Royal Caribbean tilaa jälleen maailman suurimman risteilyaluksen

Aloittaja Teijo Niemelä, 06.02.2006, 10:28:36

« edellinen - seuraava »

Markus Alander

Lainaus käyttäjältä: Johanna Sivu - 07.10.2006, 18:19:06
Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 07.10.2006, 12:49:49
Eikä ole ihan kiva joutua lillumaan keskellä avomerta jossain pelastuslautassa. Ajtelkaa kun joutuisitte olemaan pelastuslautaalla Itämerellä saatika sitten Atlantilla ym.. ;D

Olet oikeassa. Pelastus veneitä kuuluu riittää jokaiselle, jossain lautalla kun tarpeeksi alkaa porukka huitomaan pakokauhun vallassa niin siinä on kaikki kohta vedessä. Kannatan veneitä.

itseasiassa se lautta ei ole mikään huono vaihtoehto. 150 hengen pelastusvene on jo sinänsä kokemus kun se ahdetaan täyteen.

menee hyvin offtopicisi :)

Joakim Sjöholm

Terve!

Teillä on on paha laskuvirhe,sinänsä isoja pelastusveneijä on tulossa ,mutta muistakaa ettei pelastusveneessä tartte edes olla kone sääntöjen mukaan,et se siitä perämiehen kirjasta.Muutama vene toimii tenderenä ja se ajaa perämies saadakseen lisätunteja seisontapäivänä.Genesikseen liityen aluksen keulassa ja peräässä on molemmin puolon MES-asemat ja niiihin mahtuu 400 ihmistä per asema.400 x 6= 2400 ja veneet 300 x 18= 5400 eli kapasiteettiä on kyllä tarpeeksi.

Markus Alander

#47
Lainaus käyttäjältä: Joakim Sjöholm - 07.10.2006, 21:03:15
Terve!

Teillä on on paha laskuvirhe,sinänsä isoja pelastusveneijä on tulossa ,mutta muistakaa ettei pelastusveneessä tartte edes olla kone sääntöjen mukaan,et se siitä perämiehen kirjasta.Muutama vene toimii tenderenä ja se ajaa perämies saadakseen lisätunteja seisontapäivänä.Genesikseen liityen aluksen keulassa ja peräässä on molemmin puolon MES-asemat ja niiihin mahtuu 400 ihmistä per asema.400 x 6= 2400 ja veneet 300 x 18= 5400 eli kapasiteettiä on kyllä tarpeeksi.

mikököhän laskuvirhe on tehty? ainoa kapasiteetti mikä on laskettu on pelastusveneen kapasiteettii, se sama mikä on nyt viikon aikana postattu 3 kertaa viikon sisään.

voitko kertoa jonkun pelastusvenevalmistajan joka ei asenna konetta?  itselläni ei ole nyt lsa-koodia tarjolla, mutta muistaakseni pelastusveneellä pitää pystyä myös liikkumaan pois laivan vierestä moderate swellissä. muistaisin myös että joskus 70-luvulla tuli pakolliseksi moottori ja polttoainetta kahdeksi vuorokaudeksi. haluan nähdä kun sinä ja 300 amerikkalaista soudatte ilman moottoria, okei ei kaikkien tarvitse olla laidalla soutamassa. eiköhän todettu tässä vaiheessa että siinä pelastusveneessä on moottori, tuskin purjetta löytyy. oletetaan että yksi matkustaja painaisi 80kg, melko optimistinen olettamus kun puhutaan jenkeistä. 80x300=24000kg=24t eli sinulla on jo 24t ihmisiä kyydissä + veneen omapaino äkkiä yli 10t. FRB:llä hinaaminen voi olla myös melko epätoivoista.

joskus näin jonkun esitteen tästä 300 hengen pelastusvene-ehdokkaasta ja small talkissa pohdittiin että saisikohan laivan baarissa kerättyä pisteitä kun kertoo olevansa pelastusvene #10 kapteeni. tämän esitteen mukaan veneessä oli juuri joku 550kw konetehoa. täysin akateemistahan tämä on kun en edes itse muista kuka tuon pelastusveneen valmisti. vaikka nuo veneet sitten olisivatkin sen verran matalakonetehoisia että kukatahansa pelastusvenekurssin käynyt saisi sitä ajaa niin odotan oikeasti innolla pelastusveneharjoituksia noilla veneillä. nykyisilläkin 150 hengen schat & hardingin veneillä bar managerit sun muut merten kyntäjät aiheuttavat jo tarpeeksi vahinkoa ja vaaratilanteita.

Markus Alander

Joakimille suosittelen tutustumista LSA-koodin kappaleeseen 4.6.6. Se löytyy sivulta 30 ja sisältää muun muassa vaatimuksen että pelastusveneessä _pitää_ olla moottori.

