Finnmaster-sarjaa hieman suuremman luokan ensimmäinen Kiinan Jinling Shipyardilta valmistuva alus, Finnpulp, aloittaa liikenteen Lübeckistä 23.3., ja se lastaa ensimmäisen kerran Helsingissä 25.3. Sisaralus Finnmill aloittanee liikenteen huhtikuussa.
Finnpulp? Ilmeisestikin alkuperäisestä suunnitelmasta laittaa alukselle nimi Finncarrier on luovuttu. Tuleeko alus korvaamaan Finnriverin/Finnrosen alkuperäisen suunnitelman mukaan?
Katsoin Finnlinesin aikataulusta, että alus jonka on tarkoitus lähteä 23.3 Lyypekistä ja saapua 25.3 Helsinkiin, on Aurora, joten ilmeisestikin Finnpulpia ollaan asettamassa Auroran paikalle, kun se kerran alkaa liikennöimään samalla aikataululla mitä Aurora tällä hetkellä ajaa.
Palaset Finnpulpin uudesta reitistä asettuvat entistä paremmin kohdalleen sillä alus jatkaa matkaansa Helsingistä Kotkaan, jonne se saapuu ilmeisesti illalla 25.3, joten ilmeisestikin alus on ottamassa Finnmerchantin paikkaa Helsinki-Kotka-Lyypekki-Rauma reitillä.
Finnpulp saapui sitten tänään klo 15 ensikerran Helsingin Sompasaareen sitä väijymässä olleiden laivafriikkien(joita oli kokonaiset 2 kappaletta) iloksi. :) Toisin kuin tällä foorumilla on aiemmin sanottu ei aluksella ole mitään tekemistä Finnmaster luokan kanssa muuta kuin rakentajatelakka(Jinling) ja kotipaikka(Lontoo) sillä alus on aivan eri näköinen kuin Finnmasterit. Kansirakenne tässä uudessa upeassa aluksessa tuo mieleen Finnarrowin kansirakenteen, ja keula näytti Finnclipperin keulalta. Muuta huomion arvoista aluksessa on se, että sen runko-osa on todella korkea suhteessa suhteellisen matalaan kansirakenteeseen. Saapuessaan Sompasaareen alus tervehti satamassa olevia muita Finnlines aluksia torvellaan muutaman kerran johon satamassa olleet Finnlinesit luonnollisestikin vastasivat samalla tavoin.
Kait sinulla oli sellainen kapistus kuin kamera mukana ja kuvasit tuon uutukaisen? ;) ;) :D
Eikun muuten vaan menin sen tuloa 4:ksi tunniksi Skattalle odottamaan... :D ;D ;) No tottakai oli kamera ja totta kai kuvasin sen! :)