MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)

Aloittaja Tuomas Romu, 18.10.2018, 10:22:49

« edellinen - seuraava »

Ilves Valta

Lainaus käyttäjältä:  Sven Liljeström - 01.12.2022, 12:35:09
Voisiko olla niin, että tämä 27 solmua on kauppasopimuksen osana oleva ns. "sopimusnopeus"?
Onko arvelu oikea, vai olenko väärässä, ettei kahden tunnin alitusta tietoisesti ole tehty.
Ainakin kun yleensä luotettavaa Fakta om Fartygiä katsoo niin Starin huippunopeudeksi on ilmoitettu 27,5 ja Megastarin 27 (jo muualle päätyneen Superstarin samoin 27). Näillä spekseillä veikkaisin että 27 on juurikin sovittu laivan normaali matkanopeus.

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Ilves Valta - 01.12.2022, 20:50:18
Ainakin kun yleensä luotettavaa Fakta om Fartygiä katsoo niin Starin huippunopeudeksi on ilmoitettu 27,5 ja Megastarin 27 (jo muualle päätyneen Superstarin samoin 27). Näillä spekseillä veikkaisin että 27 on juurikin sovittu laivan normaali matkanopeus.

IHS:n Sea-webissä on samat numerot määritteen "service speed" alla. Entiselle Superstarille on annettu lisäksi erikseen huippunopeudeksi 29 solmua.

Veikkaan siis, että nuo ovat sopimusarvoja, eivät todellisia merikokeilla saavutettuja huippunopeuksia.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Kai Heino

MyStar lähtenyt Raumalta taas merelle. Jokohan Tallinnaan?
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Kai Heino

Vesselfinderin mukaan edelleen sea trial
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Kai Heino

Reilu vuorokausi taas pyörittiin merellä. Tuleekohan valmista?
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.


Pekka Laakso

Nyt eli perjantaina illalla MyStar on lähtenyt kokonaan Raumalta.
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Kai Heino

Pääsi noin yhden aikaan Tallinnaan kotisatamaan.
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Hannu Sarell

MyStarin eka kääntö meni kai hyvin, kun muutaman minuutin etuajassakin pääsi lähtemään. Tosin taisi olla aika vajaa lastikin. Mukaan taisi tulla noita aiemmalta Starin vuorolta rannalle jääneitä rekkoja. Useampi jäi jumiin tuohon odotusalueelle ja muutama ei sitten päässyt ylemmälle autokannelle vievää ajoluiskaa ylös asti. No lumisade loppui ja saivat aurattua alueen ennen MyStaria, jolle H.Kanter järjesti vastaanottosuihkutuksen.

Ilves Valta

Ulkomatalan nettisivuilla on lyhyehkö esittely Mystarista, kuvat (melkein) kaikista matkustajatiloista ja katsaus siihen, miten laiva eroaa Megastarista: http://ulkomatala.net/ajankohtaista/uutiset/2022/mystar-tuo-lisaa-luksusta-ja-perhe-elamyksia/

Mika Honkonen

Tänään klo 7:30 lähdöllä törmännyt takalulman laituriin tallinnassa. Kuvien mukaan ois vasen takakulma rytyssä. Kummastuttaa että miten voi osua laituriin osumatta muihin aluksiin tallinnan satamassa kun kääntyy niin että keula osoittaa Helsinkiin. Osuma botnicaan ei ole voinut olla kaukana.
"When the weatherman issues a hurricane warning, there's a pretty good chance you're going to get your ass kicked"  Capt. Phil Harris