Galaxylle sisar

Aloittaja Wirrankosken Rami, 21.04.2005, 13:17:01

« edellinen - seuraava »

Suunnittelija

Niin, tosin ei omasta mielestäni Helsinki - Tallinna välille näin suurta alusta tarvittaisikaan, sellainen Nordlandian kokoinen olisi ihan hyvä. Ja eikö BP:n autokannella ole vain yksi hylly?

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Jussi Lampinen - 14.08.2008, 12:30:09
En viitannut Romantikaan enkä victoria1:n vaan G, BP ja nyt tekeillä olevaan laivaan, ehkäpä Tallinan reitillä ei saunaa tarvittaisi ollenkaan. Lisäksi vesimassat nyt eivät galaxyn kokoisessa uima-altaassa ole koskaan sellaiset että ne laivaa kaataisivat ja kuka on sanonut että altaan pitäisi olla isompi?. Yhtälailla allasosaston voisi suunnitella siten että sieltä ja sen ohi voisi edelleen kulkea kannelle jossa yhtenäinen baari palvelisi sauna ja ulkokannen asiakkaita.

Asia on ehkä hiukan niinkin päin että Galaxyllä ja BP:llä on uima-altaat lähinnä sen takia että saunaosastot on sijoitettu alas. Muistakaa että Romantika ja Victoria eivät varsinaista uima-allasta edes saaneet, ja molempien kansirakennelmat ovat Galaxyä paljon pienemmät. Näihin pidennettyihin on saatu paljon hyttejä aika paljon sen takia että kansirakenteita suurennettiin. Jos ne vesimassat altaassa olisivat niin isoja että ne aluksen uhkaisivat suoralta kädeltä kaataa, niin aluksen vakavuus on jo jonkin verran pielessä. Koko homman pointtihan on se että ei päästäisi edes lähelle sellaista tilannetta.

Jos verrataan Color Fantasyyn joka on saanut kunnon vesipuiston yläkansilleen, niin muistutetaan siitä että siinä on kahdella tavalla pienennetty kansirakenteiden kokoa. Ensinnäkin kansirakenteet ovat monta metriä runkoa kapeammat, ja toiseksi ne eivät käytännössä ole Siljan Helsinginaluksia korkeampia - lukuunottamatta keulan suurta baarikokonaisuutta, joka on hiukan Siljan sisarusten skorsteenibaaria isommat. Näin ollaan varmistettu se että aluksen vakavuus on riittävä. Tosin alus onkin noin 6 metriä Galaxyä leveämpi - ja noin 3,5 metriä Siljan sisaruksia leveämpi.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

justus-94

Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä töihin kyseiselle laivalle.

als

Lainaus käyttäjältä: Justus Nieminen - 12.09.2008, 10:20:12
Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä töihin kyseiselle laivalle.
Baltic Princessille? :o Kerro toki lisää jos vaan voit. Mites asiat lipun ja palkan kanssa?

Suunnittelija

Onkohan kaikki Tallinkin Tallinnaan liikennöivät alukset edes kannattavia, sillä jos eivät ole niin eikö sinne pitäisi muutenkin laittaa pienempää kalustoa ja Superstar esimerkiksi on suunniteltu risteilylautaksi, koska alunperin aluksen sisaralukset suunniteltiin Välimeren liikenteeseen jossa välimatkat voivat olla pitkiä ja tehtiin risteilylautta, joka olisi samalla tehokas. Etää ei sen puoleen Baltic Princesin voisi laittaa vaikka jonnekin muualle ja laittaa Superstarin tilalle, kyllä BP:n korvaisi, kulkisi vaan pienemmällä nopeudella ja se on siinä.

