Ammatinne?

Aloittaja ahoy, 18.09.2008, 14:32:02

« edellinen - seuraava »

Timo Lehtinen

Rahako on ainoa syy merellä töissä olemiseen??? Voi voi!
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Rontti

LainaaRahako on ainoa syy merellä töissä olemiseen??? Voi voi!

Eipä sinne ole mitään muuta järkevää syytä lähteä. Toinen on laiskuus. Merelle pääsee aika lyhyen koulutuksen jälkeen.

Ari Leskinen

Ulkomaanliikenteen hinaajalla kipparina, 27 vuoden praktiikalla.

Könttipalkka 3400€/kk + vuosilomarahat ja siihen liittyvä ruokaraha.

Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

Janne Koskinen

#48
OK Suomessa ei oo tapana puhua palkasta julkisesta, mutta mielestäni on aika rikkoa tämä tabu. Oma päällikön sopimuspalkka 71000 NOK, joka on noin 5000 NOK yli tariffin (sisältää bonukset) päälle tulee ainoastaan jouluraha (noin puolen kuun palkka) 12,5 *71000= 887500 NOK; valitettavasti NOKin kurssi on viime aikoina devalvoitunut 25-30%. Työmäärään ja vastuuseen verrattuna aika paska, mutta enpä muutakaan osaa. Toivottavasti muutkin kommentoivat asiaa rehellisesti.

EDIT: lomapäiviltä tulee ruokaraha 104 NOK/vrk ja matkapäiviltä päiväpalkka 71000NOK/30 eli just ja just yli 900000NOK/vuosi ruokarahoineen ja matkapalkkoineen

EDIT 2: Sivun puolivälissä uusi norskisopimus; tietääkseni kaikissa norjalaisissa on joku bonussysteemi eli noilla ei kukaan duunissa:

http://www.skipsfarts-forum.net/read.php?TID=6641&page=5

mestareitten soppari:

http://www.dnmf.no/WEB/DNMF/dnmfweb.nsf/f6a5dcc2d520bb27c1256f43003ddbe3/7b1a6d9c61ed7993c12574f300438d8b/$FILE/Protokoll%20Utenriks%202008.pdf

klikkaa pdf-liite sivun alalaidasta auki.

Päälliköt on kaikki sopimuspalkalla; enkä löytänyt siihen taulukkoa.

Norjan kruunu oli pari kuukautta sitten 20% vahvempi ja saattaa tippua ensi vuonna lisää.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Rontti

Lainaajust yli 900000NOK/vuosi ruokarahoineen ja matkapalkkoineen

Toi on tietääkseni n. 20000€ enemmän vuodessa kuin stasin moulinex kipparilla.

Janne Koskinen

Olkaa muuten arvon mertsut tarkkoja puolison valinnassa:

http://www.saunalahti.fi/peasun/piirrokset/aforismi.jpg

Jos kuitenkin epäonnistutte ja joudutte jatkamaan merityössä, niin kandee miettiä mitä puhelimeen vastaa:

http://www.saunalahti.fi/peasun/piirrokset/uusimaki.jpg

Tilanteen mukaan titteli käyttöön.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Tomi Liias

Vahtiperämiehen kirja löytyy mutta heinäkuuhun asti vielä maastopuku päällä rekan ratissa tukikohtana Tku, Pansio.

Janne Koskinen

#52
Väärin meni valinta aikoinaan.

http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2009/01/31/lentaja-tienaa-paremmin-kuin-paaministeri/20092769/12?rss=uusimmat-uutinen


Finnairin lentäjien ja perämiesten keskipalkka on 11 600 euroa. Pitkän kokemuksen jälkeen lentokapteenit voivat päästä työnantajan laskujen mukaan lähelle 20 000 euron kokonaisansioita.

Tohon tulee päälle vapaa autoetu Volvo S80 2,5T.

Lentokapteeneja ei kovin montaa Finnairin palveluksessa ole, se on arvonimi ei ammattinimike.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Rontti

LainaaTohon tulee päälle vapaa autoetu Volvo S80 2,5T.
On se hyvä etten oo lentokapteeni jos tarttis tollasella paskalla ajella...... ??? Nyt merikapteenina saan sentään ajaa kunnon autolla..... ;D

Junno Pekola

Menee OT:n puolelle, mutta miten on, jos näin merellä haluaisi joskus työskennellä onko tuo kielitaito kuinka suuri kriteeri? Entäs kuinka kauan opinnot kestää jne?
Yllä oleva teksti edustaa vain henkilökohtaista mielipidettäni eikä se ole sidoksissa mihinkään organisaatioon.

Janne Koskinen

Aihetta sivuten; tietojeni mukaan Norjassa Kystverketin luotsit ovat siirtyneet vuodenvaihteessa 2:3 vuorottelujärjestelmästä 2:4 vuorottelujärjestelmään eli kaksi viikkoa duunia, jota seuraa neljän viikon vapaajakso. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa aiheesta?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Brititkin 1:1 stä 2:3 ratioon: "Rotation is 2 weeks on 3 weeks off."

We have a requirement for a Barge Master to work onboard a Semi-Sub based in the North Sea. Reporting to the OIM you would be responsible for all marine operations onboard.

All applicants must hold a Class 1 Master Unlimited CoC and have previous Semi-Sub experience.

Rotation is 2 weeks on 3 weeks off.

Please forward copy of your CV to shickman@clydemarine.com in first instance.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama