Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Eero Huusko - 24.12.2007, 22:17:46 Jos saisivat kolme vispilää vuokrattua Alaskaan, niin kannattaisi jo lähettää Sisu tai Urho avustamaan pojat Luoteisväylän kautta kotiin ;D

No harmi vaan ettei Urho-luokka oikein sovellu Atlantin ylitykseen.
Urho luokasta modifioitu venäläisten Kapitan Dranitsyn oli mukana tuossa Alaskan hankkeessa. Mitä nyt olen kuullut, venäläisillä ilmeni kyllä jotain teknisiä vikoja tuolla, mikä osaltaan olisi myötävaikuttanut reittivalintaan... Tosin varma noista tiedoista en ole.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Tapanani on olla lojaali työnantajalleni (myös entiselle), mutta lienee yleisemminkin tiedossa että Otso-luokan modifioinnista avomerikelpoiseksi on suunnitelmia (eli en syyllistyne yrityssalaisuuksien vuotamiseen). Tosin jopa toimitusjohtaja oli skeptinen hankkeen kannattavuudesta, mutta hanketta ei tiettävästi vielä ole ammuttu alas.

Lankulta katselin kuvia Tor Vikingin paluusta Eurooppaan: "Bilderna på "Arktika" är från i November när vi gick i Konvoj med"Kapitan Dranitsyn" och "Arktika" från Alaska till Norge via Sibiriska kusten." (lainaus landgangen.se). Koillisväylä oli käytössä Tor Vikingin palatessa, mutta johtunee osittain siitä että pääsivät venäläismurtajien convoyhin näiden palaillessa "talvityömaille".
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#47
Päivitetään aihetta: porauslupaa Alaskaan ei tänä vuonna irronnut ja Fennica on ollut Ot2k:n  (http://www.ot2k.com/)   hommissa koko vuoden ja jatkuu marraskuulle. Ensi vuonna Alaska projekti jatkunee.

SAATAVUUS

Alus              Noin            Asti               Satama
Botnica MSV  4.9.2008                        North Sea
Nordica MSV  11.8.2008    15.1.2009    North Sea
Fennica MSV  13.11.2008  15.1.2009    North Sea

Ilmeisesti Nordica on rahtauksettomassa tilassa.

Mielenkiintoista (Ot2k:n sivulta): "Recently, the company announced that it had been formally acquired by the newly formed Aquanos AS, formerly known as GDV Subsea." Mahtaako Stasi yhä olla osaomistajana GDV:ssa? (" Finstaship will have a 30 per cent holding in the company, whose CEO will be Rune Lyngvi and whose domicile is Arendal in south Norway. ")

http://www.gdv.no  (noi sivut GDV maritime&shipping ei GDV subsea tai Aquanos, mutta joskus ainakin olleet samaa rypästä) 

http://www.gdvsubsea.no/   (Subsean sivut)

http://www.lamorgdv.com           
             
http://www.lamorgdv.com/contact.html              (GDV on monessa mukana)

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Niin, siis Nordica näkyy olevan Prompt available -tilassa keikkojen suhteen. Eli lyhyemmin sanottuna odottelee töitä Peterheadissa.

Nordica     ROV/Construction     28560     234     1100     2         PPT     Peterhead

http://www.offshore.no/Prosjekter/offpos.aspx

Edittiä:

Nyt Finstashipin sivuille on tosin päivitetty, että sekä Botnica että Nordica ovat käytettävissä noin 15. syyskuuta. Liekö Nordica sittenkin saanut töitä (mahd. samalta operaattorilta kuin Botnica) ja liekö J.K. eilisellä viestillä ollut vaikutusta tietojen päivittämiseen...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#49
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 16.08.2008, 15:21:08
Niin, siis Nordica näkyy olevan Prompt available -tilassa keikkojen suhteen. Eli lyhyemmin sanottuna odottelee töitä Peterheadissa.

