St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Jussi Lampinen

Tän päivän Ilta-Sanomissa juttua, että St. Peter line niminen firma alkaa järjestämään risteilyjä Pietariin ja laivakin on ennestään tuttu ex Finlandia http://www.iltasanomat.fi/matkailu/uutinen.asp?id=1876469

Timo Tuomivirta

#1
Lainaus käyttäjältä: Jussi Lampinen - 18.01.2010, 09:38:38
Tän päivän Ilta-Sanomissa juttua, että St. Peter line niminen firma alkaa järjestämään risteilyjä Pietariin ja laivakin on ennestään tuttu ex Finlandia http://www.iltasanomat.fi/matkailu/uutinen.asp?id=1876469

Artikkelissa mainitaan, seuraavaa: Laivalle mahtuu myös 395 autoa.

Jos en nyt ihan väärin muista niin eikös henkilöautojen kuljettaminen laivalla ole Federaation puolella "ei onnistu" tilassa vielä (2010 alku)?

Eikös ainakin uudesta Morskoi Fasadin satamasta puutu läpivalaisu yms. autoille vielä?

Ilmeisesti  laiva seilaa Venäjän lipun alla?

Mistähän on suunniteltu lähteväksi Helsingin suunnassa? Varmaan tälläkertaa aiotaan ottaa  rekkoja kyytiin?

Ohessa saman aiheen linkki naapureilta: http://www.infoflotforum.ru/index.php?showtopic=29487

Käännettynä

Matti Holmström

saas nähdä miten käy tälle yritykselle... toivottavasti hyvin.  Olisi hauska päästä "Finlandialle" pitkästä aikaa...

Tässä pienen etsinnän jälkeen firman sivut...  http://stpeterline.com/

Jukka Rissanen

#3
Tänne pitää kyllä nyt mennä ihan ensimmäisten joukossa, että eivät taas ehdi lopettamaan liikennettä ennekuin meikäläinen herää....

Lainaus käyttäjältä: Jussi Lampinen - 18.01.2010, 09:38:38
Tän päivän Ilta-Sanomissa juttua, että St. Peter line niminen firma alkaa järjestämään risteilyjä Pietariin ja laivakin on ennestään tuttu ex Finlandia http://www.iltasanomat.fi/matkailu/uutinen.asp?id=1876469

Ja samalla pääsee näkemään Finlandian! Ihan nostalgiset muistot heräävät. Onhan se vähän suorakulman kanssa piirretty, mutta jätti aikoinaan teinipojan mieleen mukavia muistoja.. :D

Toni Redsven

Mahtaakohan ko viisumi vapaus koskea kaikkia vai vain naapuri maasta käsin toimivia yrityksiä. Monesti on huomattu että naapurille laillinen toiminta tehdään meikäläiselle mahdottomaksi...

Mutta kiva ajatus ja toivottavasti toimii ja ennenkaikkea, toivottavasti on niin kannattavaa että vaikkapa tämä punainen laivasto saisi mahdollisten uudis rakenteiden myötä tuolle linjalle suomalaisen vastineen. Voisi vetää paremmin ainakin meikäläistä. Tosin, tuokin varmasti pitää käydä kokeilemassa jos vain saavat naapurin päähän tehtyä kattavat kiertoajelut, suomalaisella oppaalla. Tai edes suomen kielisellä.

Kristian Lampio

Vanha Finlandia siis tulossa takaisin Suomeen ja Helsinkiin :thumb: Mukava ja hieno asia että reitti taas avataan, mutta uskon vähän että projekti kaatuu samanlailla kuin Stella Linesilla... Toki Venäläisten matkat Suomeen on nousussa joten sieltä suunnalta kiinnostusta voi olla enemmän. Aika yllätyksenä tuli että reittiä lähdetään jälleen kokeilemaan ja laiva valintakin yllätys hyvässä mielessä.

