Laivojen pienoismalleista

Aloittaja laivat, 25.02.2001, 22:19:49

« edellinen - seuraava »

Salomon Kaukiainen

Lainaus käyttäjältä: Jasper Kaarna - 09.11.2003, 17:55:16
    Selvästikin aika monella on tuo Finnjetin pienoismalli. Mistä ihmeestä niitä on saanut. Finnjetin Jettshopistako, joskus viime vuosituhannella? ???

Viime vuosituhannella niitä tosiaan sai, ja useammilta Siljan laivoilta, omani ostin muistaakseni Festivalilta useita vuosia sitten.
Nykyään noita malleja näkee aika paljon ainakin Ebayssä saksalaisten myyminä.
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

Jasper Kaarna

#31
Lainaus käyttäjältä: Salomon Kaukiainen - 09.11.2003, 19:34:59
Lainaus käyttäjältä: Jasper Kaarna - 09.11.2003, 17:55:16
    Selvästikin aika monella on tuo Finnjetin pienoismalli. Mistä ihmeestä niitä on saanut. Finnjetin Jettshopistako, joskus viime vuosituhannella? ???

Nykyään noita malleja näkee aika paljon ainakin Ebayssä saksalaisten myyminä.

    Kiitos paljon vinkistä! :)
    Nyt sieltä löytyi vain yksi myytävä Finnjetti: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3564018886&category=4248 Kuinka usein niitä noin suunnilleen tulee? Ja minkälaisia? Mietin vaan, että kannattaako tuo ostaa, vai onko niitä joskus ihan sillein että saa itse oikein :) Koota sen mallin.
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Kim Granlund

Lainaus käyttäjältä: Sami Koski - 12.11.2003, 18:58:47
Multa löytyy legolaivoista Finnjet, Wellamo ja oma kehittelemä Wellamo vuosimallia 1975, johon käytetty Viking Linen legolaivan paloja.

Lisäksi multa löytyy SuperSeaCatin, muovinen pattereilla eteenpäin liikkuva, "pienoismalli"

mistäs tollasia saa ostaa?vai ootko ihan itse väsännyt?  :o
ja hintakin kiinnostaa jos niitä saa ostaa

Wirrankosken Rami

Huomasin, etten ole tähän otsakkeeseen vastannut. Ne jotka minut paremmin tuntevat, tietävät, että olen rakennellut jonkinlaisia pienoismalleja laivoista lukuisia vuosia - vaan en enää.

Malleja olen varmaan tehnyt kaiken kaikkiaan 20-30, en enää tarkkaa lukua muista. Käyttänyt olen omaa kehitelmääni, eräänlaista komposiittirakentamista, jossa yhdistyvät melkein mikä tahansa materiaali. Periaatteessa kaikki mallit ovat "uivia", joskaan en ole nykyisin jäljellä olevia vesielementissä testannut.

Mallien rakentaminen on kivaa, mutta aikaa vievää puuhaa. Valitettavasti nykyisin ei enää ole aikaa tällaiselle näpertelylle :(

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Sami Koski - 12.11.2003, 18:58:47
Lisäksi multa löytyy SuperSeaCatin, muovinen pattereilla eteenpäin liikkuva, "pienoismalli"
Onko kyseinen malli muuten SeaContainersin vai Siljan väreissä? Mikäli se on Seacontainersin väreissä, niin se lienee samaa sarjaa kuin itselläni olevat Seacontainersin patterilla liikkuvat SeaCat ja ilmatyynyalus mallit.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Sami

#35
Lainaus käyttäjältä: Kim Granlund - 12.11.2003, 19:14:35
Lainaus käyttäjältä: Sami Koski - 12.11.2003, 18:58:47
Multa löytyy legolaivoista Finnjet, Wellamo ja oma kehittelemä Wellamo vuosimallia 1975, johon käytetty Viking Linen legolaivan paloja.

Lisäksi multa löytyy SuperSeaCatin, muovinen pattereilla eteenpäin liikkuva, "pienoismalli"

mistäs tollasia saa ostaa?vai ootko ihan itse väsännyt?  :o
ja hintakin kiinnostaa jos niitä saa ostaa

Finnjetin väsäsin ohjeiden mukaan, mutta palat olivat jostain muista lego-paketeista, Wellamo on Siljan laivoilla myynnissä ollut malli (mukana oli nimi tarrat Svea, Wellamo, Finlandia ja Silvia Regina.) Ja sen toisen Wellamon kehittelin jäljelle jääneistä paloista, kun mulla oli ollut 2 erillaista Viking Linen legomallia toinen tais olla Rosellan ja toinen Mariellan näköinen, mutta niiden paloja oli hävinnyt, joten kehittelin niistä tämän Wellamon (1975).

SuperSeaCatin ostin vuonna 2000 SuperSeaCat IV:ltä ja maksoi n. 10 €

Sami

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 12.11.2003, 19:27:13
Lainaus käyttäjältä: Sami Koski - 12.11.2003, 18:58:47
Lisäksi multa löytyy SuperSeaCatin, muovinen pattereilla eteenpäin liikkuva, "pienoismalli"
Onko kyseinen malli muuten SeaContainersin vai Siljan väreissä? Mikäli se on Seacontainersin väreissä, niin se lienee samaa sarjaa kuin itselläni olevat Seacontainersin patterilla liikkuvat SeaCat ja ilmatyynyalus mallit.