Teijo Niemelä

Royal Caribbeanin optio toisesta Genesis-luokan aluksesta umpeutuu tällä viikolla. Joko RCCL saa jatkoaikaa optiolleen, peruuttaa sen tai vahvistaa sen. Kolmas vaihtoehto lienee todennäköisin.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.


Timo Selkälä

#51
Lainaus käyttäjältä: Ville Halonen - 30.03.2007, 05:33:43
Turun Sanomien juttu Genesiksen optiosta:

http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-03-30,104:4:448847,1:0:0:0:0:0:

Jutusta saksittua:
Joko RCCL saa jatkoaikaa optiolleen, peruuttaa sen tai vahvistaa sen. Kolmas vaihtoehto lienee todennäköisin, arvioidaan alan keskusteluissa. Kuulostaa kovasti Teijon kommentilta - joten taas kerran uutisointi tulee netissä olleen keskustelun takia.

Huomatkaa myös että Princess Kaguya-projekti mainitaan jutussa - ja nimi on kirjoitettu perseelleen samalla tavalla kuin FCBSn keskustelussa.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Teijo Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 30.03.2007, 13:06:24
Jutusta saksittua:
Joko RCCL saa jatkoaikaa optiolleen, peruuttaa sen tai vahvistaa sen. Kolmas vaihtoehto lienee todennäköisin, arvioidaan alan keskusteluissa. Kuulostaa kovasti Teijon kommentilta - joten taas kerran uutisointi tulee netissä olleen keskustelun takia.

Huomatkaa myös että Princess Kaguya-projekti mainitaan jutussa - ja nimi on kirjoitettu perseelleen samalla tavalla kuin FCBSn keskustelussa.

Sanottakoon nyt niin, että FCBSweb saa tietoni/arvioni käyttöön ennen Turun Sanomia...  ;)
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Markus Alander


Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Markus Alander - 31.03.2007, 04:13:10
Joko on vedetty nimia paperiin?

Julkaistu 31.3.2007 2:32:46

Genesiksen optio Turkuun ei vahvistunut vielä

Amerikkalaisvarustamo Royal Caribbeanin optio toisesta Genesis-luokan aluksesta ei vahvistunut vielä ennen viikonloppua. Genesis-aluksen projektipäällikön Tom Degermannin mukaan Aker Yards ei kommentoi mitenkään Royal Caribbeanin Genesis-optiota. Ensimmäisen Turun telakalla rakenteilla olevan, 900 miljoonan euron arvoisen Genesiksen RCCL tilasi helmikuussa 2006.


http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-03-31,104:4:449114,1:0:0:0:0:0:

Teijo Niemelä

No nyt on vedetty nimet paperiin, mutta rahoitus puuttuu vielä.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Kimmo Rantanen

Turun telakka pääsee jättiristeilijän tekoon

2.4. 10:08 Royal Caribbean Cruises on tilannut Aker Yardsilta toisen Genesis-tyypin risteilyaluksen. Alus on arvoltaan noin 900 000 miljoonaa euroa ja se painaa 220 000 bruttotonnia.

Jättiristeilijä toimitetaan Aker Yardsin Turun telakalta elokuussa 2010 ja se tietää telakalle 5 800 henkilötyövuotta hommia.

Alussopimus on ehdollinen tilaajan rahoituksen osalta.


Taloussanomat

Teijo Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Rantanen - 02.04.2007, 10:49:35
Turun telakka pääsee jättiristeilijän tekoon

2.4. 10:08 Royal Caribbean Cruises on tilannut Aker Yardsilta toisen Genesis-tyypin risteilyaluksen. Alus on arvoltaan noin 900 000 miljoonaa euroa ja se painaa 220 000 bruttotonnia.

Jättiristeilijä toimitetaan Aker Yardsin Turun telakalta elokuussa 2010 ja se tietää telakalle 5 800 henkilötyövuotta hommia.

Alussopimus on ehdollinen tilaajan rahoituksen osalta.


Taloussanomat

On tainnut aluksen hinta vähän inflatoitua viime vuodesta?  ;)
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

jimsmith

Lainaus käyttäjältä: Teijo Niemelä - 02.04.2007, 11:21:46
On tainnut aluksen hinta vähän inflatoitua viime vuodesta?  ;)

Ihanan kallista.. mutta elämä on  ;)

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Rantanen - 02.04.2007, 10:49:35


Alus on arvoltaan noin 900 000 miljoonaa euroa ja se painaa 220 000 bruttotonnia.

Paitsi että se on ennennäkemättömän kallis, se on myöskin aika painava... Tuosta tulikin mieleen - mitenköhän ihmisen brutto/nettopaino laskettaisiin. Emme tule koskaan näkemään sitä päivää kun kaikki lehdistön edustajat tietävät mikä bruttorekisteritonni on. Toisaalta - onko sillä niin suurta väliäkään.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.