Repe

Lainaus käyttäjältä: Kristian Lampio - 18.01.2010, 15:31:21
Vanha Finlandia siis tulossa takaisin Suomeen ja Helsinkiin :thumb: Mukava ja hieno asia että reitti taas avataan, mutta uskon vähän että projekti kaatuu samanlailla kuin Stella Linesilla... Toki Venäläisten matkat Suomeen on nousussa joten sieltä suunnalta kiinnostusta voi olla enemmän. Aika yllätyksenä tuli että reittiä lähdetään jälleen kokeilemaan ja laiva valintakin yllätys hyvässä mielessä.

Vähän olen skeptinen tämän projektin suhteen enkä osaa päättää, onko tällä paremmat vai huonommat mahdollisuudet pärjätä kuin Stellalla.. Se, että yritys on venäläinen tuo mukanaan nimittäin etuja ja haittoja - etuina varmasti helpommin hoituvat järjestelyt viranomaisten kanssa(ettei käy kuten Operalle aikoinaan, kun viisumivapaus poistettiin), haittoina esimerkiksi suomalaisten epäilys venäläistä laivavarustamoa kohtaan ja ehkäpä vakavaraisuuus(?).

Mutta jos laiva ja palvelut sillä on hyvät. Täytyypä kehua jälleen Pietaria hienona kaupunkina, ainakin 5 kertaa hienompana kuin Tukholmaa tai Tallinnaa. Kokeilemaankin tuota reittiä lähden varmasti, jos laiva ja palvelut on hyvät sekä hinta on kohdallaan. :)

Tilaahan tuolle yhteydelle löytyisi Etelä-Satamasta, minne pääseminen on kyllä yksi elinehto tuolle linjaliikenteelle suomalaisten matkustajien kannalta. Tilaa löytyy niin Olympiaterminaalista, Makasiiniterminaalista(taitaa Finlandia mahtua kaijaan?), Kanavaterminaalista(hotellihankekin taisi kaatua) ja XPRSin kaijasta Katajanokalta jos aikataulutus niin hoidetaan. Esimerkiksi saapuminen Helsinkiin 12:00 ja lähtö 18:00.

Lassi Liikanen

Lainaus käyttäjältä: Reima Metsäranta - 18.01.2010, 15:52:35
Tilaahan tuolle yhteydelle löytyisi Etelä-Satamasta, minne pääseminen on kyllä yksi elinehto tuolle linjaliikenteelle suomalaisten matkustajien kannalta. Tilaa löytyy niin Olympiaterminaalista, Makasiiniterminaalista(taitaa Finlandia mahtua kaijaan?), Kanavaterminaalista(hotellihankekin taisi kaatua) ja XPRSin kaijasta Katajanokalta jos aikataulutus niin hoidetaan. Esimerkiksi saapuminen Helsinkiin 12:00 ja lähtö 18:00.
Mutta toinen asia tässä on edelleen se, että onko satamalaitos tai kaupunki halukas saamaan lisää rekkarallia keskustaan. Toisinsanoen, saako tämä uusi liikennöitsijä liikennöidä Eteläsatamaan vai heitetäänkö Länsisatamaan taikka peräti Vuosaareen. Länsisatamasta löytyy toki se satunnaisessa käytössä oleva entinen Tallinkin päiväristeily-kaija (Norsun/BP:n takana).

Onko tämä kys. yritys muuten venäläinen, itse kertovat nettisivuillaan olevansa "EU:ssa perustettu"? Venäjähän ei unioniin kuulu..
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Toni Redsven

Ollaanko laivalle edes tuomassa rekkoja? Jotenkin rivien välistä jäi kuva että olisi ainakin pää painoltaan risteily voittoinen viritelmä. Ja sen verran muistelen tytön tarhakaverin isän lausahduksia että ei ole tulossa rekkoja jos aikoo ytimessä olla. Samainen kaveri esti juurikin stellan rekka rahdin. Ja en usko että on mielipiteitään muuttanut, joten tuskin siis ainakaan ytimestä saa rekka parkki paikkaa.

Timo Tuomivirta

#9
Lainaus käyttäjältä: Matti Holmström - 18.01.2010, 12:26:46
saas nähdä miten käy tälle yritykselle... toivottavasti hyvin.  Olisi hauska päästä "Finlandialle" pitkästä aikaa...