Nordica     ROV/Construction     28560     234     1100     2         PPT     Peterhead

http://www.offshore.no/Prosjekter/offpos.aspx

Edittiä:

Nyt Finstashipin sivuille on tosin päivitetty, että sekä Botnica että Nordica ovat käytettävissä noin 15. syyskuuta. Liekö Nordica sittenkin saanut töitä (mahd. samalta operaattorilta kuin Botnica) ja liekö J.K. eilisellä viestillä ollut vaikutusta tietojen päivittämiseen...

Tuon linkkisi mukaan on yhä rahtaamatta. Tod.näk. näppäilyvirhe; piti kirjoittaa 15.08.2009 ja kirjoitettiin vahingossa 15.09.2008. Tiettävästi Nordica on maannut Peterheadissa heinäkuun puolivälistä.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#50
Näppisvirhe ilmeisesti, koska yhä tiedot:

Nordica ROV/Construction 28560 234 1100 2  PPT Peterhead

Onko Peterheadin AIS-toimintaa mahdollista seurata jossakin linkissä?

EDIT:        http://www.shipais.com/showship.php?mmsi=371039000

Siellähän se Nordica makaa.

Dest: Peterhead (=no orders)

Name: Nordica
MMSI: 230275000 [FI]
IMO: 9056985
Callsign: OJAE
Speed/Dir: 0 kts / 310° NW
Status: Moored
Dest: Peterhead
ETA: Aug03 22:00
Type: unspecified Haz A (1)
Size: 116m x 26m x 7.8m
Received: 19:32:06 18 Aug 08 BST

http://www.peterheadport.co.uk/images/port_map_bg.jpg

Satamakartan mukaan ei makaa Breakwater, mun tietääkseni ainakin ennen kaikki mobilisaatiot tehtiin breakwater kaijoissa eli no activity at the moment.

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#51
Tuo shipais.com kattaa melko hyvin koko Ison-Britannian rannikon, muutamia poikkeuksia tai useammin katveeseen joutuvia alueita lukuun ottamatta.

http://www.shipais.com/

Harwichin seudun näkee paremmin: http://www.havenais.com/map.php

Ja Norjassa mm. seuraavat:

http://www.navcom.no/aislive/index.aspx
http://www.2sandnessjo.no/shipplotter/index.php?=id=1

Eli jos vain Pohjanmerellä pysyvät hommissa, monitoimien liikkeitä voi seurata hyvin noiden sivustojen avulla.

Edittiä:

Nyt tuonne Offshore.no spottilistalle tullut Nordicalle hommia, juuri 15. päivään asti, eli ei ehkä sittenkään näppäilyvirhe.

"Nordica     ROV/Construction     28560     234     1100     2     Technip Nor / ROV/Survey     15.09.08     Peterhead"

http://www.offshore.no/Prosjekter/offpos.aspx

Edit 2: Ja nyt on lähtenyt Peterheadistä kohti Bruce-kenttää.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Aivan,

Name: Nordica
MMSI: 230275000 [FI]
IMO: 9056985
Callsign: OJAE
Speed/Dir: 11.1 kts / 39° NE
Status: Underway
Dest: Bruce Fld
ETA: Aug20 16:00
Type: unspecified Haz A (1)
Size: 116m x 26m x 7.8m
Received: 22:24:26 19 Aug 08 BST
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Esa Saaristo

Onko kenelläkään havaintoa Msv.Botnicasta ? ???

Pekka Laakso

Botnica on viime aikoina pyörinyt Janice-öljykentällä. Tuossa vielä AIS-havaintoa, tosin viime viikon tietoa...

http://www.shipais.com/showship.php?mmsi=230904000
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Esa Saaristo - 20.08.2008, 18:13:12
Onko kenelläkään havaintoa Msv.Botnicasta ? ???
Botnicalla on Technipin rahtaus Janice fieldilla kuten kerrottu; syyskuun lopulle ehkä. Spot-markkinoilla tullee syksyn tullen kysyntää suuremmille ja tehokkaammille aluksille kelien heiketessä. Luulenpa että tämä Spot-markkinoilla operointi on taloudellisesti kannattavampaa kuin huono aikarahtaus. Nykyisestä "taskista" Janicella suoriutuisi DP I-luokan alus, joten Botnica DP III-luokan aluksena tuskin saa kovin hyvää tuottoa.

