Alfons Håkans -uutisia

Aloittaja Pekka Laakso, 21.12.2003, 23:40:03

« edellinen - seuraava »

Jussi Kaukiainen

#180
Jaaha, sittenhän asia on selvä.

Ovat kykeneviä miehiä, kun kerkeävät joka paattiin. Laitoin muuten ystävällesi meilin, jotta tarkastaisi tilanteen Suomen lipun hinaajissa, jotka siellä Virossa kurvailevat. Lupasi tarkastaa, oli viimeksi käynyt vuonna 2008 tsekkaamassa.

Mukava että asiat ovat kunnossa!

Lasketaan, kunhan keretään. Miten lupauksesi luotsilehteen?

T: Komissaari

Jussi Kaukiainen

Riittääkö RASILA? Meidän TES:sa on parempi palkka kuin RASILA:ssa.

Nooh, mennään RASILA:n mukaan, ihan vain Itämeren hyväksi!

T: Haminan poika


PS. Olet ilmeisesti huomannut miten paljon parempi ASD/tunnelipotkuri on satamajäänmurrossa, olethan sijoittanut jäänmurtaja Poseidonin ja Hectorin Haminan ja Kotkan satamiin. Tämä asia on hyvä tietää ajatellen seuraavaa jäänmurtotarjouspyyntöä. Nozzle rules OK!


Jussi Kaukiainen

Ihan vain kertoakseni: PKL:n Marss-1 hinaaja oli hommissa Hangossa. Eräänä päivänä Zeus tuli satamaan, ja oli ihmeissään minne mennä. Marss-1 kippari, OT, kertoi paikan minne mennä, eikä ilmoittanut asiasta sen kummemmin (muuten olisi kolissut).

Silloin, kun minä aloitin merimiesurani oli puhetta vielä hyvästä merimiestawasta. Jostain syystä tämä tapa on unohtunut, vaikka kaikki olemme merimiehiä.

Mitä minun, tai PKL:n pitäisi tehdä että tämä vanha hyvä tapa muistuisi mieleen? 

T: Jussi Kaukiainen, merimies minäkin

Ville Walden

Lainaus käyttäjältä: Jussi Kaukiainen - 15.03.2011, 19:05:08

PS. Olet ilmeisesti huomannut miten paljon parempi ASD/tunnelipotkuri on satamajäänmurrossa, olethan sijoittanut jäänmurtaja Poseidonin ja Hectorin Haminan ja Kotkan satamiin. Tämä asia on hyvä tietää ajatellen seuraavaa jäänmurtotarjouspyyntöä. Nozzle rules OK!


Minähän en tiedä hinaajan ajamisesta enempää kuin luotsi lasinpuhalluksesta, mutta onhan sillä nyt voimasana sentään merkitystä osaako niitä vehkeitä käyttää!!!

Jotkut osaa käyttää tunnelia talvellakin!!!

Ihan vaan esimerkkinä tarinaa eräästä nimeltämainitsemattomasta kaupungista pilkkimiehen silmin:

Eräänä 2000-luvun alkupuolen vuonna oli KOVA jäätälvi! Tämä pilkkimies ajoi SAAB 900-merkkisellä ajoneuvolla Rymättylän Röölästä ÅÅlandiin!!!! Ja silloinhan on jää kovaa kun saabilla uskaltaa jäälle!!!
Noh, Siellä sen kaupungin satamassa on ponttooni, johon peruuttaa eräs punainen laiva aamuin-illoin, ja jäätalvina on (kuulemma) ollut ongelmana laiturin ja ponttoonin väliin kerääntyvä jää, joka (kuulemma) kertyy pohjaan saakka. ja myös ponttoonin alle kertyy jäätä joka kasaantuu niin, että ponttooni alkaa nousta takareunastaan ylös, ja rekat jää kiinni pohjastaan kun rampin kulma tulee liian suureksi...
Tänä kyseisenä (hyvänä pilkkivuonna) Alfons Håkans hoiti kaupungin jäänmurron mm.FART-hinaajallaan (vm.-06)
Ponttooni ei karannut mihinkään eikä vaurioitunut mitenkään tuona vuonna. Kyseisen hinaajan kipparit (jostain saaristoista kai?) Osasivat asiansa ja ymmärsivät miten ne jääpalat liikkuvat kun potkii mihinkin suuntaan niillä voimilla mitä on!!!