SeaContainersin väreissä...

Pekka Laakso

#37
Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 12.11.2003, 19:17:52
Mallien rakentaminen on kivaa, mutta aikaa vievää puuhaa. Valitettavasti nykyisin ei enää ole aikaa tällaiselle näpertelylle :(
Aivan, ei tässä kerkeä kuin kesälomin puuhailla mallien parissa. Suunnittelemani projektitkin ovat jäädytetty toistaiseksi. Nyt jos jotain teen, niin brassailen sellasia pieniä saksalaisia metallimalleja.

Antti puhui joistakin tekemistään legoista. Siihen viitaten harmittaa, että lopetin sen harrastuksen näemmä liian aikaisin. Siihen aikaan ei konttilaivat olleet vielä yhtään kunnollisen kokoisia. Muistaakseni väsäsin kerran erään itäsaksalaisen konttilaivan, joka muistutti hieman tyypiltään noita MSC Grace tai Patricia -tyyppejä. Muttei oikein sen enempää.
No, ehken olisi halunnutkaan, kun se Finnpusku-systeemi oli niin kiehtova. Palikatkin (siis sellasen väriset, joita vielä pystyi ajattelemaan) olivat melkein lopussa. :)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Nyt sitten on tarkoitus puuhailla SA-15 luokan pienoismallin parissa, eli tarkemmin sanottuna muokkailla Saksassa tehtyä Bank Linen asussa olevaa mallia alkuperäisempään tai venäläisempään asuun. Tässä kuva minkänäköinen malli on alkujaan:
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Jasper Kaarna

     Vieläkään en ole saanut QM:n mallia valmiiksi, vaikka sainkin sen joululahjaksi toissa jouluna  :-\ Tosin, lähes valmiina se on maannut jo n. vuoden... Enää puuttuu laittaa ne köydet (tai siis ohuet mustat langat). Hyvä vaan, kun ohjeessa on vain, että ''laita sitten köydet''. Kiva on lähteä sitten niitten kanssa säätämään... :( Mutta ehkä se joskus tuleekin valmiiksi, tiedä sitten milloin...
    Muutenkin tuntuu siltä, että päälleni on langetettu sellainen ikuinen kirous, että koskaan en voi saada yhtään pienoismallia täysin valmiiksi, vaikkakin lähes valmiita sitten löytyykin. Kun tein syksyllä 2002 C/s Aidan pienoismallia, niin juuri kun olin saamassa sitä valmiiksi, koirani sai mahtavan kuningasidean ruveta jäystämään sen kuivumassa olevia ulkokannen osia... Ja niin kävi, ettei niitä ole vieläkään löydetty. :o Nyt, kun aloitin tekemään uutta Aidaa, toivoen sille parempaa menestystä, niin silleen kävi, että kun olin sprayaamassa sitä (minulla on tapana aina ihan ensimmäisena maalata spraylla valkoiseksi kaikki laivan osat, ettei ne rupea kellertämään myöhemmin) spraykannu päättikin ruveta suihkuttamaan pieniä ruskeita hileitä laivan päälle, joten... Katotaan, jos vaikka saisin ne hiekkapaperilla, tms. pois, mutta pahoin pelkää... :( >:( :'(
    Niin, ja QE projektikin meni ihan munilleen......
    DAMN!
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Heikki Helin

#40
Tuli tossa eräässä toisessa foorumissa vastaan tällnen ihan kivan kokonen "pienois"malli,
tollasta vois olla ihan kiva uitella jossain.
Varmaan aika tehokkaasti katseita puoleensa vetää

Silja Serenade 23.03

Jussi Saastamoinen

Terve.


Itse omistan Finnjetin muovipienoismallin, joka on Siljan väreissä. Olen koonnut jo vuosia sitten, mutta olen alkanut maalaamaan  sitä ihan tässä noin viikko sitten. Ostin muistaakseni tuon pienoismallin Silja Symphonylta tai Serenadelta,  mutta en muista kummalta. ???


Helsingin kovin ht-veneilijä

Joni Huopana

#42
Pienoismalleista puheen ollen, kävin tänään kuvan osoittamassa paikassa, jossa näyteikkunalla on hieno pienoismalli.

http://www.netikka.net/joni.huopana/silja_konttori.jpg

Kuka tietää tai arvaa paikan?

Jasper Kaarna

#43
Lainaus käyttäjältä: Joni Huopana - 09.03.2004, 20:40:27
Pienoismalleista puheen ollen, kävin tänään kuvan osoittamassa paikassa, jossa näyteikkunalla on hieno pienoismalli.

http://www.netikka.net/joni.huopana/silja_konttori.jpg

Kuka tietää tai arvaa paikan?

    Olisiko siinä Vaasassa, torin vieressä, Revell Centerin lähistöllä? ::)
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Joni Huopana