Galaxylle sisar

Aloittaja Wirrankosken Rami, 21.04.2005, 13:17:01

« edellinen - seuraava »

Petri Moilanen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 08.07.2008, 22:08:51
Eikös tämän Baltian Prinsessan pitäisi olla kutakuinkin Galaxyn sisaralus, mutta kuitenkin Tallinkin nettisivulla laivaesittelyissä osiossa tekniset tiedot mainitaan kansien lukumäärä BP:llä olevan 10, kun Galaxyllä on 12. Ja eikö myös prinsessan konetehon pitänyt olla Galaxyä suurempi, kuitenkin molempien nopeus on esittelyn mukaan samat 22 solmua. Lieneekö kömmähdys?

Tänään viimeksi kävin laivalla, mutta enpä huomannut tarkistaa kansien määrää. Piti oikein tarkistaa miten Galaxyn kannet menevät koska BP:llä info on kutoskannnella ja ravintolat pääosin seiskalla mutta tarkistuksen jälkeen huomasin että Galaxyn ravintolat ovat samalla tavalla. Onko Galaxyssa sitten vielä kuusi kantta infon päällä jos kokonaismäärä on 12 ?

als

Kyllä, alukset ovat sisaria keskenään. Galaxyn ja ilmeisesti BP:nkin brykä on kannella 10. Jossa päällä "puolikas" kansi ja päällimmäisenä helikopteritaso merkiten ilmeisesti kantta 12. Galaxyssa info, myymälät ja Starlight Palace-yökerhon päätaso kannella 6. Ravintelit sekä baarit, lukuunottamatta Starlight:in parveketasoa kannella 7.

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Anton Mattila - 09.07.2008, 20:12:34
Kyllä, alukset ovat sisaria keskenään. Galaxyn ja ilmeisesti BP:nkin brykä on kannella 10.
Näinhän se menee, jos laivat ovat sisaraluksia, niin silloin myös se "brykä" on samalla kannella.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

als

Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 09.07.2008, 23:37:19
Näinhän se menee, jos laivat ovat sisaraluksia, niin silloin myös se "brykä" on samalla kannella.
No ilmeisesti sitten.. ;) Eikös tästä sisaralus-aiheesta väännetty jossain muuallakin jo juttua? Enempää en ala tässä Ohvitopikia herättelemään.

Mika Mattila

Tänään pitäs olla Baltic Princesin luovutus.... ja huomenna juhlat :beer:

Jari Luotonen

Lainaus käyttäjältä: Mika Mattila - 10.07.2008, 08:18:31
Tänään pitäs olla Baltic Princesin luovutus.... ja huomenna juhlat :beer:
Jummi! Pakko tässä on pikkuhiljaa uskoa, että nyt se tapahtuu.. Se on nyt vaan mentävä varaamaan matkaa...  :beer:  ;)
Millehän telakalle se Galaxy menee... Hmmm... ::)
Menneitä reissuja: Vuodesta 1992> Silja Serenade, Sally Albatross, Silja Symphony, Silja Festival, Silja Europa, Viking Mariella, Viking Cinderella, Viking Rosella, Silja Opera, Viking Gabriella, Viking XPRS, Viking Grace, ... Tulossa: Silja Symphony,..

Tero Söderholm

Ajoin äsken Ruoholahden kautta kotiin ja oli Prisessan perässä Viron lippu !
Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Jani Nousiainen

Akerin tiedote aluksen luovutuksesta. 

http://www.akeryards.com/?page=580&xml=A/134984/PR/200807/1235150

Niin miten olikaan ne puheet aluksen valmistumisen viivästymisestä syksyyn tai talveen ??   ;D ;D ;D
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Mika Mattila

klo.16.30 alkaa Baltic Princesillä juhlat  :beer:.... Eihän sitä tiedä vaikka kävis merellä pienen risteilyn tekemässä?? ;)

justus-94

Lainaus käyttäjältä: Mika Mattila - 11.07.2008, 15:11:23
klo.16.30 alkaa Baltic Princesillä juhlat  :beer:.... Eihän sitä tiedä vaikka kävis merellä pienen risteilyn tekemässä?? ;)

Ketä tuonne juhliin pääsee?

Petri Moilanen

Lainaus käyttäjältä: Justus Nieminen - 11.07.2008, 16:39:50
Ketä tuonne juhliin pääsee?

Akerin henkilökuntaa, alihankkijoiden edustajia yms. yms. Itsekkin olisin kutsun saanut, mutta jätin tällä kertaa väliin.. täytyypi mennä sitten risteilyvieraaksi, vaikkei galaxyn jälkeen laivassa mitään uutta eikä ihmeellistä ole.  ::)

Vaihtoiko BR hernesaaressa laituripaikkaa tän illan aikana vai vieläkö on vanhalla paikalla varustelulaiturissa ?

Lauri Liimatainen

Galaxyllä kun olen matkustellut, olen huomannut että Wine Bar oli aina tyhjillään. Mietin, että tuo baari ei tuossa kauaa pysy, ja aika oikeassa olin. Baltic Princessiltä puuttuu kokonaan Wine Bar, joten kannattamaton se näköjään Galaxyllä oli.  ;) Saavatpahan lapset ainakin isomman leikkihuoneen. :D
TULOSSA: Kesällä M/s Julia Pietariin
MENNYTTÄ: galaxy, 2x XPRS

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Lauri Liimatainen - 11.07.2008, 22:37:31
Galaxyllä kun olen matkustellut, olen huomannut että Wine Bar oli aina tyhjillään. Mietin, että tuo baari ei tuossa kauaa pysy, ja aika oikeassa olin. Baltic Princessiltä puuttuu kokonaan Wine Bar, joten kannattamaton se näköjään Galaxyllä oli.  ;) Saavatpahan lapset ainakin isomman leikkihuoneen. :D
Mikä olisikin ihan oiva parannus. Onhan Galaxyn lastenhuone ihan harvinaisen pieni ja vaatimaton, kuin suoraan 1970-luvulta ja lisäksi erittäin huonosti ilmastoitu.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Jukka Koskimies


Sattuneesta syystä http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=662046
minulla oli tilaisuus olla läsnä Baltic Princess:in luovutusjuhlissa eilen illalla. Vietettyäni edellisenä päivänä reilut kolme tuntia Galaxy:lla ja nyt yli viisi tuntia Baltic Princess:illa päädyin käsitykseen, että kuka on käynyt Galaxy:lla on käynyt myös Baltic Princess:illa – niin yks-yhteen nämä sisarukset tuntuvat olevan rakennetut. Toki jotkut palvelut ovat saattaneet vaihtaa paikkaa tai muuta sen sellaista, mistä en ymmärrä olla kiinnostunut, mutta yleisvaikutelmani on, että erilaisesta konetehosta aiheutuvia teknisiä ratkaisuja lukuunottamatta nämä sisarukset on rakennettu täysin "samalla muotilla".

Tässä sarjassa on vain Baltic Princess:ia itseänsä koskevia kuvia. Luovutustilaisuudesta ja siihen liittyvistä muista aiheista olen ajatellut myöhemmin kertoa erikseen, kunhan saan tilaisuuteen liittyviä asiatietoja vähän täydennetyksi.

http://www.jks.1g.fi/kuvat/Laivakuvia/2008-07-11+Baltic+Princess+luovutusiltana/


Marko_Laitamaa

Hienoja kuvia sinulta taas!
Ihan nätti laiva sisää, mutta kuten kirjoitit niin ero on vähäistä.