http://www.offshore-technology.com/projects/janice/
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Rontti

LainaaNykyisestä "taskista" Janicella suoriutuisi DP I-luokan alus, joten Botnica DP III-luokan aluksena tuskin saa kovin hyvää tuottoa.
Sen päivän haluaisin nähdä kun joku noista moulinexeista saa hyvää tuottoa. Ei tolla apinalaumalla joka noita laivoja hoitaa tehdä muuta kuin huonoja tai erittäin huonoja sopimuksia.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 21.08.2008, 12:19:46
Sen päivän haluaisin nähdä kun joku noista moulinexeista saa hyvää tuottoa. Ei tolla apinalaumalla joka noita laivoja hoitaa tehdä muuta kuin huonoja tai erittäin huonoja sopimuksia.
No, oli/on se Shell/Alaska diili kohtalainen (joskus sokeakin kana jyvän löytää). Se tässä hommassa ihmetyttää, että yhä peitellään MKL aikaan tehtyjä virheratkaisuja. Nykyisistä VLL johtajista ei tainnut kukaan olla moulinex hankinnoissa mukana. Ainoa järkevästi asiaan suhtautunut oli Markku Mylly, joka ainakin Meritiimissä kyseenalaisti koko moulinex-busineksen ja DP-laitteiden uusinnan. Jos vertaa moulinex vs. Tarmo-luokka, niin taatusti olisi ollut veronmaksajien kannalta halvempaa jatkaa niillä tähän päivään. Ja turha väittää ettei niihin saa osia tms. tai sitten virolaiset/latvialaiset on paljon taitavampia tässä suhteessa. Onnittelut muuten virolaisille järkevästä päätöksestä (moulinex projektin hautaus).
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Rontti

LainaaNo, oli/on se Shell/Alaska diili kohtalainen (joskus sokeakin kana jyvän löytää).

Niin no se tais olla jonkunlainen mutta siinä taas sattui olemaan tarvetta kahdelle laivalle eli jäänmurtajalle ja DP-laivalle joten siinä kohtaa ehkä kysyntä ja tarjonta kolahti kohdalleen mutta onko sen päivävuokrasta havaintoa?
Yleensä moulinexit on myyty lähinnä jotain 50% markkinahinnoista eikä päivävuokrat ole välttämättä kattaneet edes laivan päiväkuluja.
Sitä taas eivät konttorin apina parat edes tiedä kun taas siellä kentällä saa käsittämättömän arvokasta tietoa kun vaan hiukan viitsii kysellä ja jutella alaa tuntevien johtajien kanssa..... ;D
Siis arvokasta noin tietona muuten siitä ei ole mitään hyötyä muuta kuin voi vaan naureskella idiooteille.

Janne Koskinen

#59
Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 21.08.2008, 23:18:29
Niin no se tais olla jonkunlainen mutta siinä taas sattui olemaan tarvetta kahdelle laivalle eli jäänmurtajalle ja DP-laivalle joten siinä kohtaa ehkä kysyntä ja tarjonta kolahti kohdalleen mutta onko sen päivävuokrasta havaintoa?
On; olen ko. sopimuksen nähnyt, mutta luulenpa että syyllistyn vaitiolovelvollisuuden rikkomiseen, jos sen yksityiskohdat kerron.

Offtopic, kun täällä on foorumilaisia Kaakonkulmalta, niin mikä on Puolanlaiturin kohtalo. Muistaisin jostain että Kotkan satama on ottamassa sen Venäjälle suuntautuvan autotuonnin palvelukseen? Ei tainnut siitä vuokrasopimuksesta juuri iloa VLL:lle olla (kuluja kyllä).

EDIT: VLL vuosikeromus 2004: "osasta niin kutsuttua Puolan laituria sekä siellä. olevasta kenttätilasta. Sopimus on voimassa. 1.12.2004–31.3.2008 ja sisältää mahdollisuuden ..."
(taisi jäädä jatkamatta ko. sopimus)
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama