RCCL:n Icon-luokan risteilylaivat (oli: Royal Caribbean Cruises tilaa...)

Aloittaja Teijo Niemelä, 11.10.2016, 05:01:31

« edellinen - seuraava »

Aleksi Lindström

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 16.06.2023, 09:49:33 Icon of the Seas suuntaa ensimmäiselle merikoeajolleen nyt viikonloppuna, kertoo muun muassa Yle.

Tekniikka & Talous kirjoittaa: "250 800 000 000 000 tonnia painava maailman suurin ja monimutkaisin risteilijä --"

Jep jep!

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 16.06.2023, 09:49:33 Icon of the Seas suuntaa ensimmäiselle merikoeajolleen nyt viikonloppuna, kertoo muun muassa Yle. Luotsilistalla alustava lähtö on laitettu lauantaille klo 18, mutta aika voi vielä muuttua. Toinen koeajo on tulossa näillä näkymin syyskuussa.

Tuulen takia lähtö venyi ja alus lähti koeajolle tänä aamuna klo 07.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 16.06.2023, 09:49:33 Icon of the Seas suuntaa ensimmäiselle merikoeajolleen nyt viikonloppuna, kertoo muun muassa Yle. Luotsilistalla alustava lähtö on laitettu lauantaille klo 18, mutta aika voi vielä muuttua. Toinen koeajo on tulossa näillä näkymin syyskuussa.
Tämän laivan vois kyllä liittää tuonne rumimmat laivat osioonkin.

Kai Heino

Keskeneräistä ei kannata arvostella. Lopullinen väritys voi tehdä paljon hyvää.
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Kai Heino - 21.06.2023, 23:26:38 Keskeneräistä ei kannata arvostella. Lopullinen väritys voi tehdä paljon hyvää.
Kyllä se tulee noista laivan muodoista. Keulan, etuosan ja yläkannen muodot yhdistettynä korsteeneihin. Tulee lähinnä mieleen jokin nosturiproomu :)

Petteri Lyysaari

Näkyy kaasunbunkrausalus Kairos olevan Icon of The Seasin kyljessä eli ilmeisesti aluksen poistuminen lämpimämmille vesille alkaa olla käsillä.

Janne-Petteri Kumpulainen

Lainaus käyttäjältä: Petteri Lyysaari - 30.09.2023, 20:14:49 Näkyy kaasunbunkrausalus Kairos olevan Icon of The Seasin kyljessä eli ilmeisesti aluksen poistuminen lämpimämmille vesille alkaa olla käsillä.

Tässä on välissä vielä toiset meritestit, mutta alkuperäinen luovutus Royal Caribbeanille piti ilmeisesti olla tässä kuussa. Vaikea kuvitella että kaikki olisi valmista vielä 26.10 joka oli alunperin merkitty luovutuspäiväksi.

Tuomas Romu

Meyerin somessa oli tieto, että RCCL:n miehistö on muuttanut alukselle. Ei luovutus kovinkaan kaukana voi olla.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 03.10.2023, 07:18:15 Meyerin somessa oli tieto, että RCCL:n miehistö on muuttanut alukselle. Ei luovutus kovinkaan kaukana voi olla.

Miehistö muutti lauantaina 30.9.

Näillä näkymin luovutus on ensi kuun puolivälissä ja alus käy sitten joulukuussa Cadiz'ssa lastaamassa palmut ja muuta tavaraa ennen Atlantin ylitystä. Neitsytmatkahan on vasta 27. tammikuuta.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!

Mika Blomberg

Todella kaunis laiva, uutta muotoilua, nokka etenkin on kaunis sekä tuo dome, vähän eriluokassa painii kun viikkarin tai tallinkin pienet lotjat

Kai Heino

Älkää vain alkako vääntää laivan ulkonäöstä. Kauneus on katsojan silmissä. :)
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Juhani Mehto

#42
Icon of the Seas on luotsilistan mukaan lähdössä alustavasti toisille koeajoille tänä lauantaina 28.10. auringon jo laskettua klo 20. Koeajoille on varattu kymmenen päivää, mutta alus voi tulla takaisin aiemminkin, jos kokeet saadaan suoritettua etuajassa.

Yle kertoo koeajosta

EDIT: Lähtö siirtyi sunnuntaiaamuun 29.10. ja laiva lähti noin 06.30.
EDIT 2: Tuli takaisin 6.11. iltapäivällä.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Risto Harjula

#43
Kävin ottamassa muutaman kuvan: https://laivakuvat.blogspot.com/

Pitääkö paikkansa että tuo keulan muotoilu johtuu siitä, että mahdollisimman suuri laiva saatiin mahtumaan telakka altaaseen?

Hannu Sarell

Lainaus käyttäjältä: Risto Harjula - 16.11.2023, 16:52:16 Kävin ottamassa muutaman kuvan: https://laivakuvat.blogspot.com/

Pitääkö paikkansa että tuo keulan muotoilu johtuu siitä, että mahdollisimman suuri laiva saatiin mahtumaan telakka altaaseen?
Onkohan tuosta pysty keulasta etua kunnon aallokossa. Keula leikkaa suoraan, mutta tuollainen komia kaareva keula kohtaa melkoisen nostavan voiman pystyakselin suhteen?