als

#560
Lainaus käyttäjältä: Elias Mäki - 12.09.2008, 14:29:26
Onkohan kaikki Tallinkin Tallinnaan liikennöivät alukset edes kannattavia, sillä jos eivät ole niin eikö sinne pitäisi muutenkin laittaa pienempää kalustoa ja Superstar esimerkiksi on suunniteltu risteilylautaksi, koska alunperin aluksen sisaralukset suunniteltiin Välimeren liikenteeseen jossa välimatkat voivat olla pitkiä ja tehtiin risteilylautta, joka olisi samalla tehokas. Etää ei sen puoleen Baltic Princesin voisi laittaa vaikka jonnekin muualle ja laittaa Superstarin tilalle, kyllä BP:n korvaisi, kulkisi vaan pienemmällä nopeudella ja se on siinä.
Vastalause! En voisi koskaan kuvitella Superstarin tapaisen 'rimpulan' korvaavan Baltic Princessiä aluksena, jolla tehtäisiin 22 tunnin viihderisteilyjä.. Kun mietit Elias hieman tarkemmin ja järjellä, taidat tulla samaan lopputulokseen. Sulta tulee mun mielestä kyllä anteeksi vain, aika päättömiä ideoita, vaikka toki niitä on oikeus sanoa ääneen.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Anton Mattila - 12.09.2008, 14:48:01
Vastalause! En voisi koskaan kuvitella Superstarin tapaisen 'rimpulan' korvaavan Baltic Princessiä aluksena, jolla tehtäisiin 22 tunnin viihderisteilyjä..
Muistutettaneen että 22 tunnin risteilyt jatkuvat tasan tarkkaan vain niin kauan niille on kysyntää. Korvattiinhan Stenan Hook-Harwich risteilylautat katamaraanilla joka teki reissun hyvinkin vauhdilla. Se on sitten toinen tarina että polttoaineen hinnan nousu tappoi kyseisen liikenteen ja nyt siellä kulkee 240-metriset ropaxit.

Ei ole mikään itsetarkoitus että Tallinnaan mennään risteilylautalla. Superstar ja Star ovat tasokkaita, vaikka niitä ei sinänsä ajatella risteilylautoiksi. Eli vaikka Eliaksen idea tuskin toteutunee, voi hyvinkin olla niin että joskus Baltic Princessin palvelut hoidetaan pikalauttojen yöpymisillä Tallinnassa - onhan niillä kuitenkin jonkin verran hyttejä. Tallinnassa kun riittä hotellihuoneitakin. Niin kauan kun käytte risteilemässä, tätä riskiä ei ole... Pallo on siis teillä.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Suunnittelija

No jaa, se voi olla totta, mutta se ei poista sitä tosi asiaa, että kaikki Tallinkin reitit eivät vain voi olla kannattavia ja on Superstar nyt enemmän risteilylautta, kuin Star, joka kuljettaa enemmän rahtia, mutta onhan Superstarissa, ainakin kuvien perusteella (itse olen käynyt vain Starilla ja BP:llä) aika hienot tilat.

Kimmo Heinonen

#563
Lainaus käyttäjältä: Elias Mäki - 12.09.2008, 15:51:45
No jaa, se voi olla totta, mutta se ei poista sitä tosi asiaa, että kaikki Tallinkin reitit eivät vain voi olla kannattavia ja on Superstar nyt enemmän risteilylautta, kuin Star, joka kuljettaa enemmän rahtia, mutta onhan Superstarissa, ainakin kuvien perusteella (itse olen käynyt vain Starilla ja BP:llä) aika hienot tilat.
Liian vähän hyttejä ja liian vähän vaihtoehtoja niiden luokissa - noin risteilykäyttöön - mielestäni...

mutta olisihan se sitten helpompi valita millä noita tallinnan ns. risteilyjä tekis (vaihtoehdot vähenis 50%) - menis vaan sitten aina skattalle... ;) - ne pelkät ylimenot on sitten taas eri asia....

Joo ja kyllähän me risteillään - kuhan vaan tarjonta on laadukasta ja palvelu miellyttää...

Jussi Lampinen

Lainaus käyttäjältä: Anton Mattila - 12.09.2008, 14:48:01
Vastalause! En voisi koskaan kuvitella Superstarin tapaisen 'rimpulan' korvaavan Baltic Princessiä aluksena, jolla tehtäisiin 22 tunnin viihderisteilyjä.. Kun mietit Elias hieman tarkemmin ja järjellä, taidat tulla samaan lopputulokseen. Sulta tulee mun mielestä kyllä anteeksi vain, aika päättömiä ideoita, vaikka toki niitä on oikeus sanoa ääneen.
Itse en yleensä ymmärrä mikä 22 tunnin risteily muka oikein on, laivahan lilluu suurimman osan ajasta satamassa.