Tässä pienen etsinnän jälkeen firman sivut...  http://stpeterline.com/


Tuolla alhaallahan näkyy Inflot eli sama firma jolla ? oli? Siljan kanssa aikoinaan .ko linjalla liikennettä. Taitaa olla sama koalitio (Pietarin kaupunki, matkustajasatamaa ylläpitävä Morskoi Voksal ja Inflot) asialla mikä  puuhaili Julian liikenteen pelastamista

Mielenkiintoista nähdä missä terminaalissa Helsingissä ja Pietarissa toimivat: Helsingissä rekkaralli on oikein erikseen kielletty ja Pietarin keskustassa on aina äärimmäinen ruuhka eli propka: siellä ei saa laivaa välttämättä tyhjennettyä

Timo Selkälä

#10
Lainaus käyttäjältä: Lassi Liikanen - 18.01.2010, 15:57:36
Onko tämä kys. yritys muuten venäläinen, itse kertovat nettisivuillaan olevansa "EU:ssa perustettu"? Venäjähän ei unioniin kuulu..

Onhan venäläiset perustaneet muitakin yrityksiä EUn alueelle.

Huomasitte varmaankin tuon tekstin olevan hiukan "tönkkö". Joku venäläinen kääntänyt? Silti, parannusta tapahtunut sitten Alienin "suomenkielen"!
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Lassi Liikanen - 18.01.2010, 15:57:36
Onko tämä kys. yritys muuten venäläinen, itse kertovat nettisivuillaan olevansa "EU:ssa perustettu"? Venäjähän ei unioniin kuulu..
Ainakin nyttemmin sivulla lukee "EU:ssa rekisteröity", mikä ei siis käytännössä tarkoita yhtään mitään. Ja mitä tulee Inflotiin, samaisen sivun alalaidassahan lukee "Inflot Worldwide as agents only". Inflotin omien sivujen mukaan yhtiö oli agenttina myös Fantaasian, Silja Operan ja Finnjetin Pietarin-liikenteessä.

Juhani Gronlund

Ei varmaankaan autot,rekat ja muu rahti tule olemaan merkittävä tulon lähde st peter linesille eli luultavasti kyseessä on hyvin paljon risteilypuolelle painottuva liikeidea. Jos rekkojen,autojen ja rahdin kuljettaminen olisi järkevää Helsinki -pietari välillä autolautalla niin sitenhän olisi myös autolautta liikenne Vaasan ja Turun välillä kannattavaa ja järkevää. Helsingistä pietariin kestäisi laivalla n. runsaat 11 tuntia , kun taas  Pietarista Tallinna rekalla runsaat 5  n.tuntia ja sitten vain laivalla yli Helsinkiin. Reitti siis muistuttaa ns. rannikkoreittiä joka on perusteltua vain  jossain Norjan ja Chilen rannikolla missä sama matka maanteitä pitkin olisi pitkäkestoinen ja paljon polttoainetta vievä projekti.

Toivottavasti remontoivat ex Finlandian sellaiseksi että sille riittää risteilyasiakkaita vuoden ympäri. Ratkaisevaa voi olla tietenkin se että kuinka paljon laivaan saadaan venäläisasiakkaita,koska voi olla että pälkällä suomalaismatkustajilla ei toimintaa saa kannattavaksi. Ehkä Tukholma -  Pietari risteilyt olisivat parempi vaihtoehto,koska ruotsalaiset ovat enemmän risteilykansaa ja käyttävät enemmän rahaa laivassa palveluihin kuin suomalaiset. esim: Cinderella risteilyt ovat lähes täyteen muukattuja ympärivuoden ja taitaa myös Birkan risteilijälle riittävän Ruotsalaisia risteilyasiakkaita vuodesta toiseen.

Jani Nousiainen

Koko keula on uusittu siitä jo toisen kerran. On ainoastaan perästä lastattava.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Turo Mannila

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 19.01.2010, 01:02:59
Koko keula on uusittu siitä jo toisen kerran. On ainoastaan perästä lastattava.

Minkäs takia keula muuten on uusittu kaksi kertaa?? Asiasta on joskus muuallakin keskustelua mutta syytä ei lukenut.