Merenkurkun liikenne tänään Kanal 1:ssä

Aloittaja Miran Hamidulla, 17.07.2001, 21:21:21

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

TV1:stä tulee tänään klo 21.00 Kanal 1 ohjelma, jossa käsitellään Merenkurkun liikenteen uusia vaikeuksia. Katsokaa ja sivistykää! ;)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Eerik Laine

#1
Pirun Pori Jazzit ei kerkee kattoo suorana... Katseluelmys latistuu kun pitää läträtä videoitten kanssa  8)

Eerik Laine

#2
Jotenkin tuli surullinen fiilis dokkarin kattomisen jälkeen  :( Pakko päästä testaan Casino Express enne ku se lopettaa liikenteen...

Miran Hamidulla

Hienoja kuviahan tuossa ohjelmassa oli, mutta siinä tosiaan annettiin ymmärtää, että RG:llä menee bisnekset päin puuta. Botnialla sensijaan näytti menevän ihan mukavasti. Casino Express vaikuttaa kyllä uudistuksensa jälkeen todella hienolta, joten toivottavasti se pidetään pohjoisilla vesillä vaikka se RG Line lopettaisikin. Casino Express on nimittäin liian hieno Arabian karjalautaksi. Viikkari vois ostaa sen vaikka Riikan linjan laivakseen. ;)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Jaakko Ahti

#4
Itse en nähny ko. dokkaria kun perkele ukkosti ja kuva pätki niin paljon että katoin parhaksi ottaa johdot irti seinästä.  >:(

Millaisia tulevaisuuden skenaarioita siinä sitten luotiin Rg-linen suhteen? Olisi aika sääli, jos Rabbe lopettaisi jo nyt hommat...
Jaakko Ahti

Miran Hamidulla

#5
RG Linella oli tavoite saada 300 matkustajaa per lähtö. Todellisuudessa sillä on vain 140 matkustajaa per lähtö. Jutussa RG yritti selittää asiaa sillä että he tulivat markkinoille vasta silloin kuin ryhmä matkalaiset olivat varanneet jo matkat muille aluksille. Itse en kyllä usko hirveesti siihen, että se nyt olisi kauheesti RG:n matkustaja lukemia lisänny. Sillä miksi joku ryhmä jolla on muutenkin kalliita kuluja maksaisi lyhyestä matkasta Helsinki-Tukholma matkan verran rahaa? Kyllä suurin osa ryhmistä taitaa seilata etelän Ruotsinlaivoilla.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Eerik Laine

#6
Radio X3M kyseli joku päivä siiten Vaasassa kaupungilla kaikilla turisteilta että miten ne on löytänyt tiensä Vaasaan ja kaikki ulkomaalaiset oli joko Norjasta ja Ruottista ja ne kerto tulleensa pohjosen kautta autolla ja ei ollu edes harkinnu laiva vaihtoehtoa....Yks ruåttalainen oli uskaltautunut tulemaan Botnia linkilla yli!  :P Radio jutun pointti oli siinä että kuinka tärkeä laivayhteys Vaasan alueen turismille oikeastaan onkaan kun ilman laivaa tulleita turistejakin tuntuu riittävän hyvin :o

Sen verran tosta Kanal 1 dokumentista että lähes poikkeuksetta kaikki Cassan matkustajat oli tyytyväisiä itte laivaan mutta kaikki piti hintoja aivan liian kalliina... RGn toimitusjohtaja Heljä Rantasalo yritti dokumentissa vakuutella että liikenteen jatkumista katotaan sitten kun koko vuoden matkustajamäärä on selvillä, mutta ei ne ainakaan enää tänä vuonna pääse lähellekään tavotetta koska tähänkään mennessä ei olla päästy ees puoleenväliin...

Miran Hamidulla

#7
Tuossa jutussahan Botnia Linkin joku johtaja sanoi, että monet Merenkurkun ihmiset ovat jo tottuneet RoPaxilla matkaamiseen, joten ehkäpä tuollainen RoPax on tarpeeksi riittävä laiva Merenkurkun välttämättömille opiskelu-, työ- ja sukulointimatkoille. Risteilijät seilatkoon Etelä-Suomessa. Kesäisinhän liikennettä voisi sitten täydentää katamaraanilla, niin kuin tuossa jutussa sanottiin, ja niinhän Botnia ja Nordic Jet Line keväisessä yhteistyöprojektissaan suunnittelivat, mutta jotkut älypäät menivät luottamaan "vaasalaisten oman kaupungin pojan" laskelmiin liikenteen onnistumisesta turhan pramealla laivalla. >:( Sehän ei tietenkään ole mitenkään uutta Merenkurkussa sillä siellähän on jo iät ja ajat kurkoteltu liian korkealle. 80-luvun alussahan Vaasa-Sundsvall väliä yritettiin ajaa liian isolla Wasa Starilla(nyk. Peter Wessel), joka oli sen aikaisista Ruotsinlautoista yksi suurimpia. Myöskin Wasa King ja Wasa Queen taisivat olla talviliikenteessä liian suuria liikennöimään yhtaikaisesti Merenkurkussa. Ja nyt 90-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa tax-freen loppumisen jälkeisinä aikoina Wasa Queen ja Casino Express näyttävät esimerkkiä vääränlaisesta alusratkaisusta.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar