Tallinkin suunnitelmista

Aloittaja Kai Heino, 21.07.2017, 07:43:33

« edellinen - seuraava »

Kai Heino

Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Marko Mäkelä

Eikös niillä ole suunnitelmissa ostaa P&O Ferriesin lauttaliikenne ja erottaa Tytäryhtiö Silja Tallinkista. Näin mää olen asian ymmärtänyt.

Kalle Id

Aiheesta  on jo yksi ketju: http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=18011.0

P&O:n ostoa suunniteltiin josjus ennen vuotta 2014. Asia tuskin on enää kurantti. Missään ei myöskään ole sanottu, että Silja erotettaisiin omaksi yhtiökseen, ainoastaan että markkinoinnissa Silja ja Tallink erotetaan.

Janne Koskinen

P&O Ferries myytiin silloin 2014 DP-Worldille, joka ei myy P&O ferries varustamoa kuin "ylihintaan" eli se ei ole kaupan.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Johan Snellman

Tere. Katso siitä toisesta ketjusta. DP osti P&O Ferries jo 2006. Missähän tässä keskustelussa mennään?

Joonas Pio


Ilpo Kuivanen

Lainaus käyttäjältä: Joonas Pio - 26.07.2017, 13:16:23
Lisää spekulointia Tallinkin tulevaisuudesta: https://www.arvopaperi.fi/kaikki_uutiset/tallink-on-myynnissa-ostaja-voi-tulla-kiinasta-6664800

Ja jutun kirjoittajana Sami Lotila, joka ei ole mikään maailman luotettavin journalisti.

Tallinkin omistushan on aika mielenkiintoinen: niillä pörssissä välitettävillä osakkeilla ei oikeastaan saa minkäänlaista määräysvaltaa yhtiöön. Omistus on käytännössä kolmen miehen käsissä. Tässä myyntikuviossa voi hyvinkin olla myöskin kyse siitä, että halutaan hakea lisää pääomaa yhtiöön ja antaa myös määräysvaltaa rahan vastikkeeksi.

Pekka Linnainen

Tuorein pikku-uutinen pörssistä. Tallink jatkoi yhä omistamansa entisen Superfast IX:n (Atlantic Vision) rahtausta Kanadaan: https://cns.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=787189&messageId=990190
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Kalle Id

Huhut toisaalta väittävät, että Marine Atlantic olisi hankkimassa korvaajan Atlantic Visionille 2020. Kirettä tosin pitää jos havittelevat uudisrakennetta. Toisaalta se, että rahtaussopimusta jatkettiin vain vuodella viittaisi siihen, että hanke ei ole varma (koska muuten olisi varmaankin jatkettu suoraan 2020 asti).

Kai Heino

Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Pekka Linnainen

Tallink ilmoittaa lopettaneensa uuden strategisen partnerin etsinnän. Toisin sanoen: ostajaa ei ole näköpiirissä. https://www.aripaev.ee/borsiuudised/2018/03/23/infortar-jatkab-tallinki-strateegilise-omanikuna
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri


Kai Heino

Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Joonas Vähämäki

#13
Lainaus käyttäjältä: Kai Heino - 28.02.2020, 17:37:55
Kaupankäynti Tallinkin osakkeilla keskeytettiin pörssissä
https://www.iltalehti.fi/talous/a/a392a3bd-10ca-409e-ae74-4851d740c1f1

Kaippa tämänkin voisi tähän väliin vielä lisätä. Asioilla tuskin on yhteyttä, mutta...

LainaaTallinnan Linnahallin alueelle rakennetaan kansainvälinen konfrenssi- ja konserttikeskus. Aiesopimuksen ovat allekirjoittaneet Tallink-konserni, Tallinnan kaupunki ja Tallinkin pääomistaja Infortar-yhtiö.

https://www.aamulehti.fi/a/a3f4f355-0c65-4bb0-a682-bef811c02189

EDIT: Asioilla oli sittenkin yhteys :D Aamulehden uutinen oli ei-niin-yllättäen torso.

LainaaKeskeytyksen syyksi Tallink-konserni kertoo kirjoittaneensa aiesopimuksen Tallinnan Linnahallin kehittämisestä. Linnahallia rakennetaan Viron suurimman sijoitusyhtiö AS Infortarin sekä Tallinnan kaupungin kanssa.

https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006419886.html

Kalevi Lehto

Hyvä juttu, että viime vuodet aikalailla "pahuuden vallassa" rapistuneelle Linnahallin kiinteistölle vihdoinkin aletaan tehdä korjaustoimenpiteitä ja toisaalta hyvää on myös se, että taustalla on Tallinkin kaltainen merkittävä toimija, niin projekti varmaan myös etenee.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964