Royal Caribbean tilaa jälleen maailman suurimman risteilyaluksen

Aloittaja Teijo Niemelä, 06.02.2006, 10:28:36

« edellinen - seuraava »

Tero Söderholm

#376
MERCI FINLANDE !
Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Teijo Niemelä

STX Finland menetti jo toistamiseen Royal Caribbean Internationalin tilauksen aivan kalkkiviivoilla. Sunshine-projektista lienee jaanyt yhtiolle ikava jalkimaku eika varmaan tama Suomen hallituksen venkoilu Oasis-rahoituksessa yhtaan parantanut luottamusta suomalaisiin.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Juha Paulavuo

Toivottavasti hallitus on NYT tyytyväinen. Saivat tod.näk. tapettua yhden teollisuusalan Suomesta lopullisesti.

Teijo Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Juha Paulavuo - 28.12.2012, 01:26:20
Toivottavasti hallitus on NYT tyytyväinen. Saivat tod.näk. tapettua yhden teollisuusalan Suomesta lopullisesti.

Alahan nyt, Vapaavuoresta veikataan kokoomuksen seuraavaa puheenjohtajaa... ;)
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Juha Paulavuo

Lainaus käyttäjältä: Teijo Niemelä - 28.12.2012, 01:29:08
Alahan nyt, Vapaavuoresta veikataan kokoomuksen seuraavaa puheenjohtajaa... ;)

Kauhulla odotan .... taitaa koko maa mennä silloin konkkaan. Tässä alkaa pikkuhiljaa ytehdä mieli lähteä pois täältä. Juuri kerrottiin "eläkeuudistuksesta" .....

Teijo Niemelä

#381
Royal Caribbean nayttaa myos paasevan eroon Marseillesissa makuutettuna olevasta Atlantic Starista. Eli, ranskalaiset ottavat 1984 rakentamansa aluksen osana tilaussopimusta. Aiemmin vastaavanlainen jarjestely tulee mieleen 1990-luvulta, jolloin Costa oli antamassa Eugenio Costan osarahoituksena Costa Olympian rakentamisesta Bremer Vulkanille.

Sittemmin, Bremer Vulkan paatyi konkurssiin ja Costa Olympiasta tuli Norwegian Sky.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Tuomas Romu

Saatiin lopulta tämäkin vuosi päättymään meriteollisuuden kannalta valoisissa merkeissä... eiku...

Jokohan nyt alkaisi lähtölaskenta niille tunareille, jotka tästä farssista ovat vastuussa?
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Timo Heikkinen

#383
Täytyy kompata edellisiä kommenteja.
Tämä on sitä kotimaisen työllisyyden tukemista parhaimmillaan... No onneksi sentään sitä eläke ikää ollaan hilaamassa ylöspäin et telakka puolelta työttömäksi jäävät saavat roikkua kortistossa ns. "löyhässä hirressä" pitempään, on Jykä&Jutta&kumppanit tyytyväisiä.

Turun Sanomien nettisaitilta blogikirjoitus tältä aamulta http://blogit.ts.fi/nakokulma-uutisiin/2012/12/28/hallituksen-emamunaus/ Saman kaltaisia ajatuksia itsellekkin tulee.

OT:nä Sanottakoon et on tässä äänestäjilläkin peiliin katsomisen paikka kun näitä "Työväen" puolueita äänestetään maata johtamaan...

Tero Söderholm

Olisi nyt mielenkiitoista tietää, minkälaisen rahoituksen RCCL sai Ranskasta. Ja kuinka pitkälle asia oli jo neuvoteltu, eli olisiko tilaus mennyt Ranskaan joka tapauksessa, huolimatta Kataisen porukan päätöksistä.
Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 28.12.2012, 07:48:10
Jokohan nyt alkaisi lähtölaskenta niille tunareille, jotka tästä farssista ovat vastuussa?

Olisikin niin hyvin... Kansahan ansaitsee arvoisensa johtajat, mutta ihmettelen silti että minkälaisista kansanmurhista, ihmiskunnan vastaisista rikoksista ja muista vastaavista Suomen kansa on vastuussa kun on nuo tyypit ansaittu...

Tietämättä mikä on totuus STXn emoyhtiön todellisesta tilanteesta - eli kaatuuko vai pysyykö pystyssä, ja tietämättä mitkä olivat STXn ja valtion ehdot lainaneuvotteluissa jää silti hiukan sellainen että Saarikangas on oikeassa - lainan hylkääminen on moka ja laivanrakennustoiminta ja telakkaklusteri kaatuu pitkällä tähtäimellä. Ilmeisesti olivat sitä mieltä että työttömyyskorvausten maksaminen noin 12 000 ihmiselle on parempi ratkaisu. Hyvä tietää että Suomella on siihen varaa, minä kun tyhmyyksissäni luulin että näin ei ole.

Lopputulos lienee kuitenkin se että Allure of the Seas jää viimeiseksi Suomessa rakennetuksi jätiksi. Ja TUIn alukset jäänevät viimeisiksi Suomessa rakennetuiksi risteilijöiksi.

Saarikankaan kommentti Vapaavuoresta on kiinnostava.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288527434703.html?pos=ok-nln
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Petteri Virtanen

Aika pienellä marginaalilla onnistuttiin viime vuonna munimaan Sunshine-luokan tilaus Saksaan ja nyt sitten tämä tilaus lisäoptioineen Ranskaan. Mikäli nämä tilaukset olisi saatu Turkuun, olisi teläkalla ollut täystyöllisyys vuoteen 2018. Miten on näiden TUI:n risteilijöiden rahoitus, joko se on kunnossa, vai onnistuisiko vielä hoitaa nämäkin tilaukset jotenkin pois Suomesta?
Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata.
(Mae West)

Jani Nousiainen

Parempihan on käyttää ne rahat työttömyyskorvauksiin , jotka olisi jouduttu lainaamaan telakalle...  Ei ensimmäinen eikä viimeinen kerta...   Well done!
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Teemu Malinen

Nyt kävi ehkä pahin mitä pelkäsi, mutta kun kaikki on loppujen lopuksi numeroista kiinni, niin en tiedä:

- Teräksen hinta voi nousta radikaalisti kun nyt hinnoitellaan taantumassa ja tehdään todennäköisesti jo "parempina aikoina". Julkisuudessakin on moitittu Suomen telakkatelollisuutta menneisyyden alaksi koska on tullut tappiota. Hyvin pitkälti edellisvuosia nimenomaan kohonneiden raaka-ainekustannusten takia. Se mitä ei tässä vaiheessa ei vielä käy selville, on kuinka paljon komponentti- ja alihankintamyyntiä menetettiin. Telakka on vain kokoonpanolaitos ja se iso hankintaketju ei vieläkään saa riittävää huomiota.

- Toivottavasti suunnittelutietoa ja osaamista ei siirry kauheasti Ranskaan.

- Toivottavasti STX-ranska ryssii oikein kunnolla. Tästä heillä on sentään kokemusta.

- Turulla on vielä aikaa löytää muuta myytävää toivottavasti paremmalla hinnalla.

- Suomen telakkateollisuuden kilpailukyky vaatii pitkäjänteistä omistuspohjaa.

- Voi olla, että Ranska "osti" tilauksen. Sunshine-kauppa oli mitä ilmeisemmin puhtaasti kilpaillusta hinnasta kiinni. Paljon pelottavampi ajatus se.

Rami Kristian Wirrankoski

Pitäisiköhän tähän todeta kuten se entinenkin mäkihyppääjä, että "Suomi on paska maa. Muutan Kööpenhaminaan ja haen Ruotsin kansalaisuutta..."