Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Muut alukset / Vs: Laivastovierailuita
« Uusin viesti kirjoittanut Pentti Heikkilä 01.05.2021, 06:13:07  »
Standing NATO Minecountermeasures Group One (SNMCMG1) vierailee Turussa 1. - 5.5.2021.  Vierailuun liittyen ei järjestetä yleisöesittelyjä. Aluksia ympäröivä laituri- ja jokialue otetaan vierailun ajaksi käyttöön sotilasalueeksi, jolla liikkuminen ja miehittämättömien ilma-alusten lennättäminen on kiellettyä.

Satamavierailun päätteeksi Merivoimat harjoittelee miinantorjuntaa Naton alusosaston kanssa saaristomerellä 5.-6.5.2021.

Merivoimien tiedote
12
Matkustaja-autolautat / Vs: Koronaviruksen vaikutukset kootusti
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Papunen 01.05.2021, 00:54:40  »
Cinderella näköjään silti jää rahtikäyttöön Turun ja Tukholman välille täksi kuuksi. Gabriella meinaa oikeasti aloittaa Helsingin ja Tukholman välillä kesäkuussa. No jos sitä rahtia olisi ja Cinderella aloittanee silloin normaalin liikenteensä.

EDIT: Mariellakin pois Maarianhaminasta..
13
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2020-2021
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 30.04.2021, 21:30:33  »
Sjöfartsverket päivittänyt jäänmurtajiensa tilanteen. Frejn kausi päättyy virallisesti puoliltaöin, vaikka tuli Luulajaan laituriin jo maanantaina illalla. Toisaalta jäähän se vielä muodolliseen stand-by:hyn. Ale päättää täten kauden Ruotsin puolella.

"Isbrytarnas aktiviteter
Ale: Assisterar i Bottenviken.
Atle: Säsongen avslutad.
Frej: Assisterar i Bottenviken. Avslutar säsongen i afton kl 2359. Därefter 24 h standby.
Oden: Säsongen avslutad. Förberedelser för kommande sommarexpedition.
Ymer: Säsongen avslutad."


EDIT: Saimaalla taasen viimeisenä jäänmurrossa ollut Meteor näyttää olevan tulossa pois, suuntana Loviisa.
14
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Grace Norsepower tositoimissa
« Uusin viesti kirjoittanut Timo Kaskinen 30.04.2021, 15:45:23  »
Täytyy kyllä sanoa, että tuli Gracesta erittäin paljon upeamman näköinen ilman tota tötteröä.
15
Muut alukset / Vs: Godby Shippingin alusten rahtauksista
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 30.04.2021, 12:56:20  »
Godby on näemmä ilmoittanut viime viikolla, että Mistralin rahtausta Smyrilille on jatkettu kolmella kuukaudella kesäkuun loppuun asti.
Tänään ilmoitettiin, että Mistralin rahtaus jatkuu syyskuun loppuun asti.
16
Loppuraportin toinen osa on julkaistu https://havarikommisjonen.no/Sjofart/Avgitte-rapporter/2021-05-eng ja tutkinta näyttää päättyneen eli ei ole enää käynnissä olevissa onnettomuustutkinnoissa.

NH-90 helikopterista en löytänyt mainintaa; helikopterin polttoainetta sanotaan valuneen mereen, mutta se saattoi tietenkin tulla myös laivan säiliöstä.
17
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking ADCC myyty?
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 29.04.2021, 22:52:24  »
Villa de Teror näyttääkin jo maaliskuun puolivälissä saaneen uuden nimen Madeleine II ja siirtyneen Kanadaan. MarineTrafficissa on kuvia uudesta "liverystä".
18
Hesarikin kirjoitti tänään uusista jäänmurtajista:

Suomi ja Ruotsi suunnittelevat uuden sukupolven jäänmurtajien hankkimista – uusien murtajien täytyy olla vanhoja leveämpiä ja vähä­päästöisempiä

Niin, ja edellinen vitsini liittyi siihen, että nuo kolme yritystä (Arctech Helsinki Shipyard, Arctia Shipping ja Aker Arctic) sekoittuvat välillä puhujien suussa Aker Arctiaksi, Arctech Shippingiksi jne...
19
Muut alukset / Vs: Godby Shippingin alusten rahtauksista
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 27.04.2021, 17:34:28  »
Godby ilmoitti tänään mm. Instagram-tilillään, että Baltic Bright (jota ei ole vielä edes luovutettu varustamolle) on saanut rahtaussopimuksen vuoden 2023 loppuun asti. Alus on parhaillaan UPM:n ajossa vuoden loppuun asti ja jatkaa sen jälkeen kaksi vuotta ruotsalaisen Holmen Paperin rahtauksessa Ruotsin ja Britannian/kontinentin välillä.

Alus luovutetaan Godbylle heinäkuussa 25-vuotistelakoinnin jälkeen. Telakoinnin yhteydessä alukselle asennetaan myös painolastiveden käsittelyjärjestelmä.
Sjöfartstidningenissä hieman laajemmin Baltic Brightista ja sen paluusta alkuperäisen rahtaajansa Holmen Paperin liikenteeseen. Jutun perusteella myöskin Eckerö Shippingin kaksikon rahtaus Holmen Paperille olisi päättymässä? BB tuodaan myös Suomen lipulle.

https://www.sjofartstidningen.se/holmen-hyr-in-baltic-bright/

Olikohan Baltica muuten liian suuri alus Sea-Cargon liikenteeseen, kun sen optioita ei lopulta käytettykään? Myös heidän suurin aluksensa Transfighter oli pitkään makuutettuna Norjassa, ja juuri tulleen tiedon mukaan on rahdattu eteenpäin Wallenius-SOL:lle.
20
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Grace Norsepower tositoimissa
« Uusin viesti kirjoittanut Jarkko Korhonen 27.04.2021, 15:51:59  »
Se että tuo tötterö häippäsi Gracen kannalta kolmen vuoden jälkeen tarkoittanee että säästöt eivät olleet toivotunlaisia. Veikkaan että Norsen pikkujouluja ei ihan hetkeen Viikkarilla järjestetä.  :beer: ;D
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10