se, että Finnlinesin nimi on säilynyt tähän päivään saakka, olkoonkin ulkomaisessa omistuksessa ja olkoonkin laivojen perässä mikä tahansa lippu. Alukset osataan silti yhdistään Suomeen!

PS. edellinen kirjoittaja jos ystävällisesti lisäisi sukunimensä kokonaan (säännöt!). Suomessa ei liene sukunimenä kenelläkään pelkkää L-kirjainta? ;D

Risto Brzoza

Lainaus käyttäjältä: Janne L - 21.08.2007, 17:28:36
Joo, ja ei ainakaan varmasti Suomen lipun alla tule seilaamaan! Eiköhän perässä liehu esim. joku Panaman lippu ja kansalaisuuksia laivalla töissä 10 erilaista taas.
Se taas siitä suomalaisesta merenkulusta! Finnlines voisi vaihtaa nimekseen vaikka PolishLines, ei toi Finnlines oikein enää kuvaa
sitä, mitä se ennen oli.
No mutta, että tätä mieltä. Ja voisin kertoa vaikka kuinka paljon, mutta jätän tähän.

Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 21.08.2007, 17:40:44
Hienoa on tosin se, että Finnlinesin nimi on säilynyt tähän päivään saakka, olkoonkin ulkomaisessa omistuksessa ja olkoonkin laivojen perässä mikä tahansa lippu. Alukset osataan silti yhdistään Suomeen!

PS. edellinen kirjoittaja jos ystävällisesti lisäisi sukunimensä kokonaan (säännöt!). Suomessa ei liene sukunimenä kenelläkään pelkkää L-kirjainta? ;D

Yes, full name, please ! And why not to say more ?

I hope that "valvojat" will do something about it.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Janne L - 21.08.2007, 17:28:36
Joo, ja ei ainakaan varmasti Suomen lipun alla tule seilaamaan! Eiköhän perässä liehu esim. joku Panaman lippu ja kansalaisuuksia laivalla töissä 10 erilaista taas.
Larpataan nyt vähän Ramia vaikka herra ehti jo itsekkin painavan sanansa sanoa... Finnlines sattuu olemaan ainoa suurempi varustamo joka on viimeisen 15 vuoden aikana liputtanut laivojaan Suomeen, sen sijaan että laivat laivat olisivat päätyneet Kongon rekisteriin. Niinsanotusti suomalaiset Viking, Silja, Eckerö ja Birka ovat kaikki liputtaneet "suomalaiset" laivansa joko Mariehamniin tai Eckeröön, kun taas useamman Finnlinesin aluksen perässä komeilee Suomen ansiokkaan pääkaupungin kaunis nimi. Ja näihin helsinkiläsiin laivoihin kuuluvat kolme firman viidestä uusimmasta aluksesta.

Jari Nieminen

Finnlinesilla on yli puolet aluksistaan muun kuin Suomen lipun alla, mutta veikkaan että osa näistä uusista tulee Suomen lipun alle. Huom! Maarianhamina ja Eckerö on yhtälailla suomessa kuin Utsjoki ja Helsinki.

Joku heitti aiemmin että pari näistä uusista tulisi Hki-Trave reitille korvaten Transeuropan ja Finnhansan, mahdollista mutta kolmella Star-luokan aluksella pystytään täyttämään kuljetusten tarve ko. reitillä.

Onko mahdollista että Finnlines iskee kultasuoneen Hki-Tall reitillä. Reitillä ei ole tällä hetkellä kuin Translandia, joka pystyy kuljettamaan IMO-lastia. Finnoakhan on tulossa reitille vuoden alusta, mutta tuleeko Finnlinesin rahtauksessa vai Ahtelan liikenteessä?

Pekka Laakso

#20
Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 21.08.2007, 19:08:08 Finnlines sattuu olemaan ainoa suurempi varustamo joka on viimeisen 15 vuoden aikana liputtanut laivojaan Suomeen, sen sijaan että laivat laivat olisivat päätyneet Kongon rekisteriin. Niinsanotusti suomalaiset Viking, Silja, Eckerö ja Birka ovat kaikki liputtaneet "suomalaiset" laivansa joko Mariehamniin tai Eckeröön, kun taas useamman Finnlinesin aluksen perässä komeilee Suomen ansiokkaan pääkaupungin kaunis nimi.
Kalle ID lienee jättänyt mainitsematta varustamoista ESL Shippingin ja jo kentältä poistuneen Engshipin, jotka liputtivat hankintansa Suomeen viimeisten 15 vuoden aikana Finnlinesin lisäksi.

Ai niin, eihän noilla ferryjä ollutkaan... ::)
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 21.08.2007, 19:08:08
Larpataan nyt vähän Ramia vaikka herra ehti jo itsekkin painavan sanansa sanoa... Finnlines sattuu olemaan ainoa suurempi varustamo joka on viimeisen 15 vuoden aikana liputtanut laivojaan Suomeen, sen sijaan että laivat laivat olisivat päätyneet Kongon rekisteriin. Niinsanotusti suomalaiset Viking, Silja, Eckerö ja Birka ovat kaikki liputtaneet "suomalaiset" laivansa joko Mariehamniin tai Eckeröön, kun taas useamman Finnlinesin aluksen perässä komeilee Suomen ansiokkaan pääkaupungin kaunis nimi. Ja näihin helsinkiläsiin laivoihin kuuluvat kolme firman viidestä uusimmasta aluksesta.