Viime talvena olin koko talven pilkillä kyseisen kaupungin sataman edustalla, ja välillä siellä joessakin kun siellä yks silta romahti!!! :)
Satamajäänmurtoa hoiti turkulainen varustamo, jolla ei ole jäänmurtokalustoa, mutta paikalla pyöri raumalaisvarustamon alus, jossa palvelin hetken armeija-aikanani, tuolloin sen nimi oli PARAINEN. Tuntui että tämä "rohjake" rikkoi enemmän satamarakenteita ja lamppuja ym. mitä se edes tienasi... Pontoonia pelastettiin kaivinkoneella jäitä kauhomalla viikkokausia. Kuorma-auto kuskasi jäitä parinsadan metrin päähän....

Tänä talvena sama turkulaisyritys murskaa jäitä kyseisessä satamassa. Olen bongannut ainakin seuraavat alukset "talkoissa": BJÖRN, AMIRAALI, TURVA ja UKKO.

Eräänä päivänä kuunnellesani viriteltyä ula-radiotani, kuulin kuinka eräs pikku rahtilaiva huuteli hinaaja-apua Lövskärin mutkaan peräsinvaurion takia, kutsuun vastasi kutsuttu hinaaja, mutta virolaiselta kalskahtava murre kertoi: "paha jää, ei pääse pois joesta"

Taitaa tulla kyseisille, No mitä RUMASANA sentään, (mitä sitä salaamaan) TURKULAISILLE kalliiksi kun UKKO ajelee ympyrää viikkarin terminaalin liepeillä 8tuntia/60 000 ruplaa/h

Ääh en mie jaksa pietuna sentään jauhaa, mutta se mitä yritin kertoa, on, että: HYVIÄ hinaajankippareita ei kasva puissa!!!

Kaik ova menne eläkkel! paitsi yks hyvä on viäl Raumal! Mut en tiä ajak se enä mittä vai juak se vaan lonkero Raumalinnas!

Sain ahvenan tänä Naantalist! Siäl ol satamas NINA-laiva, jossa ol jottain sukellustoiminta peräosas. Oisko ollu jottai jäävaurioi...

T: Vili. Merel oon miäkii pilkkiint! Ja oon miekii venei ajellu!
Telakkamies on eri mies ja luotsi on luotsi ja satamapalvelija on äijä ja foorumi on foorumi!

Pekka Laakso

Siellä se kaukopartio-osasto taas menee. Eli Viikarista kyse.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Ari Leskinen

LainaaEräänä päivänä kuunnellesani viriteltyä ula-radiotani, kuulin kuinka eräs pikku rahtilaiva huuteli hinaaja-apua Lövskärin mutkaan peräsinvaurion takia, kutsuun vastasi kutsuttu hinaaja, mutta virolaiselta kalskahtava murre kertoi: "paha jää, ei pääse pois joesta"

Mites tarina jatkuu, pääsikö pikku rahtilaiva pois pälkähästä?
Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

Jussi Kaukiainen

Hyvä JH,

Onko ystäväsi jo käynyt tarkastamassa Suomen lipun alla seilaavat aluksesi Virossa? Olisi mukava kuulla.

Miten muuten kaukopartiojoukkueenjohtajasi aikoo vastata tulevassa esitutkinnassa Viikarin liikkeistä Venäjällä? Onko Viikari ollut eksynyt vai mikäköhän mahtaa olla selitys, kun esitutkinta alkaa?

T: JK

Joakim Håkans

Lainaus käyttäjältä: Jussi Kaukiainen - 24.03.2011, 20:32:27
Hyvä JH,

Onko ystäväsi jo käynyt tarkastamassa Suomen lipun alla seilaavat aluksesi Virossa? Olisi mukava kuulla.

Miten muuten kaukopartiojoukkueenjohtajasi aikoo vastata tulevassa esitutkinnassa Viikarin liikkeistä Venäjällä? Onko Viikari ollut eksynyt vai mikäköhän mahtaa olla selitys, kun esitutkinta alkaa?

T: JK

Ystäväni?

JK, kyllä sinun pitäisi tietää ettei minulla ystäviä ole, tuttuja vain.
Kaikkien ammattiliittojen edustajat ovat aina tervetulleita tarkastamaan aluksiamme, eivätkä he minulle sitä etukäteen kerro tai pyydä lupaa. Sehän on pelin henki, joten turhaan harmistuit kun SMU edustaja halusi tulla yllätyskäynnille Marss-1 hinaajaan. http://www.vastranyland.fi/start/br%C3%A5k_om_bogserb%C3%A5t_i_hang%C3%B6_2389983.html 

Voi olla että liitot ovat käyneet Eestissä seilaavissa Suomalaisliputetuissa hinaajissa, ei minulle käynneistä yleensä kerrota. Kyllä liitot tulevat kertomaan meille mikäli meillä on jotain ongelmia / epäkohtia henkilökunnan suhteen. Liitothan ajavat jäseniensä etuja ja varmistaakseen että oikeat asiat tulevat esille, niin käyvät silloin kun pomot eivät ole paikalla. Siitähän sinulla on kokemusta kun SMU edustaja kävi haastattelemassa Marss-1 hinaajasi henkilökuntaa.
Muistisi virkistämiseksi liitän otteen 22.12.2010 SMU toimitsijan TRAFIlle lähettämästä julkisesta sähköpostista, jossa kerrottiin SMU toimitsijan käynnistä Latvialaisella Marss-1 hinaajalla.

Lainaus:

Latvialaiset miehistön jäsenet olivat hyvin pelokkaita ja he eivät osanneet Englantia saati Suomea mutta aluksella oli virolainen merenkulkija joka toimi tulkkina. Hänen välityksellään selvisi, että miehistöllä on työsopimuksissaan ehto etteivät saa kertoa kenellekään palkkojaan ja että he eivät saa kuulua ammattiliittoon. Kävi ilmi myös, että mikäli he kertovat palkkatietonsa ulkopuolisille siitä on seurauksena potkut.

Lainaus loppu.

Joten hoida JK omat asiat kuntoon.

En ole tietoinen mistään esitutkinnasta, mutta oletan että viittaat Viikarin kaukopartiomatkoihin Suursaaren ja Koiviston vesille eräänä viikonloppuna, josta "joku" oli tehnyt tutkintapyynnön. Totta on että käytiin viemässä bunkkeria ja makeaa vettä kahdelle tärkeälle asiakkaallemme, sekä avustettiin samalla yksi handysize bulkkeri ja yksi vanha Suomalainen pientonnari avoveteen.  Meillä on samanlainen erivapaus kuin JM Voimalla, joten voimme käydä tarvittaessa avustamassa "vanhoilla" Suomalaisilla vesillä. Tätä vapautta käytämme mahdollisimman useasti, viikko sitten Viikari ja Kraft avustivat täydessä lastissa olevan Aframax tankkerin Somerista avoveteen. Siellä ei muuten olisi Aquamaster hinaajilla ollut mitään jakoa.

Mistä JK muuten tiesit että meillä on TRAFIn tarkastaja käynyt, olitko sinä hänet tilannut?

Mihin muuten olette yhtiönne ainoan jäähinaajan piilottaneet?  Akua ei näy Kotkassa ja asiakkaille olet luvannut että se palvelee Kotka / Hamina seudulla?

Lopuksi JK, muista Koivistolainen sanonta jos haluat tuottoa yrityksellesi, myyntitöitä, ei myyräntöitä...

T: JH

Pekka Laakso

Muutama havainto: Aku on tullut retkiltään (AIS mukaan ainakin Latvian Skultessa käyty) takaisin ja avusti putkitehtaan malmilaivan Janetin kanssa Mussaloon. Sen sijaan Viikari näyttää taas olevan Suomenlahdella "kaukopartiossa"...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#189
Mitäs tämä nyt tarkoittaa, että JK poppoon Aku on nyt AIS mukaan jäänmurrossa Suomenlahdella samoilla vesillä kuin Viikarin kaukopartio-osasto vielä jokunen päivä sitten. Kun ensimmäinen yhtiö lopettaa, siirtyy kilpaileva yhtiö samoihin hommiin vai? Viikarihan oli torstaina päivällä satamajäitä murskaamassa normaalilla toiminta-alueellaan.

EDIT: Akun AIS päivitetty suuntana Tallinnan edusta.

Uudempi EDIT: Nyt Viikarikin on taas suuntaamassa Suomenlahdelle...

Ota tästä nyt selvää!  :D
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Apollon saapui illalla Pansioon - eli madalletaan siellä kuten siskonsakin. Artemis on jo maalattu Håkun väreihin.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Jan Holm

Ja Hankoon tullut taas vanha tuttu Hector Ajaxin tilalle.

Ari Leskinen

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 05.05.2011, 23:38:47
Apollon saapui illalla Pansioon - eli madalletaan siellä kuten siskonsakin. Artemis on jo maalattu Håkun väreihin.
Varmaankin alkuperäisiin mittoihin, vai kui?
Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Ari Leskinen - 08.05.2011, 02:31:44
Varmaankin alkuperäisiin mittoihin, vai kui?
Artemis jäi hiukan alkuperäistä korkeammaksi, mutta suurin piirtein kyllä. Korsteeni jää luonnollisesti paikoilleen, mutta sen putkia on lyhennetty.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Ja Artemis lähti tänään illalla Pansiosta, AIS:n mukaan määränpäänä Hanko. Ehkä paikkaa Tritonia sen aikaa, että se saa jeesattua Castoro Sein Pernoon.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.