,.

Aloittaja seamanjake, 06.03.2010, 18:30:14

« edellinen - seuraava »

Jussi Mänttäri

Mie voin vastata tähän erään toisen phpBB-pohjaisen palstan modena toimivana.

Eli tässä on käytetty todennäköisesti ketjun jakamistoimintoa, jossa ketjun voi jakaa kahdeksi ketjuksi valitsemalla ne viestit jotka halutaan siirtää uudeksi ketjuksi joko samaan tai ihan toiseen osioon. Sinun viestisi oli siirrettävästä ketjusta järjestyksessään ensimmäinen siirrettävä joten se myös on siksi tullut uuden ketjun ensimmäiseksi viestiksi. Toinen vaihtoehto tässä olisi ollut ketjujen yhdistämistoiminto, eli kyseinen mode olisi ensin itse laittanut aloitusviestin. Sen jälkeen tämän aloitusviestin perään olisi valittu siirrettävät viestit ja käytetty "yhdistä ketjut" -toimintoa.

Onko palstan moderaattoreilla moderointityökalut miten hyvin hallinnassa? Jos "ei täydellisesti", niin teille kannattaisi luoda oma harjoitusosio, jonne tekaisette muutamia muutaman viestin mittaisia ketjuja ja harjoittelette näitä eri toimintoja. Tärkeimmät siis viestiketjun jakaminen ja viestiketjujen yhdistäminen. Varsinaisilla olemassaolevilla ei aktiivisilla ketjuilla "treenaaminen" on riskaabelia puuhaa, koska itse olen onnistunut tuolla tavoin kämmäämään viestiketjun bittiavaruuteen.