Onko sähköinen potkurimoottori parempi kuin Aquamasterin akselilla välitetty potkuriteho?
Ei kai tuo peruslayout tuossa (käsittääkseni) juurikaan vaihtunut, samalla tavalla tuossa Schotteleilla lienee konehuoneessa sähkömoottori joka kardaaniakselin ja kulmavaihteiden kautta välittävät propulsiovoiman potkureille. Mutta Elektran alkuperäisissä aquamaster ruoripotkureissa oli rakenteellinen heikko lenkki joka viime vuosina vaati telakointia käytännössä vuosittain ja tuo lienee ollut se oljenkorsi joka katkaisi kameelin selän ja sysäsi tuon vaihdon liikkeelle.
Muoks: Ainakaan en ole missään vaiheessa kuullut että nuo uudet podit olisivat olleet "azipod" tyylisiä siten että niissä olisi ollut sähkömoottori alhaalla potkurin navassa. Mutta saatan toki olla väärässä niin kun monesti ennenkin.