Mites Neste?
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Miran Hamidulla

Suomalaisia varustamoja ja niiden laivojen kotisatamia voi varmaan etsiä vaikka kuvitetusta laivaluettelosta. Tässä topicissa voitaisiin vähitellen palata aiheeseen.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Miran Hamidulla

Finnlinesin tiedote aiheesta:


Aug 24, 2007

Finnlines investing in new roro vessels

Finnlines Plc  Stock Exchange Release 24 August 2007



FINNLINES INVESTING IN NEW RORO VESSELS



Finnlines has today ordered six new roro vessels

from the Chinese Jinling shipyard.

Each of the vessels will have about 3,200 lane meters and

the speed will be 20 knots.

The contract price is around EUR 240 million and the vessels are to be delivered during 2010-2011.

The vessels will form an essential part of Finnlines ice-classified core fleet.



Finnlines Plc


Christer Antson

President and CEO
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kristian Lampio

Finnlines hankkii Kiinasta kuusi laivaa
Perjantai 24.08.2007 klo 11:29 (päivitetty pe 12:30) Kauppalehti Online
Varustamoyhtiö Finnlines on vahvistanut laivatilaukset Kiinasta. Yhtiö tilaa Jinling-nimiseltä telakalta kuusi uutta roro-alusta. Tilauksen arvo on noin 240 miljoonaa euroa.

Kunkin aluksen rahtikapasiteetti on noin 3 200 kaistametriä ja nopeus 20 solmua.

Laivat toimitetaan vuosien 2010-2011 aikana, ja ne tulevat olemaan olennainen osa Finnlinesin jäävahvistettua laivastoa.

Päivän Kauppalehti kertoi, että Finnlines on eri lähteiden mukaan tilaamassa kuutta laivaa kiinalaiselta telakalta. Varustamon hallituksen puheenjohtaja, norjalainen Jon-Aksel Torgersen sanoi lehtijutussa, että tilauksesta käydään keskusteluja, ja mikäli uusien laivojen hankinta käy toteen juuri Kiinasta, nousee yhdeksi ratkaisevaksi tekijäksi edullisempi hinta verrattuna eurooppalaisiin telakoihin


http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=4928

Kille


Pekka Laakso

Sehän oli kattava artikkeli näistä uusista ro-roista. Että halpoja laivoja Kiinasta, no toivotaan, että Finnlines valvoo laivoja paremmin rakennusaikanaan kuin ruotsalaiset tms. aiempien Jinlingien aikoihin. Ainakin luottavat artikkelin mukaan telakan laatuun. Ja jos tuo kuvateksti pitää paikkansa, alukset tulevat siis olemaan jotakuinkin Millin ja Pulpin kaltaisia. :)

Tosin, onpa tutunnäköinen kuva Millistä... Nyt pitää tarkistaa arkisto! :o
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 25.08.2007, 12:28:39
Sehän oli kattava artikkeli näistä uusista ro-roista. Että halpoja laivoja Kiinasta, no toivotaan, että Finnlines valvoo laivoja paremmin rakennusaikanaan kuin ruotsalaiset tms. aiempien Jinlingien aikoihin. Ainakin luottavat artikkelin mukaan telakan laatuun. Ja jos tuo kuvateksti pitää paikkansa, alukset tulevat siis olemaan jotakuinkin Millin ja Pulpin kaltaisia. :)

Tosin, onpa tutunnäköinen kuva Millistä... Nyt pitää tarkistaa arkisto! :o
Kovana talvena 2002/2003 hajosi Finnhawk ainakin kahdesti ruorikoneistaan.
Nesteen surullisenkuuluisat"kiinanrakenteet" taisivat olla Jinlingilta.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Juhani Mehto

SST:n mukaan Finnlinesin rollareihin asennetaan luovutuksen jälkeen kuhunkin 5.500 m2:n autokansi. Asennuksen suorittaa MacGregor.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Jan Holm

Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 20.08.2007, 18:35:42
No huh! Kiinan telakoihin siis vielä luotetaan. Kokemukset edellisistä lautoista lienevät sittenkin olleet hyviä?

No niin kyllä kannattaa tilata kiinasta! Stena forecaster ja forerunner on myös rakennettu kiinassa ja niisä oli töissä hitsareita monta viikkoa kun  kiinan ihmeet meinas katketa kun oli pahoja murtumia alaruuman laipioissa ja hitsauksia ratkeillut!
Kysyin förstiltä ja poosulta(ruotsalaisia) et minkä takia se valmistus telakan hieno kuparitaulu on piilotettu kaiken romun taakse on jo aivan mustunut koska yleensä se kiiltää ja on näkyvällä paikalla??? Ai niin mutta siinähän lukee made in china joten ymmärrän kyllä tokaisin ja arvatkaa svenskien ilmeitä :beer: