Toivon mukaan pian tulee Legentin vuoro. Lähivuosina on pinnalle pelastettu S/S Leppävirta, S/S Suvisaimaa. S/S Lokki ja S/S Suursaimaa ovat tukevasti telakalla, rälläkät sekä höylät työssä ahkerassa.
S/S Panun kunnostustyöt myös alullaan. Toivon että Legent palaisi taakaisin kotivesilleen Saimaalle. Ei rantaravintolaksi vaan kulkemalla joko risteily tai tilausliikenteessä, samalla elävöittämään kulullaan suvista järvimaisemaa. Museovirastolla pitäisi taas ryhdistäytyä asian puolesta. Siinä oiva koulutuskohde tulevien aikojen laivankunnostajille. Heitä myös tulevaisuudessa tarvitaan. Edellinen laivankunnostus sukupolvi alkaa pian siirtyä kiikkutuoliin tai "laevan passoojaksi" rantalaitureille. Nyt kulussa olevat laivat tarvitsevat myös katsastushuoltoja, ilman osaavia ammattimiehiä jää lakimääräiset kunnostustyöt tekemättä ja leimat katsastuspöytäkirjaan saamatta. Ilman leimaa ei höyrylaivoilla voi ajaa edes yksitysliikennettä. Huomattava on että höyrykattilan ja koneen katsastaminen on tarkempi juttu kun diesel-koneen vastaava toimenpide. Ottaako Suomen Höyrypursiseura pallon vastaan, heillä eniten näkemystä asian suhteen.