Marja Pyymäki

Vähän O.T., mutta tänään näin kaupassa liettuassa valmistettua edam-juustoa nimeltään Baltic Princess :o ;D 8)
Menneitä matkoja: 18.02.2008 SFIX & Star, 22.03.2008 Galaxy (Suite), 05.04.2008 Serenade (Commodore), 26.04.2008 Galaxy (Suite), 31.05.2008 Serenade (Commodore),  02.08.2008 Symphony (Commodore), 06.08.2008 Serenade (Commodore), 29.08.2008 Star (kansipaikka) & Star (busines), 08.11.2008 Symphony (Commodore), 21.12.2008 Serenade (Commodore)

Petri Moilanen

Lainaus käyttäjältä: Jussi Lampinen - 16.09.2008, 14:12:36
Itse en yleensä ymmärrä mikä 22 tunnin risteily muka oikein on, laivahan lilluu suurimman osan ajasta satamassa.

Tuleehan siitä vähän wtf fiilis (samaten xprs:llä) dokata laivassa joka on satamalaiturissa kiinni.. cindy sentään aikoinaan jäi ankkuriin merelle vaikkei mihinkään liikkunutkaan. Nykyisillä polttoainehinnoilla toi ankkuroituminen taitaa vaan olla sen verta kalliimpaa että sen takia ei enää harrasteta.

als

Lainaus käyttäjältä: Marja Pyymäki - 16.09.2008, 19:44:14
Vähän O.T., mutta tänään näin kaupassa liettuassa valmistettua edam-juustoa nimeltään Baltic Princess :o ;D 8)
Moderaattoriamme lainaten; http://www.mir.1g.fi/BP.JPG ... ;)

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Petri Moilanen - 16.09.2008, 19:58:03
Tuleehan siitä vähän wtf fiilis (samaten xprs:llä) dokata laivassa joka on satamalaiturissa kiinni.. cindy sentään aikoinaan jäi ankkuriin merelle vaikkei mihinkään liikkunutkaan. Nykyisillä polttoainehinnoilla toi ankkuroituminen taitaa vaan olla sen verta kalliimpaa että sen takia ei enää harrasteta.
Cinderellahan veti parkkiin koska se teki niitä ns. 21h risteilyjä joissa ei käyty Tallinnassa, koska varmasti viikkarilla ajateltiin, että porukat kuluttaa enemmän kun ovat koko ajan laivassa. (vai oliko osasyy ettei se päässyt Tallinnan satamaan se ettei sille haluttu aikoinaan antaa laituripaikkaa ?) Ainakin nuo 21h-risteilyt kelpasivat aikoinaan todella hyvin ja kelpaisivat vieläkin, mutta Cinderella taitaa tuottaa tuolla Tukholman päässä tällä hetkellä hieman paremmin.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Petri Moilanen

Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 16.09.2008, 20:22:50
Cinderellahan veti parkkiin koska se teki niitä ns. 21h risteilyjä joissa ei käyty Tallinnassa, koska varmasti viikkarilla ajateltiin, että porukat kuluttaa enemmän kun ovat koko ajan laivassa. (vai oliko osasyy ettei se päässyt Tallinnan satamaan se ettei sille haluttu aikoinaan antaa laituripaikkaa ?) Ainakin nuo 21h-risteilyt kelpasivat aikoinaan todella hyvin ja kelpaisivat vieläkin, mutta Cinderella taitaa tuottaa tuolla Tukholman päässä tällä hetkellä hieman paremmin.

Cindy ei käynyt tallinnassa mutta siellä yhdessä pikkusatamassa kävi (jonka nimeä en nyt muista..) jotta tax-free säännökset täyttyisivät. Mutta eihän BP:stä tai XPRS:tä risteilymatkustajat ulos pääse.. tai pääsevät ulos reittimatkustajien mukana mutta eivät enää samana iltana pääse sisälle..