Georg Otsin ja sen sisarusten nykytilanne

Aloittaja Jussi Littunen, 28.11.2011, 19:05:07

« edellinen - seuraava »

Rami Kristian Wirrankoski

Onhan tuolla jo ikää, mutta harmillista jotenkin kuulla...:/

Pekka Linnainen

Telakan kotisivun mukaan kyseessä olisi vain Georg Otsin peruskorjaus:

"M.V. GEORG OTS is the first ferry that AP Dockyard has been undertaken since the commencement of business in 2012. The vessel will make a stop for a certain period of time in AP Dockyard for upgrading conversion. The conversion project is a considerable challenge since it involves a wide range of complex room upgrading modification, survival equipment and fire extinguishing system upgrade etc., which is according to the regulation of international MARPOL, and barely taken by other domestic shipyards in our national market."

Linkki alkuperäistekstiin ja laivan kuvaan:
http://www.apdock.com/index.php?a=index&m=News&id=17&p=1 (vaihda englantiin).
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Petri Helenius


Eerik Laine

Erittäin positiivinen uutinen siis!  :beer:

Jani Nousiainen

Royale Star on saapunut Hong Kongiin  ja saanut uuden nimen New Imperial Star ja omistajan Arising International Holding.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Riku Erkoma

Jos saataisiin suomeen, saisin nuorena miehenä kokemusta tästäkin laivasta. Olen laivanvarustuksesta jutellut ja jos tuon laivan saisin niin siitä tulisi museolaiva joka liikkuisi kesällä Hel-tai reittiä

Pekka Linnainen

#21
PortNews.ru: Georg Ots on salaperäisesti kadonnut kiinalaiselta telakalta.
http://en.portnews.ru/news/177762/
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Eerik Laine

Ja samaan aikaan turkkilainen Apex tour / Cruise Holidays mainostelee tulevan kesän risteilyjä vielä nimettömällä Georg Otsin sisaraluksella. Tässä tapauksessa kyseessä kuitenkin mitä ilmeisemmin Ocean Life, joka ei ole ollut aktiivisena sitten syksyn 2011 jälkeen.

http://www.apextour.com.tr/

Apex Toursinhan piti alunperin liikennöidä tänä kesänä Ocean Countessilla, joka lopulta valitettavasti paloi käyttökelvottomaksi, ja päätyi Aliagaan. Vuonna 2013 liikennettä oli tarkoitus harjoittaa Venus-aluksella joka oli määrä nimetä "Aegean Pearliksi. Aluksen kausi kuitenkin peruttiin jo alkuunsa, kun aluksen kunto ei ollutkaan niin hyvä kuin alunperin oli luultu. Lopultahan Venuskin päätyi Aliagaan romutettavaksi. Onkos nyt sitten parempi onni Ocean Lifen kanssa? Kuinka hyvään kesäkuntoon alus lopulta saadaan...?

Eerik Laine

Hieman lisätietoa Georg Otsin "katomisesta". Vuonna 2012 joulukuussa venäläinen Tehnomorin vuokrasi Georg Otsin kahdeksi vuodeksi. Heti tammikuussa 2013 alus ajettiin Kiinaan telakoitavaksi, jossa alus oli määrä remontoida täyttämään uusimmat turvakriteerit, jotta alusta olisi voitu käyttää kansainvälisessä liikenteessä.  Heinäkuusta 2013 lähtien Tehnmorin ei ole kuitenkaan hoitanut vuokraajan maksuvelvoitteitaan  Georg Otsin omistajayhtiölle. Marraskuuhun 2013 mennessä Tehnomorinille ole kertynyt 4,6 miljoonan dollarin verran maksamattomia velkoja. Oikeuden päätöksellä aluksen vuokrasopimus päätetään ja vuokraajalle, Tehnomorinille on annettu aikaa 30.4. asti toimittaa alus takaisin omistajilleen.

Onko Georg Ots itse todellakin kadonnut, vai onko niin, että Tehnomor yrityksenä ja sen omistajineen ovat kadonneet tavoitettamattomiin? Itse Georg Ots luultavasti on edelleen Zhoushanin telakalla, mutta oletettavasti kukaan ei ole maksanut telakallekaan aluksen remontoinnista, tai mahdollisia muita laiturimaksuja. Telakka luultavasti pitää aluksesta visusti kiinni ennen kuin saa saatavansa. Miten tämä kaikki päättyy, jää nähtäväksi...

Pekka Linnainen

Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Rami Kristian Wirrankoski

Toisen käden väittämää. En vielä vahvistaisi uutista ilman Kiinan vahvistusta...

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Rami Kristian Wirrankoski - 04.06.2014, 21:10:47
Toisen käden väittämää. En vielä vahvistaisi uutista ilman Kiinan vahvistusta...

Kiinasta ei aina välttämättä virallista tietoa tulekaan.
Esimerkiksi Svea Jarlin kohtalosta ei ole  virallista varmuutta. Epävirallinen on  romutettu Kiinassa.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Marko Manninen

Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Pekka Linnainen

#28
Tässä pieni muistelu Georg Otsin elinkaaresta, kaikki nuo vuodethan sillä kuljin, ja ennen sitäkin. Kirjoitin tämän kesällä 2011 Tallinnan baarioppaaseen. Ots oli matkannut koillisväylää Vladivostokiin ja tulevaisuus oli toinen: http://estofennia.eu/?p=1163
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Eerik Laine

Lainaus käyttäjältä: Eerik Laine - 28.03.2014, 18:14:42
Ja samaan aikaan turkkilainen Apex tour / Cruise Holidays mainostelee tulevan kesän risteilyjä vielä nimettömällä Georg Otsin sisaraluksella. Tässä tapauksessa kyseessä kuitenkin mitä ilmeisemmin Ocean Life, joka ei ole ollut aktiivisena sitten syksyn 2011 jälkeen.

http://www.apextour.com.tr/

Apex Toursinhan piti alunperin liikennöidä tänä kesänä Ocean Countessilla, joka lopulta valitettavasti paloi käyttökelvottomaksi, ja päätyi Aliagaan. Vuonna 2013 liikennettä oli tarkoitus harjoittaa Venus-aluksella joka oli määrä nimetä "Aegean Pearliksi. Aluksen kausi kuitenkin peruttiin jo alkuunsa, kun aluksen kunto ei ollutkaan niin hyvä kuin alunperin oli luultu. Lopultahan Venuskin päätyi Aliagaan romutettavaksi. Onkos nyt sitten parempi onni Ocean Lifen kanssa? Kuinka hyvään kesäkuntoon alus lopulta saadaan...?

Ocean Life on valitettavasti viime viikolla päätynyt viimeiselle rannalle Aliagaan. Apex-tourin kesäesitteeseen päätyminen tarkoittaa siis yhä useammin menolippua romurannalle...