Galaxylle toinen sisaralus!

Aloittaja Miran Hamidulla, 11.04.2007, 18:34:20

« edellinen - seuraava »

Jani Nousiainen

Tuorein Tallinkin pörssitiedoite

Signing the loan agreement for Cruise 5

On 11th of December 2007 AS Tallink Grupp's subsidiary Tallink High Speed Line Limited and Danske Bank A/S, Helsinki Branch have signed the loan agreement in amount of EUR 144 million (EEK 2253 million).

The loan will be used for financing the new cruise ferry "Cruise 5" currently under construction in Aker Yards.
The loan which has a Finnish Export Credit Agency "Finnvera" guarantee will be secured by the collateral on the new vessel and the corporate guarantee of AS Tallink Grupp.

This EURIBOR based loan will be drawn on the delivery of the vessel, presumably in spring 2009 and has the final maturity of twelve years from the drawdown.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Juhani Mehto

Tänään ilmestyvän Laiva-lehden artikkelissa haastateltu Mehtonen sanoo Cruise 5:n tulevan Helsingin ja Tallinnan väliseen liikenteeseen ja Galaxy 2 siirretään sen valmistuttua Turku-Tukholma-linjalle Europan tilalle. Saapa nähdä...
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 13.12.2007, 00:38:01
Tänään ilmestyvän Laiva-lehden artikkelissa haastateltu Mehtonen sanoo Cruise 5:n tulevan Helsingin ja Tallinnan väliseen liikenteeseen ja Galaxy 2 siirretään sen valmistuttua Turku-Tukholma-linjalle Europan tilalle. Saapa nähdä...

Sopii sinänsä siihen strategiaan että heillä on uusin alus Tallinnanlinjallaan.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Olli Posti

http://www.cruisebusiness.com/kuvat_01/20050502/nb_435_tallink_b.jpg
Tuollainen kuva löytyi jossa ehdotetaan kukka-aihetta laivan kylkeen.. Ihan hieno mun mielestä, tosin aika valkoseks tuntuu Luxury ja tämä jäävän jos kuviin on uskomista. Nimi tuskin ainakaan pitää paikkaansa  ;D

jonas

Lainaus käyttäjältä: Olli Posti - 16.01.2008, 09:31:25
http://www.cruisebusiness.com/kuvat_01/20050502/nb_435_tallink_b.jpg
Tuollainen kuva löytyi jossa ehdotetaan kukka-aihetta laivan kylkeen.. Ihan hieno mun mielestä, tosin aika valkoseks tuntuu Luxury ja tämä jäävän jos kuviin on uskomista. Nimi tuskin ainakaan pitää paikkaansa  ;D

Öö.. Tämä on kyllä havainnekuva Galaxystä jostain muutaman vuoden takaa.

Olli Posti


Jaak Erik Laja

Mutta se on hyvä väritys Cruise 5-le. ;) Muistotta vähän Victoria I bärityksen.

Anssi Kauppila

Lainaus käyttäjältä: Olli Posti - 16.01.2008, 09:31:25
http://www.cruisebusiness.com/kuvat_01/20050502/nb_435_tallink_b.jpg
Tuollainen kuva löytyi jossa ehdotetaan kukka-aihetta laivan kylkeen.. Ihan hieno mun mielestä, tosin aika valkoseks tuntuu Luxury ja tämä jäävän jos kuviin on uskomista. Nimi tuskin ainakaan pitää paikkaansa  ;D
minun mielestäni on hieno verrattuna itse galaxyn väreihin:) ja mitä sitten tulee luxuryn väreihin niin sopiva....pakko edelleekin moittia sitä galaxyn hirveitä pilvi piiroksia ja kirahveja ja pingviinejä yök :-\
Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 16.01.2008, 10:17:24
Öö.. Tämä on kyllä havainnekuva Galaxystä jostain muutaman vuoden takaa.
ookko varma että tämä on ensimmäinen luonnos??? itse galaxystä kun nämä kaikki kolme on samoja piirrustuksia kummiskin....itse en sanoisi tota galaxyn piirrokseski

Teijo Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Anssi Kauppila - 20.01.2008, 01:02:52
minun mielestäni on hieno verrattuna itse galaxyn väreihin:) ja mitä sitten tulee luxuryn väreihin niin sopiva....pakko edelleekin moittia sitä galaxyn hirveitä pilvi piiroksia ja kirahveja ja pingviinejä yök :-\ookko varma että tämä on ensimmäinen luonnos??? itse galaxystä kun nämä kaikki kolme on samoja piirrustuksia kummiskin....itse en sanoisi tota galaxyn piirrokseski

Tuo kuva julkaistiin silloin, kun Tallink ja Aker julkaisivat (esi?)sopimuksen Galaxy 2:n rakentamisesta.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Anssi Kauppila - 20.01.2008, 01:02:52
:-\ookko varma että tämä on ensimmäinen luonnos???

Juuri tuota käytettiin muun muuassa Galaxyn nimikilpailulapuissa.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

jonas

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 20.01.2008, 01:18:36
Juuri tuota käytettiin muun muuassa Galaxyn nimikilpailulapuissa.

Ja sitä ennen oli se "tulikukka" vai mikälie. ;)

Lassi Liikanen

Keijo Mehtonen on heittänyt Turun Sanomien haastattelussa seuraavaa:

"Rauman telakalla hiljattain aloitetun kolmannen Galaxy-luokan aluksen Mehtonen arvelee päätyvän myös Turun reitille."

http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2008-03-07,104:4:524360,1:0:0:0:0:0:
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Jussi Littunen

Tyypillistä, ensin mainitaan aluksen tulevan Tallinnan linjalle, sitten Turun, Tallinnan ja jälleen kerran Turun! Mikäli ensi kesänä, monille varmasti iloiseksi yllätykseksi, Silja Galaxy todella komeilee SILJA Galxyna Turun linjalla, niin olisiko vain toiveajattelua, että Cruise 5:stä tehtäisiin saman tien Siljan alus telakalta lähtien?

Lassi Liikanen

Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 09.03.2008, 12:25:49
Tyypillistä, ensin mainitaan aluksen tulevan Tallinnan linjalle, sitten Turun, Tallinnan ja jälleen kerran Turun! Mikäli ensi kesänä, monille varmasti iloiseksi yllätykseksi, Silja Galaxy todella komeilee SILJA Galxyna Turun linjalla, niin olisiko vain toiveajattelua, että Cruise 5:stä tehtäisiin saman tien Siljan alus telakalta lähtien?
Jos Mehtosen sanaan on luottaminen, niin eiköhän tulisi kaikkein halvimmaksi heti telakalla sutia Siljan maalit pintaan. Maalaaminen kun ei ole mitenkään halpaa nykyisin. Olisi kyllä hienoa, jos saadaan upouusi alus Siljalle!
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Jussi Littunen

Niin, Enn Pannthan sanoi, että Laivan maalaaminen on kallista. Mutta Silja-brändin kehittämisintressit nähdään tosiaan vasta Galaxyn myötä...